SM deltävling #2 Göteborg 2-3juni

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ett litet förslag bara men jag skulle gärna se att det fanns en reservtidsplan för om det visar sig dyka upp färre än 44 st i rookie(vilket det ser ut att göra), då blir det färre kvalgrupper osv och alla tidsbesparingar skulle göra att vi hann med att köra två heat var som alla andra, är det några som behöver raceträning så är det ju vi nybörjare. :tummenupp

Lysande förslag! Det hade varit helt underbart om vi fick köra 2 race!
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Ett litet förslag bara men jag skulle gärna se att det fanns en reservtidsplan för om det visar sig dyka upp färre än 44 st i rookie(vilket det ser ut att göra), då blir det färre kvalgrupper osv och alla tidsbesparingar skulle göra att vi hann med att köra två heat var som alla andra, är det några som behöver raceträning så är det ju vi nybörjare. :tummenupp

Kan bara hålla med.:yoparty
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Varför ska ni inte köra två race, Att det bara blev ett i Tranås är väl för att det bara var en endagarstävling?!?!?!
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Varför ska ni inte köra två race, Att det bara blev ett i Tranås är väl för att det bara var en endagarstävling?!?!?!

Man kan tycka det men såhär ser tidsschemat ut.
Vill ogärna gnälla på arrangörerna för jag är glad att det finns någon tävling att köra överhuvudtaget men då rookiesarna är fler än 450 och open ihop borde vi väl iaf få lika mycket körtid (vi har ju även betalt 25000:- i anmälningsavgifter).
Mitt förslag är tryck ihop oss 49 rookiesar i 2 träningsgrupper och 2 tidskvalsgrupper och låt oss köra 2 race istället.
Ev stryka eller korta lunchen ochså. Är det funkisarna som ska ha lunch kan väl dom äta på sin postering? Det har jag gjort när jag har flaggat på crosstävlingar och har aldrig känt att det har varit någon stress med att hinna äta snarare tvärt om.
Nu när det är stort intresse i rookieklassen borde väl det tas till vara istället för att skrämma bort folk med lite körtid och extra utgifter för transponder mm.
Borde ligga i A-förarnas intresse ochså att stötta rookieklassen då tanken är att vi ochså ska bli A-förare en dag och på så sätt kanske få sporten att växa ännu mer med fler banor och tävlingar.



SUPERMOTO TIDSSCHEMA
Rookie race 2 JUNI 2007
PRELIMINÄRT

Max antal Aktivitet Start Slut

30 Fri träning Rookie 1 09.00 09.15
30 Fri träning Rookie 2 09.20 09.35
30 Fri träning Rookie 3 09.40 09.55

30 Tidskval Rookie 1 10.05 10.20
30 Tidskval Rookie 2 10.30 10.45
30 Tidskval Rookie 3 10.55 11.10


Lunch 11.10 12.00

22 C-Final Rookie ca 12.00 15 min + 2 varv
22 B-Final Rookie ca 12.30 15 min + 2 varv
22 A-Final Rookie ca 13.00 15 min + 2 varv

Betalträning
15 Quad Open + 450 13.30 14.30
15 Supermoto 450 14.40 15.40
30 Supermoto Open 15.50 16.50
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Man kan tycka det men såhär ser tidsschemat ut.
Vill ogärna gnälla på arrangörerna för jag är glad att det finns någon tävling att köra överhuvudtaget men då rookiesarna är fler än 450 och open ihop borde vi väl iaf få lika mycket körtid (vi har ju även betalt 25000:- i anmälningsavgifter).
Mitt förslag är tryck ihop oss 49 rookiesar i 2 träningsgrupper och 2 tidskvalsgrupper och låt oss köra 2 race istället.
.
.
.
Det är en SM-tävling och rookie är en supportklass. Rookie har lägre anmälningsavgift. Jag håller fullständigt med om att man ska ta kungaklassen på stort allvar eftersom det är där återväxten finns.

Vill man ge de som kör rookie mer körtid så kan man, enligt mitt sätt att se på det, A) begränsa antalet startande eller B) köra tävlingen över fler dar (inte riktigt görbart) eller C) köra rena rookietävlingar med MASSA körtid.
Jag skulle vilja se alternativ C) men det är tyvärr inte alldeles enkelt.
 

Vargen

#48 Kungaklassen
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Mjölby
Hoj
KTM 450 SMR -06, KTM 525 EXC/SM -03
Det är en SM-tävling och rookie är en supportklass. Rookie har lägre anmälningsavgift. Jag håller fullständigt med om att man ska ta kungaklassen på stort allvar eftersom det är där återväxten finns.

Vill man ge de som kör rookie mer körtid så kan man, enligt mitt sätt att se på det, A) begränsa antalet startande eller B) köra tävlingen över fler dar (inte riktigt görbart) eller C) köra rena rookietävlingar med MASSA körtid.
Jag skulle vilja se alternativ C) men det är tyvärr inte alldeles enkelt.

Support i pengar känns det som.
Den lägre anmälnigsavgiften tas igen på transponderhyra (300:). Vad har hänt med tidtagningpriserna under vintern? Förra året ingick lån transponder i anmälningsavgiften och den har väl inte sjunkigt nåt nämnvärt.

Svar:
A) Då kommer det bli en tävling redan i anmälningsmomentet. Snabbast får köra. Var du inte vid datorn den dagen = titta. Ingen bra idé tycker jag.
B) Nej inte fler dagar jag har ett liv förutom detta.
C) Gärna men knappast troligt..

Kom på en D) Klassa upp sig till A-förare och köra open. Där verkar det inte vara nån vidare fart i nedre halvan av fältet. :tungan

Är rädd att vi skrämmer bort massa folk genom hutlösa priser och lite körtid till på köpet. Dom stackarna som ville prova på att tävla och kom till Sommen och inte kvalade in lider jag med.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Support i pengar känns det som.
Den lägre anmälnigsavgiften tas igen på transponderhyra (300:). Vad har hänt med tidtagningpriserna under vintern? Förra året ingick lån transponder i anmälningsavgiften och den har väl inte sjunkigt nåt nämnvärt.

Svar:
A) Då kommer det bli en tävling redan i anmälningsmomentet. Snabbast får köra. Var du inte vid datorn den dagen = titta. Ingen bra idé tycker jag.
B) Nej inte fler dagar jag har ett liv förutom detta.
C) Gärna men knappast troligt..

Kom på en D) Klassa upp sig till A-förare och köra open. Där verkar det inte vara nån vidare fart i nedre halvan av fältet. :tungan

Är rädd att vi skrämmer bort massa folk genom hutlösa priser och lite körtid till på köpet. Dom stackarna som ville prova på att tävla och kom till Sommen och inte kvalade in lider jag med.
Vi i SM-klasserna betalar i princip lika mycket som förra året (eller minns jag galet?) trots att vi tvingats köpa egna transpondrar. Göteborg har dessutom en lite knasig sits vad gäller sin bana: hyra och publik. Deras arrangemang kostar rätt mkt.

På A) kan jag tyvärr bara hålla med, inte så mkt att göra nåt åt. Men hellre att vissa inte får köra alls (och inte heller betala såklart) än att låta alla betala men kvala bort hälften av dem och inte låta dem köra mer (Tranås).
B) Håller med, kanske sämsta förslaget.
C) Vi kan ju bara hoppas på att det blir så. Fler anläggningar och fler enklare tävlingar. Gärna en kungaklass och en RIKTIG rookieklass kanske. Och så 250 såklart. D) Du är välkommen, jag ska försöka bättra mig vad gäller farten (har inte suttit på cykeln sen förra rejset tyvärr) :huvet ;)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Har tjuvtränat lite i Rättvik idag, asgrym bana, ska fan se till att ge dig en match på lördag iaf. :)

Jodu Marcus nu ska du få gasa utav hel vete:D Nu är det nyrenoverat nya Bridgestone medium på:yoparty .Men har bara kört en gång sen träningen i Strängnäs:gnissla
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Då var banan klar tillslut. Släng på 50 dreven då rakorna är typ 50 meter, Och hoppen är för små...:D
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jodu Marcus nu ska du få gasa utav hel vete:D Nu är det nyrenoverat nya Bridgestone medium på:yoparty .Men har bara kört en gång sen träningen i Strängnäs:gnissla

Kör du BM01/02 eller kör du R01/07? Har du inte provat köra BM däcken så gör det, stor skillnad i supermoto!
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja då var allting lastat å klart, åker på en timme eller så :tummenupp Ses där då!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Finns det någon hemsida där det står lite om tävlingen? Jag har inte lyckats hittar mer än vilket datum som gäller.
 

alexx86

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Får se vad det blir.
Man kan tycka det men såhär ser tidsschemat ut.


SUPERMOTO TIDSSCHEMA
Rookie race 2 JUNI 2007
PRELIMINÄRT

Max antal Aktivitet Start Slut

30 Fri träning Rookie 1 09.00 09.15
30 Fri träning Rookie 2 09.20 09.35
30 Fri träning Rookie 3 09.40 09.55

30 Tidskval Rookie 1 10.05 10.20
30 Tidskval Rookie 2 10.30 10.45
30 Tidskval Rookie 3 10.55 11.10


Lunch 11.10 12.00

22 C-Final Rookie ca 12.00 15 min + 2 varv
22 B-Final Rookie ca 12.30 15 min + 2 varv
22 A-Final Rookie ca 13.00 15 min + 2 varv

Betalträning
15 Quad Open + 450 13.30 14.30
15 Supermoto 450 14.40 15.40
30 Supermoto Open 15.50 16.50

Står lite här.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top