nr12 skrev:
2373388 hela tävlingen ver försenat dels för att rookie klasserna skulle få sin tidsträning på söndagens varmup men mest försenat för att fixa till banan efter grus-asfalts åkarn
blev väl lite sura miner när de också drog ner antal varv i huvudklasserna till 15 istället för 20 när jag kom fram till lineup för 250r fick jag besked att banan var hal och att de flesta skulle bojkotta tävlingen det var förarepresentanten som talade om det för oss kan kanske vara en ide att gus-smiskarna kör sist hädanefter
denna helgen kostade bara en djädrans massa pengar för nada nöje
flykay76 skrev:
2373621
Tyvärr hörde jag inte vad som sades innnan 250 racet. Skulle gärna ha hört vad Henrik Nordgren föreslog (förarrep.). Läser först här att han skulle vara delaktig i beslutet om att ställa in. Hoppas att du Henrik läser detta här, hade jag hört detta när jag var på plats så hade jag självklart frågat dig personligen. Är det verkligen så? Att du föreslog att 250 racet skulle ställas in? Då var det det det sämsta du har gjort i år.
Jag vet att vi har mycket att tacka dig för men detta här var ju helt sjukt skandalöst.
Jag tycker inte illa om dig för att jag skriver detta men jag vill ändå ta upp det till diskussion.
Kristoffer
Jag har inte tid att följa sporthojs-diskussionerna men blev nu tvungen att kolla tråden eftersom det ringer personer till mig och undrar vad som egentligen hänt.
Jag har redan pratat med Kristoffer per telefon, så han vet vad som hänt.
Jag hade dessvärre fullt upp på söndagsmorgon (en timmes möte för TV-sändningen) och sen var det några hojar som skulle fixas.
Det var några 125 förare som kom till mig och var oroliga för att Motarderna skulle åka innan racerklasserna. Jag vet inte om jag kunde ha påverkat något men jag trodde förstås att man skulle ha löst problemet på samma sätt som i Anderstorp. Eftersom motardbanan inte var belagd med grus enligt vad jag fått berättat att den skulle vara enligt banbesiktningen blev det hel fel.
När skadan redan var skedd gick jag och Peter Sköld och kollade på banan. Jag han dock inte se hela banan. Vi pratade också med tävlingsledningen för att ta fram ett nytt tidsschema i väntan på arbetet på banan. Många på plats ifrågasatte att vi ville att 125cc skulle 3 varv för att se banan innan de ställde upp till Varm-Up.
Jag fick också frågan om jag tog ansvar i fall någon skulle köra omkull. Jag skulle aldrig ta ansvar för vad som händer på banan oavsett omständigheter eftersom det i racing alltid finns en risk att köra omkull.
Nu blev 125 starten fel eftersom det blev 3 warm-up varv istället och då har man inte möjlighet att diskutera banan mellan förarna och teampersonal och tävlingledning.
Under 125 racet stod jag i bandepån och visade tavlan. Under den tiden pratade jag inte med några förare mer än Anders Larsson och vi pratade bara om 125cc racet sen sa jag till Filip att visa Per Gustavsson att det var lite luft fram. Efter 125cc racet var det 250cc förare som sa till mig att de ville att racet skulle köras. Jag sa att det kan jag inte bestämma och sa att det skulle ta det försiktigt. Innan jag gick till utsläppet pratade jag med några 125cc förare och de sa att det var halt. När jag kommer fram till utsläppet ville Anders att jag skulle kolla på Sonnis hoj eftersom men det var bara soppa kranen så inge problem. Sonni undrade om de andra verkligen ville köra.
Jag frågade runt bland förarna som stod vid utsläppet. Den enda som åkte ut var Stensmo men det var fler som sa att de ville köra racet och några som sa att de åker om någon annan åker. Jag förstår de förare som står längre bak och väntar på att de som står framför ska åka. Men det var konstigt att inte någon började vinka fram förarna till att köra ut. Men ingen förstod nog heller att racet skulle ställas in om de inte körde ut.
Jag kan ta skit för det jag gör/eller har gjort
-dvs sett till att Motarderna kör med SM (var visst många som gick runt och sa att det var mitt fel i Knutstorp). Jag anser fortfarande att det skulle gå om banan var grus som bestämt och de körde sist i händelse av regn.
-dvs tyckt att racen skulle göras efter att förarna kört 3st inspektionsvarv
Men jag vill inte ta skit för något jag inte gjort
-dvs att jag skulle ha stoppat ett enskilt race.
Nu vet jag också att man är dömd i "media" och efter det kan man inte bli rentvåd.
Självklart finns det mycket som måste bli bättre på SM och det återstår att se vad som händer till hösten.