Sluta snusa?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Trodde inte att jag var så här beroende. Sover verkligen hur dåligt som helst, är rastlös som en osalig ande och mår skit i allmänhet. Vet inte hur lång tid det ska ta innan det släpper, men ett par veckor får man nog räkna med.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nä nu orkar jag inte längre. 8 dagar varade pausen iaf.

*sträcker mig efter dosan*
 

tobbe_en1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Strömsnäsbruk
Hoj
Funderar på en Suzuki RF 600
kostar 23kr! ganska dyrt!


e-dwarf skrev:
Tror det smakar som vanligt snus , det betyder att man inte får någon puss :( och så kostar det mer än vanligt snus har jag hört ? fast jag får kanske kolla upp det

Edit : svar till korvnubben , Jo , samma här jag märkte att jag snusade mindre under sommarn ,måste ha berott på mindre stress osv , men nu är det så att jag pluggar :/ och det är konstant stressigt , fan finns det ingen av-vänjingsklinik man kan vända sej till? :rolleyes:
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Det var skitkul när jag slutade snusa och tog en ciggarett efter två veckor eller nått sånt, vilken jävla nickokick! jag har ju glömt hur det var :D

Jag är iallafall tillbaka på tugummin men det blir en morgoncigg om man bara har sovit fyra timmar eller så och ska jobba. Ångrar lite att jag slutade snusa, har inte blivit bättre på nått sätt. Men men, jag har vunnit så länge jag inte går tillbaka *sitter i mitt hörn och fortsätter intala mig detta*
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Freakshow skrev:
Tog du en :ätapiller ????? Svara gosse!!!
Fick du en kick :zpy
Japp bara en, inget mer. Hade lite kvar i en gammal dosa. Det var snustorrt (bokstavligt talat) och gick inte ens att krama.

Men det var gott. Precis vad jag behövde. Nu härdar man ut ett tag till :)
 

LJL

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z800 -14
mb skrev:
Nu härdar man ut ett tag till :)

Ja några dagar...

Jag står inte ens ut mer än en dag men har man motivation kanske det går. Jag skulle nog behöva ett mordhot eller liknande innan jag försöker lägga av igen.
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
sp33dy skrev:
Upplever liknande problem som dig, mb.
Har sedan snusstoppet (8 dagar sedan) haft svåra sömnproblem. Vaknar stup i kvarten :(

Vet att tillvänjningsperioden för nikotin är ungefär 6 månader, men vilken är avvänjningstiden, dvs hur länge sitter det värsta suget i?

Har för mig avvänjningsperioden ligger på 3 månader, men är inte hundra
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Hur tycker ni nikotintuggummi och sånt funkar? Har man fortfarande suget efter en prilla?
 

Therudeboy

Guest
Om man var så dum att man började snusa, varför ska man då försöka vara smart och sluta?


Ja, jag är själv snusare.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Therudeboy skrev:
Om man var så dum att man började snusa, varför ska man då försöka vara smart och sluta?


Ja, jag är själv snusare.


Behöver väl inte vara dumt att börja... Började för jag tyckte om smaken och känslan. Ångrar det inte heller..
 

angelica

tl 1000km/h
Gick med
22 Aug 2004
Ort
gustavsberg
Hoj
suzuki tl1000
snus-mumriken

cRoC skrev:
okej
Dra på trissor är inköpspriset så högt...
avisst högt som fan men vadå det gynnar ju mig istället för 25 snusar på statoil nästan halva priset. men visst är det myspys med en prilla på morgonen så nerverna hamnar på plats. :tummenupp
 

angelica

tl 1000km/h
Gick med
22 Aug 2004
Ort
gustavsberg
Hoj
suzuki tl1000
snus-mumriken

Mr Brownstone skrev:
Vad finns det för andledning att sluta snusa?? Lösningen på dina problem är ju jättelätt, sluta INTE! Snus är ju jättegott! Brudar.. bah, snuset är mer värt än så, visa lite karaktä för helvete!!
precis så jävla bra hoj och snus vad mer kan man begära :fyllisar
 

Therudeboy

Guest
cRoC skrev:
Behöver väl inte vara dumt att börja... Började för jag tyckte om smaken och känslan. Ångrar det inte heller..




Är rätt hyffsat givet att det är dumt, kroppen försämras ju med åren. Själv började jag för att jag gillade ruset, men det försvann och med det kom berondet som inte är lika lätt att bli av med. Men iom att jag själv valt att börja tänker jag aldrig sluta med vissa undantag då.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Therudeboy skrev:
Är rätt hyffsat givet att det är dumt, kroppen försämras ju med åren. Själv började jag för att jag gillade ruset, men det försvann och med det kom berondet som inte är lika lätt att bli av med. Men iom att jag själv valt att börja tänker jag aldrig sluta med vissa undantag då.


Sant.. Stoppar man upp en snus av vana blir det ju inte lika gott. Men har man gott och längtat några timmar så :banana

Nån som gjort eget snus? En kompis gjorde det, blev skitgott! general med lite mer klös.. Rekomenderas om ni tycker det är dyrt me snus
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top