sandstream skrev:2384400Men nu kommer vi tillbaka till det eviga tjafset om att 250R, rena prototyphojar, är snabbare än gathojarna i NSBK.
Ta hit en WSBK-hoj och kör på Gelleråsen så ska det nog gå betydligt fortare än vad en 250R mäktar med.
Men det är egentligen ointressant. Det är tät och bra racing folk vill se och de vill känna till förarna. Att vi har några svenskar som blir varvarde i 250 GP lär inte ge något lyft för sporten. Det är först när de gör resultat som de blir intressanta för marknadsföringen. Jag tror stenhårt på att profilera ett fåtal förare och jag tror inte att de intressantaste finns i 125 eller 250.
Kanske någon skulle erbjuda Cralle jobbet som promotor för svensk-RR?
Skölds hojar har alltid haft WSBK-specifikationer, de senaste åren.
Fast de har ju rekordet på sviestad trots allt. Det är trots allt så att svenska banor är knixiga, så superbikes passar helt enkelt sämre på svenska banor.
Dock kan man ju jämföra tider mellan wsbk och 250-vm, där brukar wsbk oftast vara snabbast.
Vem pröjsar cralle då? Att han fixat sponsorer (tror iofs det är brorsan som är marketingproffset) är inget att snacka om.
Vilka som man ska lyfta fram? Har väl knappast vilka hojar de kör? Utan i de klasser man hittar talangerna i. Hur många av 37-åringarna i NSBK siktar på en internationell karriär efter SM-vinst eller sm-brons?
Lyft fram alla talanger helt enkelt, backlund, mårtensson, jimmy, gull, fighten mellan sturla, rebien och gull är ju iaf enligt mig den just nu hårdaste och ballaste fighten, tre kids från tre nordiska länder och ingen brukar ge sig..