Smällde med en fågel!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Körde på en liten fågel idag men knäskyddet. Svängde tillbaka för att kolla så att den var död, det var den. Hjärndöd :3freak

Kazim73

carpe noctum
Gick med
24 Mar 2006
Hoj
ZX-6R-95
Vad är det som gör att fåglar dras MOT hojjen när man kommer åkandes.???

Förra veckan tog jag en kort tur, och på ca 15 min tid så var det tre pippisar som skuttade upp i luften och sedan siktade MOT (hojjen) mig???

Nått udda ljud som bildas runt fälgar som lockar dem??
:va

För inte faen är jag så jäkla attraktiv att det är mitt utseende som attraherar....

:tungan

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
Nicka en mindre fågel häromdan hann inte se vilken sort, gick lite fortare än vad som rekommenderas på 70 väg. han sket ner överdelen av hjälmen. och älghistorier finns en sann här i småländska skogarna. En kille som körde på en landsväg upp kommer en älg han kör rätt in i den fastnar med huvet i buken på älgen skadar sig lindrigt, det var en bilist som kom strax efter och fick dra ut killen "han höll på att kvävas" lite tur i oturen. med reservation för ändringar i älghistorien det var några år sen och ingen jag kände

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Kazim73 skrev:
2236954 Vad är det som gör att fåglar dras MOT hojjen när man kommer åkandes.???

Förra veckan tog jag en kort tur, och på ca 15 min tid så var det tre pippisar som skuttade upp i luften och sedan siktade MOT (hojjen) mig???

Nått udda ljud som bildas runt fälgar som lockar dem??
:va

För inte faen är jag så jäkla attraktiv att det är mitt utseende som attraherar....

:tungan

Jag tror att fåglarna vill flyga ikapp :lol

Körde på en trast i ca 200, det blev en kraftig smäll(smet) då den träffade skarven lyckta/kåpa på en ZX-10. Skulle vara riktigt tråkigt att krocka med en tjäder i samma hastighet :död

Ponera att man nu befinner sig på en olämplig vägsträcka (vajerräckesväg) och mister kontrollen på bågen.. Fåglar är farligare än man tror..

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
fåglar

Satt faktiskt som passagerae på kompisen R1 då det samall, gick i 190 men tur nog så träffade fågeln precis ovanför visisret men och allt gick förhållandevis bra för mig . undra vad som hade hänt om det hade blivit klockren men tanke på den lånade hjälmens kvalité och den höga farten. När det gäller viltolyckor tänker man oftast på älgar och sånna dju, inte på fåglar heller :3freak

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
RacerRaffe skrev:
2237081 Jag tror att fåglarna vill flyga ikapp :lol

Jag tror de vill ner under kåpglaset och ha lite snålskjuts där det är lä.

Så gjorde en humla en gång på min 750R han parkerade några sekunder bakom kåpglaset och drog sen bort, några 100 meter längre bort... :)

Har klippt en fågel med en merca-cab...
...med stjärnan på huven... :D

/Fredde

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
jag prickade en fågel som kom från sidan och smaskade in i min sko och fotpinne på höger sida, kände att det va något som "bonkade" till stöveln, så jag stannar till och tittar ner och stöveln är alldeles blodig plus att det hänger slamsor vid fotpinnen. Som tur e missade den kåpan, kunde ju gått sönder, vet ju inte hur stor pippi det va.

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
Jag fick en ballong i huvudet i 90 av någon studentfirare.
Det kändes inte, men jag kände igen det karaktäristiska ballongstudsarljudet.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Kom precis hem från några dagars rullande på Gotland...fan vad nära det var med fågelkollisioner där, många öppna vägsträckor med massa jävla måsar som sitter & käkar mask på åkrarna....och som någon sa, dom jävlarna SIKTAR ju på en...det var riktigt jävla nära på Viggen rakan mot Ljugarn, 3-4 km raksträcka där jag släppte loss lite, hade måsen flugit 50 cm lägre hade jag inte suttit här idag...se upp för fjäderfäna!!!! :4skrika

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
saltvatten skrev:
2237233 Jag fick en ballong i huvudet i 90 av någon studentfirare.
Det kändes inte, men jag kände igen det karaktäristiska ballongstudsarljudet.

hahahaha "ballongstudsarljudet" :rofl

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
har klippt 3 st på en vecka... 2 st med hojen och den 3:e idag me bilen.. dock med hojen så va de nåt småskrammel... gick inte riktigt att se va de va för modell efter.. dock inget som skadades förutom pippin då... och så klippte jag en stor skata idag på väg in till jobbet med bilen.. fult av skata över hela huven.. :hihi

Barrichello

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Blidde inget :(
Med tanke på den smäll som uppstod när jag frontade med en mås i 170 med min Toyota Corolla så hoppas jag att jag aldrig behöver uppleva det med en mc.

mrjorgen

Lite för het på gasen
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Yamaha R1 -09 "black"
Haha

Hygglo skrev:
1365245 En liten gråsparv på oljekylaren som jag inte märkte något av...
En koltrast i mellangärdet i 140 km/h mitt i en skarp vänster kurva, den märktes!
Det svartnade för ögonen i en halv sek. som tur var så höll jag spåret...
Humlan var nästan värst... Kom tokåkandes i 200+ iklädd badbyxor och linne utan hjälm...Jag såg humlan på långt avstånd (tror det var en humla) flygande framför mig så som humlor kan flyga liksom lite svajande/gungande på jag försökte ducka men fick den mitt i pannan :3freak och i och med att jag tittade neråt så smetades innehållet av humlan ner mot ögonen så synen blev jävligt grumlig så jag såg nada...vette faan vad som hade hänt om den åkt in i ögat. :näsblod såja moralkärringar nu är det bara att förstöra den här tråden åxå och skriva om hur jävla dum i huvet jag var som körde utan riktiga kläder och godkänd hjälm.. :7peta
Ja fick en humla i visiret, såg bara en svart boll komma, men någon vidare smäll blev det inte, men halva visiret var igen smetat, Där emot når man fått en geting eller dyligt på axeln, snärtar det till rätt bra..hahaha

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Tror jag klippte en liten fladdermus igårkväll. Gick väl i runt 120 blås på en mörk 70väg på väg hem från rörken. Hann bara se något brunt och fladdrigt sen small det till rätt duktigt mitt på visiret. Kan ju förstås ha varit en stor nattfjäril också, jag har inga referenser angående hur hårt det smäller annat än humlor och flugor. :va Smetigt var det i alla fall.

Edit: Fick en geting innanför visiret precis vid en korsning också, fick lite svårt att koncentrera mig. :3freak

Last edited:

LOA

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -03 LE
Fåglar ja, ni är lyckliga ni...

I min hoj är det tydligen nån som monterat in en rådjursmagnet.
Träffade på ett 2003 å ett annat 2005...

Inte så kul det heller, det värsta är ju ändå väntetiden när man ska få hojen lagad efteråt :hihi

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Klippte en fiskmåsunge imorse påväg in till jobbet, kändes det med, rakt i bröstkorgen i 70-blås.

Fick bort den och stannade, fanskapet levde så det blev ett välriktat stamp med stöveln på lämligt ställe.

Hatar fiskmåsar innan, dom ökade ju inte direkt i popularitet hos mig :machinegu
Glad att jag ALLTID åker i riktiga skydd.....

Mardrömmen är djur som går på 4 ben typ grävling och uppåt :fatta!

Von Anka

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Inget vettigt :(
Varit nära att klippa en hel del kaniner, lite fåglar och en å annan katt men lite humlor och getingar har gått åt.

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Trådlyft! FTW :D

Polaren körde ihjäl nått stort åbäke med sin nissan micra. :3freak Gick halvvägs in genom framrutan. Då kom pippin ändå från sidan.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
i augusti nocka jag någon form av liten pippi i pannan, mitt i shoie märket så lacken flagna av,, köper ny hjälm i vinter...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln