Smällde med en fågel!

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
fick en pippi som touchade hjälmen för några år sedan och det var ingen fara, mindre ballt var det när en duva höll på att träffa hjälmen men i sista stund väjde den undan, tyvärr blev duvan antagligen livrädd för ringmuskulaturen slappnade av på den och ut kom en jätteblabba som träffade mig på axel..

uäck...
 

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Skaraborg - Kvänum
Hoj
Ingen just nu
Jag fick en humla alldeles under glasögonen, i ca. 100km/h..
Tvärnitade och skrek ut min smärta :4skrika
Rullade sedan vidare till min flickvän som genast frågade vem som slog mig :lol

Nitade en fågel på moppetiden också, han la sig under framhjulet i.. 160km/h :rolleyes: (60km/h)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Ni kan ju höra vad Tsunami här på forumet har att säga om fåglar.. :3freak
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Vet inte om ngn sett denna bild tidigare så jag lägger upp den till er som inte sett den.. vilken smäll det måste varit!!
 

Bifogat

  • hibou.jpg
    hibou.jpg
    136.6 KB · Visningar: 811

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
jag skallade ihjäll en fasan när jag var ute och körde för en månad sedan. :dummer Det gick ung 120km/h när den flög upp framför mig!
Smällde till ordentligt och jag blev rätt groggy... :tomten men allt gick så bra det bara kunde och jag kunde fortsätta hem efter en stund...


Fasan
Phasianus colchicus
Längd: 60-90cm
 

Bifogat

  • fasan.jpg
    fasan.jpg
    19.9 KB · Visningar: 57

MrGreen

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Avliden
Hoj
GSX-R1000 K4
Jag kom åkande på E12:an söder om Lycksele och så får jag se en massa kråkor i diket (död ren) på vänster sida, kråkorna flyger när jag kommer men åt vänster sas så det är lugnt men helt plötligt så kommer det en åt fel håll, jag hinner precis bocka fram huvudet så kråkan tar mitt uppe på hjälmen i ca 150 blås "vicken jädra smäll" det känns som om nacken blev 1dm kortare lyckas iaf hålla mig på vägen, efter dettta så bromsar jag alltid in om det är en massa fåglar på vägen.

Vad hade hänt om jag inte duckat utan fått den rakt in i visiret? :död

Farsan fick en 4kg tjädertupp rakt i brödkorgen i 80-90 blås nån gång på 50-talet när han åkte hoj, han tappade både luften och taget om styret så han landade på baken på grusvägen medans hojen for till skogs, han kom undan med några knäckta revben, en massa blåmärken och en väldigt ond rumpa. :D
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
rolle_r1 skrev:
en fågel hälsade på i hjälmen i 250 så nu har man både ett krossat visir å ett näsben som är av,inte skönt å kletigt blev det

När jag läser det Du råkat ut för funderar jag skarpt på att sätta en störtbåge på min hjälm... vill inte ha påhälsning inuti hjälmen :3freak
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Hygglo skrev:
Kom tokåkandes i 200+ iklädd badbyxor och linne utan hjälm...Jag såg humlan på långt avstånd (tror det var en humla) flygande framför mig så som humlor kan flyga liksom lite svajande/gungande
Haha!
Fan du e ju roli du!
Ser man om en humla svajandes o på långt håll...
Så åkte du nog zundapp=20km/H
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Min polares polare...
Nä det var faktiskt jag.
Var ute och åkte, Fick en snorkråka på insidan av visiret som smetade ut sig ordentligt. det bara small till, en liten kittling i näsan som förvarnade mig men jag hann inte göra nått åt det, sen satt den där.
 

skabe

the one and only
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Gävle
Hoj
Nyligen såld Suzuki sv 1000s
Jag har fågelfobi, skulle dö av skräcken om jag körde ihop med en fågel.. :3freak
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Åkte till kullen igår å duckade för en pippi i 200.. 5-6 dm i från skallen..
Vissa andra som var med klarade sig sämre o sparkade på fåglar model större i 180-200.. pippin såg jäkligt groggy ut efteråt :D
 

Lime

Hackkyckling
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory "Olivia"
Skogsduva på vänster axel i moderata 60 km/h inne i mindre samhälle för 3 år sedan. Lyckades hålla nyckelbenet helt men hela axeln var ett enda stort blåmärke.

Vad gäller mc och rådjur har jag sanerat efter en R6:a som gick igenom ett kid när vi var och lekte på Åland. Hojen hade lite sprickor i kåpan, saknade blinkers och ena backspegeln och trasigt kåpglas. I övrigt oskadd.

Föraren hade ont i händerna och bröstkorgen... och hade rådisblod i kallingarna.
 

P@trikn

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sv 650 s -00
Padde skrev:
1365333 Polaren (dock moped men 2 hjul iaf) kom väl i 80-90 och fick in en duva i hjälmen. Måste vart en trevlig upplevelse.

Typ 13år sedan maxade jag min Cresent compakt(lite trimmad). var uppe i typ 70-75km/h när det dök upp en hare 5m framför mig,haren försökte hoppa över mig men hamnade på styret,det vart bara mos av benen på den. jag var tvungen att ringa snuten så dom kom och avliva den. (provade lite först men den var så seg. Snuten kom med batonger och banka skiten ur den.
Sen drog vi och åt pizza. hehe :D :D
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Älg ... de e väl inget.

När jag var på safari i afrika med hojen i vintras klöv jag en noshörning :yoparty

Ja jag hade satt på cross däck på hojen så jag hade rätt fäste.
Vill inte veta av en massa moral predikningar här...........

Tyvärr fick jag en repa på toppkåpan och den ville inte det dj.... FB
ersätta bara för att jag hade försäkrat hojen på min polares ex flikvänns
plast gammel mormor som bor i Norrland............

Men premien e ju ialla fall låg :banana
 

.mac

Hajjper Spårts
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Norra Sthlm
Hoj
Gixxer 750 -98
braxter skrev:
1365407 kliver av tittar på hojen-inga skador varken på honom eller hojen. dock lite blod på visiret. hans teori e eftersom han klöv älgen i 270km/h så menar han att skar igen älgen så fort pga hastigheten och det va det som räddade hans liv och r1, QUOTE]

:hihi :hihi lite blod på hjälmen
Förresten ganska cool kille som istället för att försöka bromsa, taggar ner och kör kamikaze stilen :pangihuve

Den där kanske går hem i hänt extra eller nåt :lol
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
MILKY skrev:
736995 I lördags var jag o en polare ute o körde en bit över hastighetsbegränsningen när jag plötsligt ser ngt svart dyka upp i huvudhöjd. Pang sa det o hela backspegeln flög åt fanders. Man undrar ju vad som hade hänt om jag träffat fanskapet med huvudet???... Tänkte höra med er om ni har kört på en fågel ngn gång, fick ni skador? Eller är det inte så farligt?... Jag tror jag smällde med en Stare elr vad dom nu heter o dom är inte speciellt stora o smällen är ju ändå hyffsat kraftig...

Tog en gråsparv i 80-100 med kåpan, bara lätt poff och ett litet dunmoln, så studsade den och stekte vidare till sälla jaktmarkerna.

P@trikn skrev:
2236814 Typ 13år sedan maxade jag min Cresent compakt(lite trimmad). var uppe i typ 70-75km/h när det dök upp en hare 5m framför mig,haren försökte hoppa över mig men hamnade på styret,det vart bara mos av benen på den. jag var tvungen att ringa snuten så dom kom och avliva den. (provade lite först men den var så seg. Snuten kom med batonger och banka skiten ur den.
Sen drog vi och åt pizza. hehe :D :D

Hare seg :hihi ? Du är ingen jägare inte! Finns väl inget lättare djur att ha ihjäl, offrar inte ens extraskott på dem, du kan till o med skrämma ihjäl en hare. El köra "rycket" hålla i öronen och gunga den neråt i bestämt hastighet och motrycka uppåt.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har inte läst allt men jag bruka nicka dom med hjälmen :hihi

eller de har hänt en gång..
en mås..
såg vad som höll på o hända o i princip då slog jag ner huve mot tanken o jag toucha eller nicka måsen lite lätt,, han såg vinglig ut efter :3freak
 

P@trikn

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Västerås
Hoj
Sv 650 s -00
sporTlovEr skrev:
2236885 Tog en gråsparv i 80-100 med kåpan, bara lätt poff och ett litet dunmoln, så studsade den och stekte vidare till sälla jaktmarkerna.



Hare seg :hihi ? Du är ingen jägare inte! Finns väl inget lättare djur att ha ihjäl, offrar inte ens extraskott på dem, du kan till o med skrämma ihjäl en hare. El köra "rycket" hålla i öronen och gunga den neråt i bestämt hastighet och motrycka uppåt.

Tack för tipsen!! :tungan

Jag provade bara att ta den i bakbenen och dunka huvet i asfalten typ 7-8gg.

Bengen fick ju iaf slå o slå. :va

Men dom e nog inga jägare precis som jag! :lol

Lägget tipset "rycket" på minnet!!!!!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top