Ska Swedie fortsätta driva SH?

Ska Swedie fortsätta driva SH?


  • Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Hej!

Tycker du gor ett kanonjobb, och att SH ar en mkt BRA plats! Anda rostade jag "nej", for jag tycker inte du ska behova halla pa med SH om det begransar ditt liv. Du har skapat nagot valdigt bra, men se till att du kan leva ditt liv som du vill. Kanns det inte kul langre; lamna over pinnen till nagon du litar pa att driva sidan vidare!

Stort tack for ett bra jobb!

/Lasse
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Att hålla "balansen", så att det inte blir något uberseriöst och dödstråkigt samt att det får inte spåra ur för djävligt inom vissa kategorier. Det jobbet görs bra.

Som frontfigur, så går det faktiskt inte vara "kompis" med alla, men det är en del av jobbet.

Så en eloge, swedie



Jag har inte varit reggad någon längre stund och de flesta tycker nog att jag inte borde ha några synpunkter alls

Tvärtom, nya fläktar, insikter och personligheter är välbehövt inom SH.
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Som de flesta andra tycker jag du gjort ett toppenjobb genom åren!

Det som saknas nu är hårdare moderering kring att följa trådämnet - alla åsikter är ok, bara dom är i rätt forum/tråd.

Sen tror jag att du säkert känner någon vettig människa som kan sköta sajten bra också - så du kan ta en paus, 9 år låter väldigt länge...
 

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR
Keep up the good work

Jag tycker att du gör ett starkt jobb då du satsar mycket på denna sajten. Jag, och säkert många andra, är väldigt tacksamma för detta.

SH behöver ha någon som styr och leder det framåt, precis som inom vilken organisation som helst.
Ofta är det så att en "kompisrelation" fungerar inte så bra mellan chef och medarbetare utan man bör ha lite distans när det gäller jobbet. Och då gäller det för båda parter att inte ta saker personligt.

Det är upp till oss alla att se till att sporthoj.com fortsätter att leva vidare och utvecklas och blir så som vi önskar.

Givetvis så ska du ha tid och ork för att det ska bli ett bra resultat. Var ego och tänk på dig själv - vad betyder mest för dig? Handla därefter.

Ibland kan man tänka på att: Inte ta saker personligt - handla efter hjärtat - ha is i magen.
 
Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Rent spontant och ego; Kör på!:tummenupp

Men så är det där med 50000PM och gå omvägar när man ser en sporthojtröja. Tål att tänka på.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Av mig får du en ryggdunk i alla fall, tycker att du gör ett jättebra jobb.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Du är en bra kille som satt ett avtryck i cyberspace vad gäller motorcykelforum. Därför tycker jag du nu förtjänar att få slippa hantera allt det du beskriver.

Gör likt en chef och delegera ut ansvaret & se till att själv få vara en medlem & bli kompis med den du vill.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Inte varit här alltför länge. Men vad jag märkt så lyckas du alltid rycka in vid rätt tillfälle :tummenupp

Gaska upp dig nu för fanken! klart att du ska vara mannen som driver sporthoj.com!
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Självklart ska du fortsätta om du orkar, tror du skulle ångra dig om du släppte sporthoj.:)

Men Maverick har helt rätt:
Utse fler "supermoderatorer" och utbilda dessa väl, lita sen på att de gör sitt jobb.
Du kan sen ägna dig åt att hålla koll på dessa och deras arbete så slipper du känna som du gör.

När sedan en moderator gjort ett felsteg så säger man till alternativt kickar denne som moderator. Du kommer att få moderatorer som gör bort sig, men stora flertalet kommer att göra ett bra jobb. Försök att gå utanför "boxen" när du hittar moderatorer, att personen är involverad i klubbar och banracing och känner en polare till dig och liknande är inte alltid en fördel. Blir jobbigt då du måste kicka den moderatorn.

Sist men inte minst så är sporthoj inte bräckligt, det är ett såpass stort forum att det klarar mycket. Så vill du testa lite annat så klarar sporthoj det, fixa bara bra moderatorer.

Tänk bara på en sak, att stänga av en användare är något alla moderatorer ska kunna göra. Alla forum bygger på den principen att en moderator har alltid rätt, man får aldrig säga emot en moderator annat än att maila till en speciell "klaga på moderator epost". Ett av problemen som sporthoj har är att det är för få moderatorer, har aldrig sett någon banna eller stänga av för viss tid annat än att du har gjort det. Skapa en e-post för klagomål för moderatorer och släpp bort ansvaret för även de hårdaste sanktioner, så ska du se att andra kan hjälpa dig att styra upp även de dummaste idiottrådarna här.

Du kan ändå aldrig skapa ett regelverk som täcker alla situationer, det är där moderatorer ska kunna gå in med sanktioner. Räcker med att en moderator tycker nåt är helt uppåt väggarna. Skit i om det finns en regel eller ej, låt moderatorer avgöra. Moderatorerna ska ju ändå kunna stå för det de gör.
 

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
brum brum..
kör så det ryker..

tycker att omröstningen talar sitt tydliga språk :)

95% för !!! :yoparty
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Tycker självklart att du ska driva sporthoj vidare , du gör ett kanonbra jobb
Bästa betyg
/Håkan
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tack alla för vad ni skriver. Det värmer o det tas in (även feedbacken). Det handlar väl lite om att man inte riktigt får höra det positiva så ofta. Det är mest skiten som hamnar i min låda :)

Det är även kul o höra att "utan" mig så vore inte SH samma. Det är väl sant o kanske vad jag hoppats höra. Det hade ju blivit något annat utan mig, frågan är bättre eller sämre.

Det är bara lite otacksamt ibland. Mest rör det ju som sagt dessa "nya" medlemmar som ska in o berätta vilka idioter alla är, eller de som alltid ska störa i trådar och inte fattar att tiga ibland säger mer. Det tar aldrig slut. Mycket terroritoriska och kan inte inbefinna sig i tanken att andra inte har samma åsikt.

Vare uppe tidigt imorse, för att jag sov taskigt, o börja morgonen med att banna o ta bort ett konto. Detta är aldrig kul, det är absolut sista utväg när medlemmarna i fråga inte lyssnar på råden om att sluta upp med vad de gör fel (enligt regler, o vad stora skaran tycker).
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Som jag alltid brukar säga, Kepp up the good work. Tror inte SH skulle vara det samma utan dig Swedie, så sluta fundera på det där man att läge ner, och för bövelen, börja hejja på folk som har SH tröjja på sig.... :tungan:tuttar:tummenupp:D
 

Toye

Salmon River Rajders
Gick med
7 Jul 2007
Ort
I ett slott snart =)
Hoj
"Den senaste =)"
Jag röstade faktiskt Nej men inte för att jag INTE vill se Swedie bakom spakarna för det vill jag. Du driver SH som om det vore ett barn och på sätt och vis kan jag nog förstå att det är ett litet barn. Du skapade sidan och självklart sätter du din prägel på den.

Jag röstade Nej för att om sidan ger dig ångest, besvär, om du mår dåligt av det i längden så håller det inte, man kan driva en sak till en viss punkt men sen så måste man nog välja vad som är bäst för sig själv helt enkelt även om det är svårt.

Omröstningen är som du säger "en klapp på axeln" för att få lite mer "energi" eller jag kanske har fel?

Mitt råd är nog att gör det DU känner innerst inne är rätt för stunden och (ursäkta uttrycket) skit i vad användarna/vi vill att du ska göra.

Låter som en klyscha men det är inte vi som går och tänker på SH´s utveckling och vilka som borde bannas/få tillsägelser osv osv osv, hoppas du förstår poängen.

Summa: Mår du dåligt av det, lämna över ansvaret för alltid eller en tid så du kan bli kvitt "demonerna"...

Ta nu detta på rätt sätt gott folk, swedie gör och har gjort i alla fall sålänge jag varit medlem ett sjuhelsikes jobb!
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Hej jag tycker SH är det bästa mest balanserade forumet som jag hängt på.
Började hänga här långt innan jag skaffade hoj, sen reggade jag mig här på riktigt för ett tag sen och har varit inne i stort sett dagligen sen dess.
Jag gillar stämningen och möjligheten att få kommunisera med folk som har samma intresse som en själv.

Men jag förstår att du tycker det är jobbigt att vara medlare, min erfarenhet när man ska in och medla är att man ALLTID blir skurken hur man än gör. Det är inget du kan ändra på.
Och det blir en smäll man får ta.

Synd som fan att du inte pallar hälsa på folk i SH tröja, men kom ihåg att dom har tröjan på sig för att dom gillar SH och antagligen också dig och ditt arbete med sajten.
Man har väl tröjan för att visa att man är stolt medlem??

Skulle jag vara i dina skor så skulle jag se efter min hälsa i första hand, det är inte värt att personligen gå under bara för att vara snäll mot andra.
Försök lösa det med supermods som nån skrev tidigare så kan du bli buddy med vem du vill, du kan ju alltid hjälpa till att hålla i lite löst i trådarna utan att vara i rampljuset.

Sammanfattningsvis så tycker jag du gjort ett hästjobb, jag har ingen aning om vad som krävs för att driva ett sånt här hak. Men antar att det inte alltid är kul och att det definitvt inte gör det roligare att du inte får nå pengar för det :)

Mvh/G

justja RYGGDUNK!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top