Pricken skrev:Efter en liten stund knackar det på min axel, förvånad vänder jag mig och där står en gubbe i skägg som påpekar att "hurru, grabben.... kön börjar där borta" och pekar upp mot backen.
Idag var det nån gubbe i Audi som kände sig väldigt hotad när jag kom med mongomoppen (C1:an). Han blev så rädd att han var tvungen att både tuta och veva ner rutan och gapa trots att jag bara gled försiktigt genom kön med goda marginaler. Blev väl sur att jag körde om honom eller nåt... Jaja
Hurru, grabben...*startar motorn och varvar till 500*...kön börjar...*ökar till 2000 varv*
Jag sa att kön börjar där borta!...*ökar till 4000 varv*...men sluta! du måste ställa dig sist i kön säger jag !!!
*ökar till 7000 varv*...TÄNKER DU SLUTA UPP OCH GÖRA SOM JAG SÄGER!!!!!!
*ökar till 10 000 varv*
Gubben avlägsnar sig och problemet är löst.
Jag som inte är från den största av städer i vårt avlånga land fick själv se fördelarna med att ha hoj och kökörning när jag tog den på "jungfrutur" till Hufvudstaden tidigare i månaden. E18+Rinkeby+07:45=större bilkö än Västerås bilköer, samlade! ... Snäll som man är så ställer man sig ju naturligtvis och väntar, väntar, rullar fram 2mm, väntar lite till, rullar, tappar 30 minuter av livet medans ni mer rutinerade bajkers bara gled förbi.
Ärendet i sthlm avslutat, tillbaka i byn igen, tänkte att jag skulle vara lite tuff och göra som grabbarna i stockholm, med andra ord, glida förbi lite snyggt för att få stå först vid rödljuset. Att det sen var 3 bilar i kö spelar mindre roll... Märk till min förvåning att 2/3 bilar tutar och hytter gubbaktigt på näven när jag gör det?! Ärret i själen inte läkt och jag har aldrig mer gjort om det
Jag som inte är från den största av städer i vårt avlånga land fick själv se fördelarna med att ha hoj och kökörning när jag tog den på "jungfrutur" till Hufvudstaden tidigare i månaden. E18+Rinkeby+07:45=större bilkö än Västerås bilköer, samlade! ... Snäll som man är så ställer man sig ju naturligtvis och väntar, väntar, rullar fram 2mm, väntar lite till, rullar, tappar 30 minuter av livet medans ni mer rutinerade bajkers bara gled förbi.
Ärendet i sthlm avslutat, tillbaka i byn igen, tänkte att jag skulle vara lite tuff och göra som grabbarna i stockholm, med andra ord, glida förbi lite snyggt för att få stå först vid rödljuset. Att det sen var 3 bilar i kö spelar mindre roll... Märk till min förvåning att 2/3 bilar tutar och hytter gubbaktigt på näven när jag gör det?! Ärret i själen inte läkt och jag har aldrig mer gjort om det
Jag bryter nog mot någon lag varje gång jag är ute och kör, mer eller mindre.....
Ett vitt sträck till gör nog varken till eller från gissar jag.
I veckan fick jag äntligen användning av repliken jag ruvat på sedan Inge Nanings klarsynta inlägg här i tråden.
Broöppning i Södertälje, en sjujävla stillastående bilkö men gott om plats mellan bilarna. Så jag smyger fram och ställer mig i första led framme vid bommarna. I den ena bilen sitter ett riktigt rasdjur och blänger på mig och säger till slut "är det inte lite fräckt att köra fram så där?".
Svarar (obs: visiret öppet) vänligt "- jamen det där är ju en bilkö, jag kör ju motorcykel"....
Hon skiner upp som en sol och säger då "- ja...... det har du ju faktiskt rätt i.....". Vi byter lite fler trevliga ordväxlingar innan bommarna går upp.
En riktig isbrytare och nära på en raggningreplik
Tack Inge.....
Där får jag citera göteborgs distriktsåklagare. Bryter man inte mot minst en lag om dan lever man inte
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|