Smög förbi kö till vägfärja, fick en sjujävla utskällning

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Åkte färgan över skanssunder som enda fordon igår. Blev nästan lite besviken att det inte fanns någon köat glida förbi.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Om han nu hade väldigt mkt skägg så kan det vara så att han faktiskt inte va speciellt förbannad på dig ..Utan på sitt skägg som i sommartid antagligen är fullt med fluglarver och småkryp som frodas på resterna efter tex sibylla hamburgare med räksallad :D

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Idag var det nån gubbe i Audi som kände sig väldigt hotad när jag kom med mongomoppen (C1:an). Han blev så rädd att han var tvungen att både tuta och veva ner rutan och gapa trots att jag bara gled försiktigt genom kön med goda marginaler. Blev väl sur att jag körde om honom eller nåt... Jaja :arsele

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Pricken skrev:
Efter en liten stund knackar det på min axel, förvånad vänder jag mig och där står en gubbe i skägg som påpekar att "hurru, grabben.... kön börjar där borta" och pekar upp mot backen.

Hurru, grabben...*startar motorn och varvar till 500*...kön börjar...*ökar till 2000 varv*
Jag sa att kön börjar där borta!...*ökar till 4000 varv*...men sluta! du måste ställa dig sist i kön säger jag !!!
*ökar till 7000 varv*...TÄNKER DU SLUTA UPP OCH GÖRA SOM JAG SÄGER!!!!!!
*ökar till 10 000 varv*

Gubben avlägsnar sig och problemet är löst. :yoparty

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Idag var det nån gubbe i Audi som kände sig väldigt hotad när jag kom med mongomoppen (C1:an). Han blev så rädd att han var tvungen att både tuta och veva ner rutan och gapa trots att jag bara gled försiktigt genom kön med goda marginaler. Blev väl sur att jag körde om honom eller nåt... Jaja :arsele

Det kanske var en industridesigner i Audi:n som blev allvarligt KrenGt (stavning?) när han såg C1:an? :hihi

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Hurru, grabben...*startar motorn och varvar till 500*...kön börjar...*ökar till 2000 varv*
Jag sa att kön börjar där borta!...*ökar till 4000 varv*...men sluta! du måste ställa dig sist i kön säger jag !!!
*ökar till 7000 varv*...TÄNKER DU SLUTA UPP OCH GÖRA SOM JAG SÄGER!!!!!!
*ökar till 10 000 varv*

Gubben avlägsnar sig och problemet är löst. :yoparty

ÅÅH vad kul! det måste jag testa!
Ska köra upp Brappelina nästa vecka och börja köra lite i Stockholm i stället.
Nu går väl min varvspärr in lite tidigare än 10k varv men varför inte?
Kan ju starta och bända sig ned och låtsas fibbla med shoken som inte ens finns.:rofl

Trodde inte jag hade en övre ljudgräns för mc muller men med nuvarande slipon utan db-killer gör det
Verkligen riktigt ont i öronen att bara stå brevid å brappa:huvet. Till slut kan man hoppas gubben drar,
OCH skulle den inte göra det så kan man bara peka mot sidan av hjälmen (örat), göra tummen ned och låtsasvifta något på teckenspråk.

Just det, självklart är ju solvisiret nere hela tiden =):banana

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
Jag som inte är från den största av städer i vårt avlånga land fick själv se fördelarna med att ha hoj och kökörning när jag tog den på "jungfrutur" till Hufvudstaden tidigare i månaden. E18+Rinkeby+07:45=större bilkö än Västerås bilköer, samlade! ... Snäll som man är så ställer man sig ju naturligtvis och väntar, väntar, rullar fram 2mm, väntar lite till, rullar, tappar 30 minuter av livet medans ni mer rutinerade bajkers bara gled förbi.

Ärendet i sthlm avslutat, tillbaka i byn igen, tänkte att jag skulle vara lite tuff och göra som grabbarna i stockholm, med andra ord, glida förbi lite snyggt för att få stå först vid rödljuset. Att det sen var 3 bilar i kö spelar mindre roll... :näsblod Märk till min förvåning att 2/3 bilar tutar och hytter gubbaktigt på näven när jag gör det?! Ärret i själen inte läkt och jag har aldrig mer gjort om det :(

Braggerman

Medlem
Gick med
12 Sep 2008
Hoj
BMW K1300R BelgianBlack
Råkade ut för samma sak i Norge bad fanskapet dra åt helvete, påpekade att jag var ännu mer förbannad än personen ifråga, så var det me det. :)

ThompaB

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2013
Hoj
BMW F800R
Jag som inte är från den största av städer i vårt avlånga land fick själv se fördelarna med att ha hoj och kökörning när jag tog den på "jungfrutur" till Hufvudstaden tidigare i månaden. E18+Rinkeby+07:45=större bilkö än Västerås bilköer, samlade! ... Snäll som man är så ställer man sig ju naturligtvis och väntar, väntar, rullar fram 2mm, väntar lite till, rullar, tappar 30 minuter av livet medans ni mer rutinerade bajkers bara gled förbi.

Ärendet i sthlm avslutat, tillbaka i byn igen, tänkte att jag skulle vara lite tuff och göra som grabbarna i stockholm, med andra ord, glida förbi lite snyggt för att få stå först vid rödljuset. Att det sen var 3 bilar i kö spelar mindre roll... :näsblod Märk till min förvåning att 2/3 bilar tutar och hytter gubbaktigt på näven när jag gör det?! Ärret i själen inte läkt och jag har aldrig mer gjort om det :(

Du var från Västerås va? Inget mot dig personligen men faktum är att det är en stad full med nötter (trafikmässigt alltså).

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

I småhålor brukar jag inte smita förbi, om det inte är sådär 10 bilar eller mer framför. Dels är plåtlådefolket i hålor fullkomligt ovana vid oss på två hjul och dessutom kan de få för sig att vrida runt ratten *precis* när som helst, sedan tjänar man inte direkt något på det där heller, så risk vs reward blir väldigt skev mot risk.
Sedan får man ju hålla bra koll på plåtlådefolket här i sthlm med, för även om de är mer vana vid köer och mc som smiter förbi här så är de fortfarande helt dumma i hela huvudet ibland.

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hojlös
Nu har jag ingen koll på hur det ser ut vid alla vägfärjor, men om det är heldragen linje mot mötande fält så får man enligt lagen inte korsa den. Detta var det ett himla liv om i min hemstad (kanske ska kallas by egentligen i och med att vi bara är drygt 2000 pers som bor där permanent :) ) för ca 10 år sedan.

Samtidigt är det ju tillåtet att köra om i samma fil som ett annat fordon står i om det finns tillräckligt (hur mycket det nu är...) plats för båda fordonen. Så går det har man ju i alla fall inte brutit mot trafiklagen (eller vad en nu kan heta)

Hur det än är med den saken så kör jag alltid och ställer mig först i kön, eller till och med bredvid kön. När kön sedan blir ombordvinkad smiter jag in före bilarna. För många år sedan (i färjekön i min lilla by) blev jag tillsagd att göra så. Har hittils inte blivit utskälld men säkert är det många bilförare som knutit handen i fickan och svurit högljutt med fönsterrutan uppvevad :tungan

Last edited:

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Jag bryter nog mot någon lag varje gång jag är ute och kör, mer eller mindre.....
Ett vitt sträck till gör nog varken till eller från gissar jag.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
I veckan fick jag äntligen användning av repliken jag ruvat på sedan Inge Nanings klarsynta inlägg här i tråden.

Broöppning i Södertälje, en sjujävla stillastående bilkö men gott om plats mellan bilarna. Så jag smyger fram och ställer mig i första led framme vid bommarna. I den ena bilen sitter ett riktigt rasdjur och blänger på mig och säger till slut "är det inte lite fräckt att köra fram så där?".

Svarar (obs: visiret öppet) vänligt "- jamen det där är ju en bilkö, jag kör ju motorcykel"....
Hon skiner upp som en sol och säger då "- ja...... det har du ju faktiskt rätt i.....". Vi byter lite fler trevliga ordväxlingar innan bommarna går upp.

En riktig isbrytare och nära på en raggningreplik :tummenupp
Tack Inge.....

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag bryter nog mot någon lag varje gång jag är ute och kör, mer eller mindre.....
Ett vitt sträck till gör nog varken till eller från gissar jag.

Där får jag citera göteborgs distriktsåklagare. Bryter man inte mot minst en lag om dan lever man inte :)

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
I veckan fick jag äntligen användning av repliken jag ruvat på sedan Inge Nanings klarsynta inlägg här i tråden.

Broöppning i Södertälje, en sjujävla stillastående bilkö men gott om plats mellan bilarna. Så jag smyger fram och ställer mig i första led framme vid bommarna. I den ena bilen sitter ett riktigt rasdjur och blänger på mig och säger till slut "är det inte lite fräckt att köra fram så där?".

Svarar (obs: visiret öppet) vänligt "- jamen det där är ju en bilkö, jag kör ju motorcykel"....
Hon skiner upp som en sol och säger då "- ja...... det har du ju faktiskt rätt i.....". Vi byter lite fler trevliga ordväxlingar innan bommarna går upp.

En riktig isbrytare och nära på en raggningreplik :tummenupp
Tack Inge.....

Hur hittar du alla dom här personerna? Det är ingen som någonsin har sagt något till mig när jag har smitit förbi. :(

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Färjan över Nordre älv (från Hisingen mot Marstrand) har ingen speciell stans att ta vägen när man rullar på först, är man själv tar man upp lika mycket plats som en halv bil, känns lite trist om man nu e ensam mc.

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Åkte förbi en väldigt lång kö vid Skanssundet igår, inga problem ?

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Där får jag citera göteborgs distriktsåklagare. Bryter man inte mot minst en lag om dan lever man inte :)

Här i östergötland får man ju köra mot rött titt som tätt.

Den registrerar inte att jag kommer... Har inte fått herr blå efter mig någongång som tur är :rolleyes:

Men dedär jä**la rödljusen går mig på nerverna ibland!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati