Perkele!
Jag köpte ju ett par flång nya Dunlop Sportmax Sportsmart 2 för att ha på banhojen. När verkstaden skulle kränga på dem så gick framdäcket bra, men krängningsmaskinen skar ett djupt jack i bakdäcket så det var bara att kassera. Verkstaden beställde såklart hem ett nytt bakdäck för att ersätta det som dött och under tiden krängde de på ett begagnat Michelin Pilot Power 2CT bak på banhojen.
Nu har posten strulat bort det nya däcket och verkstaden har beställt ett till. Det kommer att komma fram nästa vecka. De beklagar så klart, men det lämnar mig i en knepig sits.
Jag är ju fenomenalt nyfiken på Sportsmart 2-däcken och hade sett fram mot att få prova dem i helgen. Så blir det ju inte riktigt, eller, rättare sagt, jag kommer inte att kunna testa bakdäcket. Verkstaden säger att jag får köra slut på det begagnade bakdäcket om jag vill. Det känns ju dels lite kymigt mot dem, men också lite grann kymigt eftersom jag har byggt upp ett förtroende för Dunlops Sportsmart-serie och inte har nån koll på Michelin Pilot Power 2CT.
Så... Vad tror ni? Skall jag lite på det begagnade bakdäcket och skratta över att jag kommer att kunna slita ut det gratis i helgen? Eller...?