sandstream
Guest
Det var inte heller vad jag skrev.Jag tror inte det är vanligt att man använder sin privata vardagshoj i Rookie 1000.
Det var inte heller vad jag skrev.Jag tror inte det är vanligt att man använder sin privata vardagshoj i Rookie 1000.
Jag tolkade det som att folk kört r1000 hojar på gata och bandagar, blivit bitna och sen bestämmer dom sig för att rejsa. Står ju inte att de bygger om sin nyinköpta dyra pärla.Det var inte heller vad jag skrev.
Jag kör med min gathoj som sakta blivit en racehoj. Pratade med en annan kille som hade en flång ny Blade -07 och det är inte direkt ont om 05-07r. Visst en del åker runt på "gamla" 04r som säkert varit med om ett och annat race tidigare.Jag tolkade det som att folk kört r1000 hojar på gata och bandagar, blivit bitna och sen bestämmer dom sig för att rejsa. Står ju inte att de bygger om sin nyinköpta dyra pärla.
När man ber om att bli uppklassad i förtid, är det en "jury" som bestämmer om man har presterat tillräckligt bra för att få klassa upp sig? Eller måste man ha snittat några vissa poäng på ngt sätt?
Man brukar prata om att snitta ca 8 poäng per race sen kan du säkert komma undan med att du nollat pga omständigheter i något.
Men 8 poäng per race gäller i snitt.
Vet att rookie är rookie men blev förvånad att det gick så väldigt sakta
Ja jäklars... VM?Självklart att du laddar allt du har på racet, men tycker att du borde kunna kosta på dig lite marginaler under friträning. Du körde in i min gaffel under träning, nästa pass efter det kör du mot min rygg från insidan i karusellen.
Självklart att du laddar allt du har på racet, men tycker att du borde kunna kosta på dig lite marginaler under friträning. Du körde in i min gaffel under träning, nästa pass efter det kör du mot min rygg från insidan i karusellen.
Va fan inte en halv hojlängd 5 sek innan,framhjulet var ej över strecket!.. Men i det här snabba kalle anka gänget så hade jag ändå kommit sämst 3a me 20 sek tillägg... hade ju en lucka på 3 sek efter 2 varv.Haha
Om det är något som inte ger pluspoäng i depån så är det att köra hänsynslöst/farligt på träning.Självklart att du laddar allt du har på racet, men tycker att du borde kunna kosta på dig lite marginaler under friträning. Du körde in i min gaffel under träning, nästa pass efter det kör du mot min rygg från insidan i karusellen.
Den summeringen gör ju inte att man framstår i så god dager.2924688Rätta mig om jag har fel, jag var inte på plats, men att döma av informationen i denna tråd så har du visat dåligt omdöme på träningarna, tjuvstartat och sedan avslutat i sandfållan, sen sitter du här och kallar dina förarkolleger i R1000 för ett Kalle Anka gäng. Stämmer det?
Rätta mig om jag har fel, jag var inte på plats, men att döma av informationen i denna tråd så har du visat dåligt omdöme på träningarna, tjuvstartat och sedan avslutat i sandfållan, sen sitter du här och kallar dina förarkolleger i R1000 för ett Kalle Anka gäng. Stämmer det?
Dåligt omdömme??
När man kommer ikapp ngn som kör SAKTA ett par meter ut från kanten så gör jag som många andra å kör förbi där men räknar inte med att vederbörande byter spår mitt i svängen...Kalla fan inte d dåligt omdömme,då få man ju fan inte köra förbi ngn ifall dom byter spår å råka nudda.
Tjuvstart mkt möjligt det va,inget å skylla på mer än jag va het. Va inte ensam om å krasha i helgen,kan hända vem som hellst. Men försökte iaf köra fort.
Finns så många på den här sidan som kommenterar allt å alla men hur bra kör dom själva?Bäst i soffan el? BLABLA
Kommer man som rookie och vinner de 3 första racen, håller sig på hjulen, kör säkert och med bra tider, kan man bli uppklassad ganska omgående.
Däremot vill man oftast att rookies trots att de är snabba, ska ha lite mer racevana, eftersom det går rätt mycket fortare och körs mycket hårdare i toppen i a-klasserna. Man är ju inte direkt fulllärd för att man vunnit/varit på pallen i något race..
Dåligt omdömme??
När man kommer ikapp ngn som kör SAKTA ett par meter ut från kanten så gör jag som många andra å kör förbi där men räknar inte med att vederbörande byter spår mitt i svängen...Kalla fan inte d dåligt omdömme,då få man ju fan inte köra förbi ngn ifall dom byter spår å råka nudda.
Tjuvstart mkt möjligt det va,inget å skylla på mer än jag va het. Va inte ensam om å krasha i helgen,kan hända vem som hellst. Men försökte iaf köra fort.
Finns så många på den här sidan som kommenterar allt å alla men hur bra kör dom själva?Bäst i soffan el? BLABLA
Vet att jag ryckte å va säker på att jag inte va över linjen,men läste just att man inte fick flytta alls-fått fel info så fel av mig. Men hade ju ändå kommit 3a me 20 sek tillägg.
Å hojen är en IDM Superstock inte superbike,ha bara slipon å massa kolfibersydd så defenitivt inte snabbaste hojen i klassen. Hoppas jag håller mig på hjulen nästa så jag kan klassa upp för tyckte inte träningarna va så kul när det är 4 i bredd sakta in i svängen. Tycker det skulle finnas standard 1000-bara byta bromsslangar å fjädring.
Som jag skrev tidigare i tråden, tänk över din attityd litegrann. RR-kollektivet är inte så stort, och det brukar vara väldigt gemytligt förare emellan, även om det skiljer i fart. Visst kan det bli nåt litet smågnäll över någon incident ibland.
En sak är att alla som var ute på banan försökte köra så fort de kunde, sen skiljer det såklart i fart. Om du nu är så snabb så borde du ju kunna passera dem innan de ens hinner byta spår? Konstigt att du krokar ihop med samma kille 2ggr?
Kommenterandet var det du själv som började med, lite ödmjukhet skadar inte, om man nu är så jävla bra som du...
Hur mycket fortare/bättre varvtider tror ni man har med en 1000 mot en 600 på Anderstorp? Dvs om man kör 41r på en 600:a kör man då 39r med en 1000? Två sekunder borde ju vara en vettig gissning med 60 bakhjulshästar mer... eller?
.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |