Smällde med en fågel!

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Tokholm
Hoj
GSX-R 1000
Kommer ihåg för ett par år sen när man låg och eldade sejtan bakom Johanjulgran på vägen mellan Edsbro och Rimbo (hade hemlängtan också) när man helt plötsligt ser en explosion av fjädrar.

Fattade inte först vad som hände men det var en fågel som fick möta sitt öde mot Johans axel.

Såg rätt sjukt ut.... :galen
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tog en sparv i 100+ rakt i hjälmen och kändes mindre än jag trodde det skulle göra!

Hade inte velat prova i 200 dock...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Var på väg mellan Skellefteå och Sthlm för några år se'n.
Hade bråttom hem och lyckades smascha en mås på väg genom Sundsvall. Det hade varit riktigt otrevligt på två hjul, spräckt ruta och mycke klägg.
Några timmar senare klipptes ett rådjur i 150 vid Rotebro. Jaevlar, vilken smäll!
Hela motorrummet var fullt med rådjursmos. Bilen fick se'n stå i varmt garage i 3 dagar över helgen.
Det luktade inte hallontårta när den skulle köras till verksta'n på måndagen.
Det tog 4 dagar att sanera men det stank gammal mumie iaf.
 

YouKnowMe

Hmm...
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Mitt i Götttttttteborg
Hoj
KTM SuperDuke R
Den här tråden är långlivad :)
Jag har minsann skallat en fågel också...till råga på allt en stor jävla fiskmås. Lyckligtvis bara i 50-60km/h så både jag och fågeln överlevde men jag hade vita fjädrar över hela hjälmen :kryckor
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Jag nickade en större svart fågel häromåret när jag var ute på kompisens RC30. Tur den inte tog hojen... Kändes knappt, hjälmen blev lite blodig och luden... Ett par år tidigare fick jag en på axeln i hög fart. Det kändes. Axeln var blå i ett par veckor. En annan gång för länge sen så trodde jag att jag missade en fågel på E6, rullade in till Holger Dansk träffen o såg att en del pekade på mig/min GPZ900 o skrattade. Va faen?? De kan ju inte sett Fuck Ragnhild-dekalen därifrån?? Sen kom nån o påpekade att jag hade något fjäderfäkadaver mosat mot kylaren. Tog en slurk på ölen o var cool "Ja men vafan, en del har ju kromade kråkor på sina hojar, så jag har en blodig":7peta (Särskilt han, han har massor och ni ska veta att den här mannen är avundsjuk som satan på allt och alla, tror hans julgran är finast osv...) - "Varför tar du inte bort den, stackars fågel?" -"Tror du den bryr sig, tycker du jag ska ge den en fin begravning?" Gillar inte den typen särkilt mycket, något år tidigare var jag på samma träff, de kletar ju på såna där prislappar av papper på lyktan så att man ser att man betalat, och det är lite småmuppigt och få bort all klister. Såg att hans var borta när vi skulle hem o det fanns inte ett spår. Undrade hur han hade gjort o han flinade så där överlägset. Jo jag skrapade bort den med ett mynt Hade inget mynt så frågade om han hade ett jag kunde låna o skrapa med. -"Jo men jag vill inte låna ut den för den slits" :huvet Alltså... Men tillbaka till 1995, senare på kvällen såg jag att någon hade plockat bort den?!? Jag har mina misstankar om vem, jag hade låtit fanskapet hänga kvar. Det såg ju ballt ut. Hårda knuttar typ...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top