Slippa lumpen. Vinnande taktik belönas.

Status
Ej öppen för fler svar.

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
En kille jag känner började dagen under första mötet med hela gruppen med att ställa sig upp och fråga vart fan puffrorna va?!

Sen räckte han upp handen var tredje minut och fråga när han skulle få ett gevär, och om han fick ta med det hem och öva tills lumpen börja... :kulspruta
Lekte krypskytt och siktade på folk med en ihoprullad tidning och skrek PANG och slängde sig sedan på golvet och spelade död...

Hos psykologen satt han och berätta om sina drömvapen och vad han skulle vilja göra med dom, om hur man lätt skulle kunna genomföra en statskupp i sverige och sedan ta över hela norden...... till och börja med! :hihi

Hur som helst, efter syn och hörselprov, där han givetvis försökte muta läkaren med en 500:ing om han skulle fixa fram en pistol, då fick han åka hem...

Dom fattade väl att han bara drev med dom och inte ville göra lumpen, eller så tror dom väl att han är en dåre och skickade säpo att övervaka honom i resten av hans liv... :eek:

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
pansarvagnen skrev:
En kille jag känner började dagen under första mötet med hela gruppen med att ställa sig upp och fråga vart fan puffrorna va?!

Sen räckte han upp handen var tredje minut och fråga när han skulle få ett gevär, och om han fick ta med det hem och öva tills lumpen börja... :kulspruta
Lekte krypskytt och siktade på folk med en ihoprullad tidning och skrek PANG och slängde sig sedan på golvet och spelade död...

Hos psykologen satt han och berätta om sina drömvapen och vad han skulle vilja göra med dom, om hur man lätt skulle kunna genomföra en statskupp i sverige och sedan ta över hela norden...... till och börja med! :hihi

Hur som helst, efter syn och hörselprov, där han givetvis försökte muta läkaren med en 500:ing om han skulle fixa fram en pistol, då fick han åka hem...

Dom fattade väl att han bara drev med dom och inte ville göra lumpen, eller så tror dom väl att han är en dåre och skickade säpo att övervaka honom i resten av hans liv... :eek:

*ASG* :lol :lol :lol :rofl

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
M:et skrev:
Många av de kritiska rösterna kommer från de som ej gjort lumpen, undrar varför :tungan

Så jävla sant... Man får ofta höra av folk i sin omgivning hur det är att göra lumpen å hur jobbigt det är. Hur störda alla fänrikar är å hur mycket folks kompisar fick bära på osv osv.

Mycket bullshit är det... Okej, vissa saker ä r sant. Fänrikar ä r i regel dumma i huvudet och man konkar å bär en massa skit hit å dit. Men då hör jag det GÄRNA från nån som vet vad han/hon bubblar om... Inte av nån jävla tomte sin fjollat förbi lumpen...

:hej

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
twinner666 skrev:
Mavve :tomten Lumpen är töntig och inte nån sorts maskin som spottar ut färdiga och starka män.Det jag vill säga är att det är tuffare att skita i lumpen istället för att som en massa andra veklingar stå där i skogen/hällregn och ta order från nåt jävla pucko med komplex och taskig barndom.Att man kan låta sig själv förnedras i under så lång tid kommer jag aldrig att förstå? någon kanske kan berätta? och jag vill inte höra om alla kompisar man får! utan varför man ställer upp.En del har ju inte så mycket till val! men det står en fritt om man vill dessertera eller inte:)

Gör det enda rätta och vägra!!.. till varje pris :banana

jag sa som det var! " jag hatar krig/vapen,Uniformerade idioter mm.Dom ansåg inte mig lämplig :tuttar

Nej, lumpen är inte alls töntig.

Det finns 20åringar som inte ens kan bädda sin egen säng.

Gör man lumpen tror jag man får en annan uppfattning än den man har där man bor hemma och mamma springer efter en som om man vore 12.

Jag har inte gjort lumpen men ångrar det som fan. Jag fick inte göra det sen heller och nu finns det ju ingenting att göra.

Jag hade rätt höga resultat på mönstringen men sa ärligt att jag inte ville.

När jag bodde med en polare över helgen i Lund nyligen så visade det sig att han är ett typexempel på folk som bor hemma utan att kunna ett skit. Han kunde inte koka makaroner, han kunde inte duka ett bord, han kunde inte diska och han kunde inte bädda sin säng. Han trodde att pannkakor var en måltid och att kläder blir rena genom att slänga dem i en korg....
Jag blev rädd iaf! 22 år och så kunningslös :jisses

Lumpen hade gjort honom gott. Fan va jag hade betalat pengar för o se nån stå o skrika på honom när han fumlar med sitt lakan..... fast så funkar det nog inte.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Äh vafan.. lite sent ute men om du skulle ha flyttat till åland för några år sen skulle du inte behöva göra lumpen. DeMilitarized Zone = äger! Vapenmakt suger :fatta! :tungan

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
blub skrev:
Äh vafan.. lite sent ute men om du skulle ha flyttat till åland för några år sen skulle du inte behöva göra lumpen. DeMilitarized Zone = äger! Vapenmakt suger :fatta! :tungan

Lumpen handlar ju inte om vapen.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Mavve skrev:
Fundera du istället på VARFÖR du inte vill göra lumpen.

Har du ett bra skäl så posta gärna det.

Varför jag inte ville göra lumpen behövde man ju inte fundera länge på, kan dock inte komma på ett bra skäl varför jag skulle gjort lumpen

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Glöm alla "säkra tips" för frikallning; mönstringsförrättarna, inskrivningsassistenterna, läkarna, kuratorerna, psykologerna, sjuksystrarna och optikerna har hört och sett alla varianter. Många historier om hur man frikallats är uppdiktade; inte så kul att erkänna för polarna att man börjat grina för att man skulle sova hemifrån, svimmat vid EKG:n eller liknande.

/F.d. Assistent Eriksson

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Glöm alla "säkra tips" för frikallning; mönstringsförrättarna, inskrivningsassistenterna, läkarna, kuratorerna, psykologerna, sjuksystrarna och optikerna har hört och sett alla varianter. Många historier om hur man frikallats är uppdiktade; inte så kul att erkänna för polarna att man börjat grina för att man skulle sova hemifrån, svimmat vid EKG:n eller liknande.

/F.d. Assistent Eriksson

Innebär detta att du var ett av arselena som skötte möntstringen i Karlstad. :3freak Med tanke på hur gammal du är så är det inte omöjligt att du bidrog med att förmedla min dom...

Killar som fortfarande bor kvar hemma hos mamma och sen berättar att de minsann kan bli män utan att göra lumpen vet uppenbarligen inte vad de pratar om....

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Dåliga leder, ont i knä, ont i ryggen, ser apdåligt, hör kasst, vill inte... Finns 1000 ursäkter att inte göra lumpen. Jag fattar inte VARFÖR man SKA göra lumpen...

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Tråden ändrade karraktär från hjälp mig att slippa lumpen till alla som inte gör lumpen är fjollor. Intressant.

Jag slapp lumpen tack vare att jag pluggade på högskola när inryckningen skulle ske. Utan problem hamnade jag i utbildningnsreserven och har så förblivit. Annars hade det blivit Boden i 18 månader och det känns inte ens idag särskillt lockande.

Ett par reflektioner. Många av de som säger att man är fjolla om man inte fullgör sin värnplikt har också uttryckt tankar om att staten lägger sig i för mycket i individers görande och låtanden. Om ni hade förespråkat en yrkesarme som faktiskt betalade vad det verkliga priset vore per beväringstimma hade det kunnat vara konsekvent, men allmän värnplikt borde för konsekvensens skull vara lika poppulärt som TV-licens.

Sen argumentet att "ni som fjollat ur, har ingen rätt att tycka om lumpen". Tja, fine. Men då får inte ni som gjort lumpen ha åsikter om vad man kan göra istället för lumpen, för det har ni ju inte varit med om. Eller?

gladh

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Mavve skrev:
Nej, lumpen är inte alls töntig.

Det finns 20åringar som inte ens kan bädda sin egen säng.

Gör man lumpen tror jag man får en annan uppfattning än den man har där man bor hemma och mamma springer efter en som om man vore 12.

Jag har inte gjort lumpen men ångrar det som fan. Jag fick inte göra det sen heller och nu finns det ju ingenting att göra.

Jag hade rätt höga resultat på mönstringen men sa ärligt att jag inte ville.

När jag bodde med en polare över helgen i Lund nyligen så visade det sig att han är ett typexempel på folk som bor hemma utan att kunna ett skit. Han kunde inte koka makaroner, han kunde inte duka ett bord, han kunde inte diska och han kunde inte bädda sin säng. Han trodde att pannkakor var en måltid och att kläder blir rena genom att slänga dem i en korg....
Jag blev rädd iaf! 22 år och så kunningslös :jisses

Lumpen hade gjort honom gott. Fan va jag hade betalat pengar för o se nån stå o skrika på honom när han fumlar med sitt lakan..... fast så funkar det nog inte.
Alltså. Lumpen är för de som inte kan bli vanliga vuxna människor på vanligt sätt och som inte har fått någon vettig uppfostran hemma. Kan vi vara överens om det?

En vanlig kille bör kunna bädda en säng, diska, städa, koka makaroner och duka ett bord långt innan de är 20 år. Klarar man inte av det så bör man kalla sig efterbliven och då passar man bra in i lumpen ;)

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
twinner666 skrev:
Mavve :tomten Lumpen är töntig och inte nån sorts maskin som spottar ut färdiga och starka män.Det jag vill säga är att det är tuffare att skita i lumpen istället för att som en massa andra veklingar stå där i skogen/hällregn och ta order från nåt jävla pucko med komplex och taskig barndom.Att man kan låta sig själv förnedras i under så lång tid kommer jag aldrig att förstå? någon kanske kan berätta? och jag vill inte höra om alla kompisar man får! utan varför man ställer upp.En del har ju inte så mycket till val! men det står en fritt om man vill dessertera eller inte:)

Gör det enda rätta och vägra!!.. till varje pris :banana

jag sa som det var! " jag hatar krig/vapen,Uniformerade idioter mm.Dom ansåg inte mig lämplig :tuttar

Håller med dig i varenda bokstav. Det finns så många som är så bekymrade över sin manlighet och militären är ju en riktig högborg för pojkar med manskomplex. Visst är det upp till var och en att välja om man vill göra den eller inte men att folk lägger värderingar i det som att det skulle vara fjolligt att inte vilja är bara dumheter.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
M:et skrev:
Många av de kritiska rösterna kommer från de som ej gjort lumpen, undrar varför :tungan

För att om man är kritisk mot lumpen vill man förmodligen inte göra den, det är nog inte tvärtom.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
det finns undantag, jag har gjort lumpen men jag har ingen lust tat göra om det igen, det kan jag lova.
Mest bortkastad tid (man har fått riva krigsplaceringen mm) som jag kunde ha utbildat mig eller tjänat pengar på.

Last edited:

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Mavve skrev:
Lumpen handlar ju inte om vapen.

Men militären handlar ju om vapenmakt, så hur kan lumpen inte handla om vapen? Om man inte gör vapenfri tjänst då förstås.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Innebär detta att du var ett av arselena som skötte möntstringen i Karlstad. :3freak Med tanke på hur gammal du är så är det inte omöjligt att du bidrog med att förmedla min dom...

Killar som fortfarande bor kvar hemma hos mamma och sen berättar att de minsann kan bli män utan att göra lumpen vet uppenbarligen inte vad de pratar om....

Jodå. Mönstrade du någon gång hösten 92/våren -93 stötte du troligen på undertecknad, troligen i styrketestrummet.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
HanneZ skrev:
fejka hörsel provet, då FÅR dom inte ta in dig!

ja skyllda på ryggont, pollenallergi!

nice hoj! vet du vad det är för skillnad på våra förgasare? på R o S asså, det är ju samma storlek!

Jävligt svårt att fejka likadant två prov i rad, dvs BUSTED!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...