L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Vi som inte vill importera amerikansk gangsterkultur hit lyssnar inte på sånt.Det är väl poliskod för mord i USA tillika en av 90-talets kändaste raplåtar.
Importera gangsters, få gangsters.
Vi som inte vill importera amerikansk gangsterkultur hit lyssnar inte på sånt.Det är väl poliskod för mord i USA tillika en av 90-talets kändaste raplåtar.
Vi som inte vill importera amerikansk gangsterkultur hit lyssnar inte på sånt.
Importera gangsters, få gangsters.
Vad menar du här? Att de måste simma?Det känns ju betryggande att medelmåttor kan bli poliser.
Det finns ett alternativ till galenskapen.Är det fysiska och mentala medelmåttor vi vill ha som poliser? Fystesterna är väl dessutom lägre för kvinnor.
View attachment 510256
Illa.
Det har aldrig varit några övermänniskor som sökts till polisutbildningen så lite konstig vinkel tycker jag.Är det fysiska och mentala medelmåttor vi vill ha som poliser? Fystesterna är väl dessutom lägre för kvinnor.
View attachment 510256
Jag har inte sett något om hur den beter sig med gipsväggar. Det är väl egentligen det jag har som åsikt runt att börja skjuta när man inte riktigt kan se vad som händer runtomkring. Det och att polisen inte övar tillräckligt med sina pangar.För övrigt har de ju sin ammunition som ska för hindra att oskyldiga drabbas. Finns inga ursäkter kvar för att inte gå all in. Man har fått utbildning i detta samt så bör alla den ammunition som man valt för att minimera risken för oskyldiga.
![]()
Expanderande ammunition kan bli nordisk norm - Polistidningen
Svensk polis är långt ifrån ensam om att ha expanderande ammunition. Flera länder i Europa har gjort samma val. Och nu tas konkreta steg mot ett byte av ammunition även i Norge. Polisammunition i omvärlden Finland, Frankrike och Belgien använder expanderande kulor av typen Speer Gold Dot, precis...polistidningen.se
- fysiska krav: sänkts
Det är woke, det är vad media och elit tvingat på oss, den globala rekylen ser du just nu utspela sig.- fysiska krav: sänkts
- språkprov: borta
- högskoleprov: borta
Superbra kvalitet på eleverna = nope
Men vad ÄR DETTA ????
Jag har inte sett något om hur den beter sig med gipsväggar.
Och här är en snutt där en lärare på PHS i Flemingsberg redogör för en del elever.- fysiska krav: sänkts
- språkprov: borta
- högskoleprov: borta
Superbra kvalitet på eleverna = nope
Men vad ÄR DETTA ????
Tårgas är åtminstone hyfsat effektivt, sula in en tårgasgranat i ett rum så händer antagligen inte mycket där inne. Visst, gärningsmannen kan ju försöka skjuta på måfå om han över huvud taget lyckas hantera vapnet medan han håller sig från att hosta, snora, snuva och gråta okontrollerat... Men ja, efter ett andetag eller två i ett rum fyllt med tårgas så gör du inte mycket mer än så. Ögonen är i princip omöjliga att hålla öppna så sikta på någon lär du inte kunna, möjligtvis kan du ha tur och träffa med rena chansskott men jag tror inte du kan verka effektivt med ögonen fulla av tårgaskristaller. Det är iallafall min personliga erfarenhet.Jag funderar ju om det finns fungerande icke dödliga sätt att inkapacitera, gärna utan att ha direkt sikt/skottlinje på målet.
För någon som egentligen inte har en aning, hur effektivt är flashbang / tårgas tex, eller skulle det gå att utveckla en annan väg att säg, oskadliggöra ett rum utan dödligt våld?
Nu tänker jag inte i första hand för att skona gärningsman, utan på risken för vådaskott. Att man för åverkan på civila/gisslan blir ju betydligt mindre problematiskt om denna har en hyfsad chans till en full återhämtning?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |