Smällde med en fågel!

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Hygglo skrev:
såja moralkärringar nu är det bara att förstöra den här tråden åxå och skriva om hur jävla dum i huvet jag var som körde utan riktiga kläder och godkänd hjälm.. :7peta

Nej då! Jag förlitar mig till Darwins teorier i detta fall.
 
Last edited:

DARKDEVIL

Darkdevil
Gick med
4 May 2005
Ort
Vallentuna
Hoj
Kawazaki ZX-12R -04
Humla.........

Hello.
Inga fåglar här men en geting lyckades landa på min mjuka halsvärmare och kröp sedan ner innanför och stack till gjorde jävligt ont och är jäkligt tungt när man ligger i ca: 160-180 blås. Shit va hojjen voblade då!!!!1 :fyllisar
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Hygglo skrev:
En liten gråsparv på oljekylaren som jag inte märkte något av...
En koltrast i mellangärdet i 140 km/h mitt i en skarp vänster kurva, den märktes!
Det svartnade för ögonen i en halv sek. som tur var så höll jag spåret...
Humlan var nästan värst... Kom tokåkandes i 200+ iklädd badbyxor och linne utan hjälm...Jag såg humlan på långt avstånd (tror det var en humla) flygande framför mig så som humlor kan flyga liksom lite svajande/gungande på jag försökte ducka men fick den mitt i pannan :3freak och i och med att jag tittade neråt så smetades innehållet av humlan ner mot ögonen så synen blev jävligt grumlig så jag såg nada...vette faan vad som hade hänt om den åkt in i ögat. :näsblod såja moralkärringar nu är det bara att förstöra den här tråden åxå och skriva om hur jävla dum i huvet jag var som körde utan riktiga kläder och godkänd hjälm.. :7peta

Låter iofs jävligt korkat, och uppenbarligen inser du det själv.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
ZXRMANNEN skrev:
I lördags var jag o en polare ute o körde en bit över hastighetsbegränsningen när jag plötsligt ser ngt svart dyka upp i huvudhöjd. Pang sa det o hela backspegeln flög åt fanders. Man undrar ju vad som hade hänt om jag träffat fanskapet med huvudet???... Tänkte höra med er om ni har kört på en fågel ngn gång, fick ni skador? Eller är det inte så farligt?... Jag tror jag smällde med en Stare elr vad dom nu heter o dom är inte speciellt stora o smällen är ju ändå hyffsat kraftig...

Polaren (dock moped men 2 hjul iaf) kom väl i 80-90 och fick in en duva i hjälmen. Måste vart en trevlig upplevelse.
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
16 år gammal och körkortet med rykande färskt körkort (ca 20 minuter gammalt) körde jag rakt in i en flock gråsparvar. Öppen hjälm såklart, en gråsparv avslutade sitt liv mot min överläpp. Snacka om fläskläpp! Såklart gick 125:an för fullt, dvs ca 120-130 knyck.
 

braxter

stekare
Gick med
26 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
no one
klyva en älg

Bandit1200 skrev:
16 år gammal och körkortet med rykande färskt körkort (ca 20 minuter gammalt) körde jag rakt in i en flock gråsparvar. Öppen hjälm såklart, en gråsparv avslutade sitt liv mot min överläpp. Snacka om fläskläpp! Såklart gick 125:an för fullt, dvs ca 120-130 knyck.

Min polares polare va på väg till mora på sin r1, när han ligger i 200km/h upptäcker han en älg mitt på vägen, han har några sek på sig och fundera ut ett lämpligt val, han kommer fram till att han inte hinner få stopp på hojen, det han gör e något magiskt-han petar i fyran ger på fullt och inväntar mötet med älgen. han ser älgen närma sig och kollision e nära. pang så smäller det, vad händer? han bromsar ner hojen, kliver av tittar på hojen-inga skador varken på honom eller hojen. dock lite blod på visiret. hans teori e eftersom han klöv älgen i 270km/h så menar han att skar igen älgen så fort pga hastigheten och det va det som räddade hans liv och r1, dock så dog ju älgen.skall tilläggas att han åkte vidare till mora dock så va han 15 min sen pga lite annorlunda möte med dala älgen.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
braxter skrev:
Min polares polare va på väg till mora på sin r1, när han ligger i 200km/h upptäcker han en älg mitt på vägen, han har några sek på sig och fundera ut ett lämpligt val, han kommer fram till att han inte hinner få stopp på hojen, det han gör e något magiskt-han petar i fyran ger på fullt och inväntar mötet med älgen. han ser älgen närma sig och kollision e nära. pang så smäller det, vad händer? han bromsar ner hojen, kliver av tittar på hojen-inga skador varken på honom eller hojen. dock lite blod på visiret. hans teori e eftersom han klöv älgen i 270km/h så menar han att skar igen älgen så fort pga hastigheten och det va det som räddade hans liv och r1, dock så dog ju älgen.skall tilläggas att han åkte vidare till mora dock så va han 15 min sen pga lite annorlunda möte med dala älgen.
Troligt att han lyckade "klyva" en älg i 270 och överleva och dessutom inte en skråma på hojen :3freak :lol
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
braxter skrev:
Min polares polare va på väg till mora på sin r1, när han ligger i 200km/h upptäcker han en älg mitt på vägen, han har några sek på sig och fundera ut ett lämpligt val, han kommer fram till att han inte hinner få stopp på hojen, det han gör e något magiskt-han petar i fyran ger på fullt och inväntar mötet med älgen. han ser älgen närma sig och kollision e nära. pang så smäller det, vad händer? han bromsar ner hojen, kliver av tittar på hojen-inga skador varken på honom eller hojen. dock lite blod på visiret. hans teori e eftersom han klöv älgen i 270km/h så menar han att skar igen älgen så fort pga hastigheten och det va det som räddade hans liv och r1, dock så dog ju älgen.skall tilläggas att han åkte vidare till mora dock så va han 15 min sen pga lite annorlunda möte med dala älgen.
Mouahahahahaaaaaa!! den va bra!
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
raukroland skrev:
Vaddå, tror du inte att det är sant?!? :va :lol :lol :lol

Jag har hört den historien innan, men då gällde det en blackbird och ett rådjur.
Det var jag faktiskt lite villig att tro på eftersom hojens framkåpa/lampor/lyktglas gick sönder. Men en älg? Njaa skulle inte tro det :tomten
 

ZejtaN

Fucked for life ^^
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Strömstad
Hoj
CBR 1000 RR
Har lyckats nocka en liten pippifågel sak med axels i lagom för hög hastighet, trodde den skulle gå ur led, men annars har jag klarat mig förutom vissa "homingmissile humlor" som väger dryga kilot när man träffar dom i 200+, DOM känns !, träffade en i armbågsvecket där flextyget sitter tight....
Annars har min broder klippt en uggla och en annan fridlyst fågelsak ala rovfågel,
kompisen har cyklat på en grävling ( ja, cycklat ala trampcykel ), det tog tvärstopp och han fick en liten flygtur med en grinig grävling i hasorna.
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
FUBAR skrev:
Troligt att han lyckade "klyva" en älg i 270 och överleva och dessutom inte en skråma på hojen :3freak :lol


hum, frågan är om man inte skulle kunna komma under en älg, buken är ju ganska mjuk, å kom han i 270 så hade han ju bra fart... men han lär ju ha duckat, tank pressat ordentligt... detta är rent teoretiskt, inget jag rekomenderar att testa.
 

McKlauf

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Västervik.
Hoj
Till våren..
Förlåt, men detta med älgen ger mig ruggigt roliga bilder i huvudet.
Personen kommer i x km/h och lägger sig på hijen som faan och rutan snittar älgens mage så att motorcyklisten är förbi så ligger älgens mage på gatan...
Jaa jag vet, jag är sinnes :rolleyes: :lol
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Här har du en tråd om en kille som fick den i skallen i V-ås förra året...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51798

ZXRMANNEN skrev:
I lördags var jag o en polare ute o körde en bit över hastighetsbegränsningen när jag plötsligt ser ngt svart dyka upp i huvudhöjd. Pang sa det o hela backspegeln flög åt fanders. Man undrar ju vad som hade hänt om jag träffat fanskapet med huvudet???... Tänkte höra med er om ni har kört på en fågel ngn gång, fick ni skador? Eller är det inte så farligt?... Jag tror jag smällde med en Stare elr vad dom nu heter o dom är inte speciellt stora o smällen är ju ändå hyffsat kraftig...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Fluxir skrev:
hum, frågan är om man inte skulle kunna komma under en älg, buken är ju ganska mjuk, å kom han i 270 så hade han ju bra fart... men han lär ju ha duckat, tank pressat ordentligt... detta är rent teoretiskt, inget jag rekomenderar att testa.
Han kanske körde den gamla "Hoppa över älgen medans hojen åker under och sen landa med fötterna på fotpinnarna, medans man skriker YIIIIHAAAAA".

(Gammal beprövad metod)
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
FUBAR skrev:
Han kanske körde den gamla "Hoppa över älgen medans hojen åker under och sen landa med fötterna på fotpinnarna, medans man skriker YIIIIHAAAAA".

(Gammal beprövad metod)


hehe, så kan han ha gjort... :rolleyes:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top