skor från biltema

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur än man vänder och vrider på det har biltema gett möjlighet till många att kunna ha kul och skydda sig för en billigare peng än att inte skydda sig alls. Sen att vissa handlare säljer samma grejer med nån annan logga/märke på för 2-3ggr högre pris är en annan femma.

Ex. hellre ha på sig ett skinnställ från 80talet som ger dig en viss skydd än att åka i vanliga kläder. Eller måste alla köpa hellställ i känguruskinn för 20lax för att det ska duga?

Jag vet att det svider att biltema säljer grejer som nån/du köpt för 2-3ggr mer men du/ni behöver inte bajsa ner hela märket för ni ska kunna sova om nätterna!

Hade vi inte haft SH, och detta gjort att så många kunniga och erfarna personer bildar ett så pass bra kontakt nät hade väl alla mc butiker/handlare fortsatt sprida dessa myter och skitsnack för att tjäna pengar på ens rädsla.

Den vanligaste man för höra: "Jag skulle i alla fall inte våga prova"

Så säljer de grejerna själva för 1000-1500kr mer och då plötsligt ska man våga prova!

Och ramlar man och deras grejer inte skyddar tillräkligt säger de bara att "du hade nog otur, men tur att du lever" hahhaha

walk

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
-05 Triumph Thruxton
Jag har läst här och funderat en hel del angående säkerheten iom val av utrustning med mera och det enda jag kommer fram till är att det är lika bra att sälja motorcykeln, för det är så fruktansvärt farligt att åka hoj.

Tankarna vandrar emellanåt till kitet under. Vet dock inte om det är CE märkt, vilket det bör vara om man vill överleva en frontalkrock med lastbil, buss, träd eller traktor.

Knight-on-Harley.jpg

Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag har läst här och funderat en hel del angående säkerheten iom val av utrustning med mera och det enda jag kommer fram till är att det är lika bra att sälja motorcykeln, för det är så fruktansvärt farligt att åka hoj.

Just det, ska man riskera livet genom att köra hoj kan väl lika bra göra det med biltema stövlar som med 10ggt dyrare MÄRKES-stövlar. och lägga pengarna på fast en lapdance, för det är också spännande!

Bensen

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2008
Hoj
Thunderace 1000R -00
Jag har Biltemas stövlar, sommar o vinterhandskar, ballaklava.. Helnöjd med grejorna! Och framför allt till det priset... Bra grejor o börja med tycker jag

ochbilengårbra

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Den lilla gröna rackaren..
Var faktiskt och klämde på dom i helgen.. Biltemas SportMc stövel.. Vet inte om någon redan nämnt det men man kan lika gärna köpa en gummistövel..

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Hoj
Thruxton 1200 R
Jag har en hjälm som jag fick på köpet när jag köpte min första Kina-moppe. Garanterat skit tänkte jag...såg den på erkänd Mc-firma bara för några veckor sedan på rea - 1795 kronor. det enda som skillde var en dekal med kvalitetsmärke på :gnissla ingen tokig hjälm jag har ändå...

Jag köpte en bärbar CD-spelare av märket "SONY" på Khaosan Road i Bangkok, den höll nog att spela en skiva sen dog den....jäkla skit SONY...eller va det en SONY?

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
känns som MCmänniskor är bortskämda snobbar hela bunten.
Alla blev inte födda med silversked i munnen och har råd att lägga 30k på utrustning. Känns bra att firmor som BT erbjuder bra skydd för en vettig peng, vilket i sin tur gör det möjligt för fler att har råd o köra MC.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
dom var ju inte helt olika

Bifogat

• exu.jpg
    exu.jpg
    17 KB · Visningar: 110
  • bil.jpg
    bil.jpg
    19 KB · Visningar: 103

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Kan vi komma överens om att jag har hittat tillverkaren av Biltemas MC-stövlar? Jag anser det iaf. Även crosstövlarna, dessutom står det på Exustars hemsida att dom gärna samarbetar med andra "OEM suppliers/brands"...
Kollar man på deras övriga racingstövlar så finns det ju intressanta modeller...?
Hittade en butik i Australien som säljer Exustars(/Biltema) stövlar, pris 199,95 aus$, motsvarar ca 1100 SEK.
http://www.scooterswa.com.au/index.php?main_page=product_info&cPath=4_40&products_id=81

Det är ju svårt att jämföra priser mellan land, men Australien är inget typiskt lågprisland, skulle tro att det mesta har samma prisnivåer som i Sverige.

Dickhead

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
jävligt snabb hynda
Kan vi komma överens om att jag har hittat tillverkaren av Biltemas MC-stövlar? Jag anser det iaf. Även crosstövlarna, dessutom står det på Exustars hemsida att dom gärna samarbetar med andra "OEM suppliers/brands"...
Kollar man på deras övriga racingstövlar så finns det ju intressanta modeller...?
Hittade en butik i Australien som säljer Exustars(/Biltema) stövlar, pris 199,95 aus$, motsvarar ca 1100 SEK.
http://www.scooterswa.com.au/index.php?main_page=product_info&cPath=4_40&products_id=81

Det är ju svårt att jämföra priser mellan land, men Australien är inget typiskt lågprisland, skulle tro att det mesta har samma prisnivåer som i Sverige.

Exustar är förmodligen bara en firma som sätter sitt märke på OEM-produkter, precis som Biltema. Tillverkaren säljer förmodligen inte under eget varumärke.

Lagerkungen

Asfaltsallergiker
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Ombyggd Yamaha FZS600
Exustar är förmodligen bara en firma som sätter sitt märke på OEM-produkter, precis som Biltema. Tillverkaren säljer förmodligen inte under eget varumärke.

Hepp!
Apropå OEM..var tror du Levis, Replay, D&G etc etc får sina jeans ifrån!?
kan läsa följande på http://www.jeans-china.com/About-Us-Swedish.html

"Vi gör jeans under många varumärken: ENERGIE, REPLAY, G-Star, Levi's, D&G, Seven, Evisu, Rocawear, Rock & Republic, Red Monkey, True Religion, etc."

Spelar nog ingen roll vilket märke du kollar, allt är från Kina och med det menar jag att det är det hemska OEM monstret som tagit över!!!! :D

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97

Jag har ju ingen chans att veta hur verkligheten ser ut, men denna text från Exustars hemsida sa mig att de tillverkar dessa mc-stövlar, och gärna märker om dom till andra märken/labels:

Exustar has 13 years experience producing cycling footwear. After repeated requests from motorcycle companies we decided to apply that expertise to the motorcycle industry. After a great deal of research and development, we launched Exustar Motorcycle Footwear in 2006. The response was overwhelmingly positive, encouraging us in 2007 to follow up with a range of clothing and helmets.

The products you see in this catalogue are manufactured to rigorous standards. They are sold under the Exustar label, but we are happy to work with customers on an OEM or ODM basis.

Därmed inte sagt att det är en fabrik det står Exustar på som syr ihop skiten.

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
Honda CBR 1000F -97
I Biltemas stövlar står det "B-SBR200" på en lapp, jmfr med Exustars modellnr "E-SBR200". Lyfter man ur innersulan så finner man Exustars logga, "ägget" med den excentrerade svarta ovalen på plastsulan.

zx6r_87

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Hoj
kawasaki zx6r ninja 98
Shiiit vad ni gnäller...Vill man spendera flera tusen på ett par stövlar så varsegod..Eller köpa några billigt för att ge lite skydd..Spelar roll... det är upp till köparen hur han/hon vill leva. Man behöver inte kritisera biltema hela tiden

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Fula ja men är de tätta?

Vad tror ni om Biltemas mc stövlar?
Någon som provat och håller de för regnköra?

Skulle ha dem som extra stövlar på semesterturen vid behov vid regnväder,normalt kör jag i Daytona security evo II stövlar men tyvärr är de inte ett dugg vattentätta.

Vill inte lägga tusenlappar på nya stövlar även om jag egentligen förespråkar stövlar med mer gedigen säkerhet.
Finns ju Daytona tour stövlar som skall vara vattentätta.

Biltemas: 599 kr.
MC-stövlar
Lätt och smidig allroundstövel i mycket tåligt och helt vattentätt läder. Lång dragkedja på stövelns insida, med överlappande kardborrestängning. Brett insteg. Extra "slitageskydd" för växelspak. Urtagbar och tvättbar inläggssula. Extra skydd av "flexande" TPU-plast vid häl, smalben och ankel för ökad stabilitet. Dubbla sömnader på utsatta ställen. Komfortabel stretch vid vaden, samt nätfoder med "andningsfunktion".

Lidl kommer oxå ha stövlar i vecka. 399 kr
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20090604.p.MC_stovlar_hoga

Även regnskydd för skor 99,99 kr http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20090604.p.Regnskydd_for_skor

Praktiska regnskydd med separat inställning av storlek med kardborrlås
Med förstärkt och halkfri sula.

Testat regnskydd tidigare av annan modell men dessa kändes lite mer ivägen och höll inte värst bra.

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
dom är inte bättre eller sämre än andra klass 1 stövlar

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Har deras 'racing'stövlar, går bra att åka med men vet inte hur pass regntåliga de är, men det känns som att jag kan ge ett svar på de efter torsdag:näsblod

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Biltemas stövlar såg faktiskt schyssta ut. Däremot oroade det mig lite att dom var så tunna, när jag väl spanade in dom på plats. Dom står inte ens upprätt på hyllan utan "lägger sig" så att säga. Hittade inte heller någon information om vilkn skyddsklass dom håller på deras hemsida, men var kanske blind. :tungan

Det ska ju vara riktiga MC-stövlar, inte gummisstövlar med "MC-look". :)

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Vad tror ni om Biltemas mc stövlar?
Någon som provat och håller de för regnköra?

Skulle ha dem som extra stövlar på semesterturen vid behov vid regnväder,normalt kör jag i Daytona security evo II stövlar men tyvärr är de inte ett dugg vattentätta.

Vill inte lägga tusenlappar på nya stövlar även om jag egentligen förespråkar stövlar med mer gedigen säkerhet.
Finns ju Daytona tour stövlar som skall vara vattentätta.

Biltemas: 599 kr.
MC-stövlar
Lätt och smidig allroundstövel i mycket tåligt och helt vattentätt läder. Lång dragkedja på stövelns insida, med överlappande kardborrestängning. Brett insteg. Extra "slitageskydd" för växelspak. Urtagbar och tvättbar inläggssula. Extra skydd av "flexande" TPU-plast vid häl, smalben och ankel för ökad stabilitet. Dubbla sömnader på utsatta ställen. Komfortabel stretch vid vaden, samt nätfoder med "andningsfunktion".

Lidl kommer oxå ha stövlar i vecka. 399 kr
http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20090604.p.MC_stovlar_hoga

Även regnskydd för skor 99,99 kr http://www.lidl.se/se/home.nsf/pages/c.o.20090604.p.Regnskydd_for_skor

Praktiska regnskydd med separat inställning av storlek med kardborrlås
Med förstärkt och halkfri sula.

Testat regnskydd tidigare av annan modell men dessa kändes lite mer ivägen och höll inte värst bra.

Kan nu säga att biltemas stövlar av racing modell inte är vattentäta :5sure

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...