SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Haha vad är det för frågor man ska svara på? Har svemo erbjudande vid resor? Hur många jobbar på roadracingsektionen?

Har ni färdiga "frågor" i ert material? Sitter med häftet framför mig nu, och här finns inga iaf.

Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Haha vad är det för frågor man ska svara på? Har svemo erbjudande vid resor? Hur många jobbar på roadracingsektionen?

Jag kan bara hålla med. Men...jag fick svaren till frågorna också... Skall det vara så lätt? :va
Excel-filen jag fick innehåller tre flikar: Prel 2014, Original och Svar original. Hoppla...

Har ni färdiga "frågor" i ert material? Sitter med häftet framför mig nu, och här finns inga iaf.

Kolla din mail. Jag fick ett mail kl 1013 idag.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag kan bara hålla med. Men...jag fick svaren till frågorna också... Skall det vara så lätt? :va
Excel-filen jag fick innehåller tre flikar: Prel 2014, Original och Svar original. Hoppla...

Jag har inte fått mail, har du lust att forwarda excel:en till <redan fått mail> ?

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tanken med frågorna är att man i första hand ska lära sig hur man hittar svaren i regelböckerna, inget man ska kunna utantill och är extra viktigt.

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Tanken med frågorna är att man i första hand ska lära sig hur man hittar svaren i regelböckerna, inget man ska kunna utantill och är extra viktigt.

Alternativ som att ringa till SVEMO och maila finns inte bland svarsalternativen :crash

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05

Se där det fanns ju flikar också! De kan man ha missat helt

Drog iväg en beställning på en ny kedja som förhoppningsvis kommer innan man drar iväg. Jag har dock inget verktyg för att klippa upp kedjan och nita den nya. Är det någon som har verktyg som man skulle kunna få låna?

Last edited:

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Tjena.
Tanken slog mig att kanske någon från självaste Helšingborg ska till Åsen, med släp eller skåpbil?
Kolla på min annons, mindre transportsbehov att ta en moppe därifrån; utan transportskador. :lol
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=75849
-jag ska komma och köra på Söndag; skulle isåfallet komma dit med släp.

(I prinsip skulle det också rymmas då en hoj på släpet; Stockholm-Åsen-Stockholm; Lö kväll till Sö kväll;
Hör av vid intresse)

Last edited:

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Perkele!

Jag köpte ju ett par flång nya Dunlop Sportmax Sportsmart 2 för att ha på banhojen. När verkstaden skulle kränga på dem så gick framdäcket bra, men krängningsmaskinen skar ett djupt jack i bakdäcket så det var bara att kassera. Verkstaden beställde såklart hem ett nytt bakdäck för att ersätta det som dött och under tiden krängde de på ett begagnat Michelin Pilot Power 2CT bak på banhojen.

Nu har posten strulat bort det nya däcket och verkstaden har beställt ett till. Det kommer att komma fram nästa vecka. De beklagar så klart, men det lämnar mig i en knepig sits.

Jag är ju fenomenalt nyfiken på Sportsmart 2-däcken och hade sett fram mot att få prova dem i helgen. Så blir det ju inte riktigt, eller, rättare sagt, jag kommer inte att kunna testa bakdäcket. Verkstaden säger att jag får köra slut på det begagnade bakdäcket om jag vill. Det känns ju dels lite kymigt mot dem, men också lite grann kymigt eftersom jag har byggt upp ett förtroende för Dunlops Sportsmart-serie och inte har nån koll på Michelin Pilot Power 2CT.

Så... Vad tror ni? Skall jag lite på det begagnade bakdäcket och skratta över att jag kommer att kunna slita ut det gratis i helgen? Eller...? :confused:

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Perkele!

Jag köpte ju ett par flång nya Dunlop Sportmax Sportsmart 2 för att ha på banhojen. När verkstaden skulle kränga på dem så gick framdäcket bra, men krängningsmaskinen skar ett djupt jack i bakdäcket så det var bara att kassera. Verkstaden beställde såklart hem ett nytt bakdäck för att ersätta det som dött och under tiden krängde de på ett begagnat Michelin Pilot Power 2CT bak på banhojen.

Nu har posten strulat bort det nya däcket och verkstaden har beställt ett till. Det kommer att komma fram nästa vecka. De beklagar så klart, men det lämnar mig i en knepig sits.

Jag är ju fenomenalt nyfiken på Sportsmart 2-däcken och hade sett fram mot att få prova dem i helgen. Så blir det ju inte riktigt, eller, rättare sagt, jag kommer inte att kunna testa bakdäcket. Verkstaden säger att jag får köra slut på det begagnade bakdäcket om jag vill. Det känns ju dels lite kymigt mot dem, men också lite grann kymigt eftersom jag har byggt upp ett förtroende för Dunlops Sportsmart-serie och inte har nån koll på Michelin Pilot Power 2CT.

Så... Vad tror ni? Skall jag lite på det begagnade bakdäcket och skratta över att jag kommer att kunna slita ut det gratis i helgen? Eller...? :confused:

Tänkte beställa ett set Sportsmart 2 av MC-Gruppen, nån som har koll på om de kommer närvara? I så fall kan du ju lägga om det på plats tänkte jag?
Har mailat dem o väntar på svar..

Last edited:

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Perkele!

Körde det hela förra säsongen men har ingen koll på hur snabbt jag körde men jag tyckte de var bra iaf. Kallt och fuktigt så fungerar dom bättre än sportsmart enligt mig iaf.

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad har du för alternativ?

1) Köra på det begagnade Michelin-däcket.
2) Be dem kränga på mina slicks igen.
3) Ringa runt i stan och kolla om någon har ett Sportsmart 2-bakdäck liggande.
4) Hoppas att någon firma dyker upp på Gelleråsen med ett Sportsmart 2-bakdäck till helgen.
5) Lämna banhojen hemma och köra på min semi-racekittade ER-6n.
6) Blir ledsen och sur och kasta lecakulor på er andra.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Tänkte beställa ett set Sportsmart 2 av MC-Gruppen, nån som har koll på om de kommer närvara? I så fall kan du ju lägga om det på plats tänkte jag?
Har mailat dem o väntar på svar..

Såvida inte mcgruppen åker hem ikväll så finns dom nog på plats i helgen. Jag är på gelleråsen nu, likaså mcgruppen.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
1) Köra på det begagnade Michelin-däcket.
2) Be dem kränga på mina slicks igen.
3) Ringa runt i stan och kolla om någon har ett Sportsmart 2-bakdäck liggande.
4) Hoppas att någon firma dyker upp på Gelleråsen med ett Sportsmart 2-bakdäck till helgen.
5) Lämna banhojen hemma och köra på min semi-racekittade ER-6n.
6) Blir ledsen och sur och kasta lecakulor på er andra.

Surt! Fick inte mina däck heller så jag kör med pilot power 3 bak...

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05

Hade bara ett vanligt hederligt Sportsmart bakdäck hemma i garaget.
Peter1980 slängde in det i bakluckan och tar med sig det. Om du inte hittar nått annat dvs.
Roligare än ett beggat Michelin i alla fall.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...