Lennartsson
Ny medlem
Finns sammanlagda totalen från båda första nånstans???
Jafyfan...
Men kära små barn, det finns alldeles utmärkta startmotorer att köpa. Tänk er, brappet kommer efter en lätt liten knapptryckning. Teknikens under.Det var en annan som fick bra kickträning också...
Men kära små barn, det finns alldeles utmärkta startmotorer att köpa. Tänk er, brappet kommer efter en lätt liten knapptryckning. Teknikens under.
Jag tänkte tacka så mycket för riktigt bra racing på bananpiren igår, och samtidigt ställa en fråga. Jag såg att vissa motard-åkare ställde sig och gjorde något med gaffeln på hojen strax innan start. Vad gör man och varför?
Start shot!! Komprimerar gaffeln fram så vi har enklare att hålla ner framhjulet när starten går. Vid första inbromsningen komprimeras gaffeln igen och knappen hakar ut. Sim salabim så har vi full fjärdrings väg.
Men kära små barn, det finns alldeles utmärkta startmotorer att köpa. Tänk er, brappet kommer efter en lätt liten knapptryckning. Teknikens under.
Ja du är knäppNu var jag inte där och körde utan stod mest bredvid (och var med och satte staket vid banbygget...) men jag tycker att som åskådare att det är så en supermoto bana ska se ut. Åk till Mettet och titta, där är det trapphopp i betong som är bra mycket större. Åk till en VM-deltävling (har själv bara varit på en i Sosnova, tjeckien) där är det REJÄLA hopp.
Gruspartierna skall inte vara som när man körde ihop med rallycrossen eller folkracen eller liknande med hälften grus och inga hopp. Korta men krävande gruspartier hör hemma! Då måste man behärska både MX delen och asfalten för att visa att man är bra. Dessutom gynnar det publiken och jag tror personligen att det är bra för tävlingarna överlag med lite mer krävande partier.
Det är förståss mina högst personliga åsikter jag delar med mig av. Jag må vara knäpp..
Vad är detta!
Kortedala fixar en bana från ingenting till en riktig SM bana i supermotard, och ni klagar!
Ska vi åka på banor här hemma i Sverige utan hopp och woppisar för att sen kanske få talanger som kommer ut i europa och blir höjdrädda eller helt bortkommna i whoppis sektionen.
Enligt mitt tycke var detta den första riktiga motardbana i Sverige som inehöll allt som en bana ska göra!
Visst har jag förstålser för er som kommer och ska testa motard, kanske ett altenativspår förbi whoppisarna som sen spärras med en kon för SM-klassen. För att säga att det är för tufft eller liknade i SM så vet jag inte vad jag ska säga... Det är ju för F"#¤ SM och då ska det vara svårt.
Vi ska väll ha samma standard på våran elitklass som övriga i världen eller? Eller ska våran liga vara något mitt i mellan?
All heder åt Kortedala och alla som hjälpte till att få en fruktansvärt grym bana från en pakering på en pir.
Vad är detta!
Kortedala fixar en bana från ingenting till en riktig SM bana i supermotard, och ni klagar!
Ska vi åka på banor här hemma i Sverige utan hopp och woppisar för att sen kanske få talanger som kommer ut i europa och blir höjdrädda eller helt bortkommna i whoppis sektionen.
Enligt mitt tycke var detta den första riktiga motardbana i Sverige som inehöll allt som en bana ska göra!
All heder åt Kortedala och alla som hjälpte till att få en fruktansvärt grym bana från en pakering på en pir.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |