skor från biltema

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
hur många som har klagat har testat stöveln?
hur många har vurpat med den? :brinnerup

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Har köpt ett par:tummenupp kännns bättre än dom jag hade:D vilket inte säger så mycket:gnissla

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hur dåliga kan dom vara? Säkert inte i topp klass man bättre än mycket annat skräp man ser folk ha på fötterna.
Alla har ju inte det senaste mumbojumbo för 100´. Många har ju sin gammla 80tals utstyrsel fortfarande.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Hur dåliga kan dom vara? Säkert inte i topp klass man bättre än mycket annat skräp man ser folk ha på fötterna.
Alla har ju inte det senaste mumbojumbo för 100´. Många har ju sin gammla 80tals utstyrsel fortfarande.

exakt! man måste ha utrustning som passar hojen:D

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Lätt prisvärda! jag kommer köpa ett par och de ger mig bättre skydd än mina som jag har nu eller ett par jumpaskor. Finns många som köper mc stövlar av olika mc butiker som tar 1500-2000kr men ger lika mycket skydd.

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
hur många som har klagat har testat stöveln?
hur många har vurpat med den? :brinnerup

Håller med. Hur många av er som sagt de är en skit sko har testat den? Visst priset är bra men de är ju inte säkert att den är helt värdelös. Lite små roligt att man kan klandra ner på något som man alldrig testa bara för att priset är lågt.. :arsele

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Håller med. Hur många av er som sagt de är en skit sko har testat den? Visst priset är bra men de är ju inte säkert att den är helt värdelös. Lite små roligt att man kan klandra ner på något som man alldrig testa bara för att priset är lågt.. :arsele

så kommer de alltid att vara. :huvet

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag han annvända dom lite innan sommaren slut. Dom kändes riktigt bra för det priset. Och jävligt snygga. Nu blev jag av med all mc utrustning pga av inbrott i garaget. Så nu får jag köpa nytt men slår till på alpinestars supertech denna gång.:tummenupp

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag tror stenhårt på biltemas skor.

Bara kolla på vart lidl´s ryggskydd hamnade i tester gentemot ryggskydd från välkända märken fast de kostar 3-4ggr mer.

Att skapa ett skydd som ska skydda den tänka kroppsdelen ska inte behöva vara raketforskning eller kosta skjortan. Sedan om man klotar och har all otur på sin sida så spelar det nog ingen roll vilket skydd man har.

Man skulle lätt kunna ta biltemas stövel och skriva oxtar eller nåt på det och sälja det för 3ggr mer hos de vanliga mc-butikerna.

ochbilengårbra

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Den lilla gröna rackaren..
Jag tror att dom kommer gå åt ganska fort på biltema..
Säkert snarlikt lika bra skydd som stövlar i 2-3 kronors klassen.. Tror att det är relativt lite skillnad på material och sammansättning på dessa och märkesstövlar..? :arsele

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Klämmt och kännt på dem, även satte jag de på min fot. Har kanske har ok skydd, men vilket smäck att sätta på sig.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hade jag inte haft mina kära Oxtar SS-performance (vattentäta) så hade Biltemas stövel vara ett hett byte för en fattig student som jag:tummenupp

Bifogat

• cfc.JPG
    cfc.JPG
    85.2 KB · Visningar: 192

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag har klämt och känt på Biltemas stövel och konstaterat den är fantastiskt billig i jämförelse med likvärdiga stövlar från andra tillverkare. Dck anser jag att säkerheten är allt för låg. Stöveln går att knyckla ihop åt alla håll inklusive sulan och det finns få hårda skydd. Givetvis är den en mycket bättre sko än allt annat som går att köpa för samma peng och hade jag bara haft råd att köpa Biltemas stövlel eller inget alls så hade jag givetvis köpt Biltems stövel. Om man har man råd bör man satsa på en stövel med förstärkt sula och hårda skydd runt häl och fotknöl.

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Jag har klämt och känt på Biltemas stövel och konstaterat den är fantastiskt billig i jämförelse med likvärdiga stövlar från andra tillverkare. Dck anser jag att säkerheten är allt för låg. Stöveln går att knyckla ihop åt alla håll inklusive sulan och det finns få hårda skydd. Givetvis är den en mycket bättre sko än allt annat som går att köpa för samma peng och hade jag bara haft råd att köpa Biltemas stövlel eller inget alls så hade jag givetvis köpt Biltems stövel. Om man har man råd bör man satsa på en stövel med förstärkt sula och hårda skydd runt häl och fotknöl.

Hade ingen aning om att Biltema sålda skor m.m
Blir utan snack att köpa en sådan sko till tjejen! :tummenupp

SGF

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
gsxf 650-08*såld* gsxr 1000-09*såld* yz426f-01*såld*,Honda 450-05
Är hon inte mer värd?
Titta hellre då på nån beg stövlar av bättre kvalite,det finns säkert fynd att göra nu i dessa tider :)

21år med ny hojj ståendes på en själv,då blir det nog att välja dom skorna med tanke på att dom få gånger hon åker med och när det väl sker så blir det enbart korta turerer, men visst, det kan räcka med att man kör 50meter så är olyckan framme.. men med ekonomi m.m så tror jag dom skorna bli super :tummenupp Annars, någon som säljer schysst skor strl 39 för ett maximum pris av 800?

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
för en fattig student som mig så var de ett mycket bra köp! skyddar minst likabra som de förra jag hade.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...