SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Hade bara ett vanligt hederligt Sportsmart bakdäck hemma i garaget.
Peter1980 slängde in det i bakluckan och tar med sig det. Om du inte hittar nått annat dvs.
Roligare än ett beggat Michelin i alla fall.

Wunderbaum! Blir det så att jag lyckas kränga på det så löser vi detaljerna sedan. :Bugar

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Wunderbaum! Blir det så att jag lyckas kränga på det så löser vi detaljerna sedan. :Bugar

Jag (och däcket) kommer att finnas i box 10, och det finns garanterat nån som kan kränga. (Bl a jag, dock så har jag inte med några krängargrejer), jag och polaren (till höger) som åker med fixade allt sånt där ikväll :)

däck.jpg

Jag har ett beggat, men i bra skick, D211 GP Racer framdäck liggandes också om nån skulle va intresserad.

Last edited:

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag (och däcket) kommer att finnas i box 10, och det finns garanterat nån som kan kränga. (Bl a jag, dock så har jag inte med några krängargrejer), jag och polaren (till höger) som åker med fixade allt sånt där ikväll :)

View attachment 404066

Jag har ett beggat, men i bra skick, D211 GP Racer framdäck liggandes också om nån skulle va intresserad.

Har era hojar exploderat, eller...? :hihi

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Lyckades du hitta något fel? Jag gav upp o sitter o krökar nu :( Lite ångest över att bromsen fackade ut :( Kommer förbi imorgon iaf! Räjsa hårt!

Btw: alla som ens kör bandagar o läser detta, ta licens! Jag hade problem med fjädrigen, kopplingen o bromsar men det var det var det bästa jag någonsin gjort i mitt liv!

Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tack alla trevliga människor för en trevlig licenskurs!

Va riktigt kul att träffa många och dessutom köra Gelleråsen igen, även om jag absolut inte var nöjd med min egen körning. Men det va skönt att hojen fungerade efter all ombyggnad till en racehoj.

Nu hoppas jag att så många som möjligt siktar på 1 juni. :)

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Tyvärr fick jag en helg full av maskinproblem som helt förstörde min koncentration, men det glömmer jag nu och försöker fokusera på det som var positivt:

1. Jag tog licens
2. Jag träffade en massa nya sköna människor
3. Bättre kurvhastighet
4. Inte rädd för hårnålen längre

Vi ses nästa gång och då lovar jag att hojen går snabbare än 170 på rakan! :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Det gick "sådär", men höll mig på hjulen och det var roligt.

Extra roligt var att Mossberg var där och berättade lite anekdoter!
Kul att han var riktigt duktig som berättare också! Bara den dragningen var värd pengarna. :yoparty

Last edited:

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Håller med om Mossberg!

Han har både en massa bra erfarenheter att dela med sig och en skön personlighet och humor!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ah, hemma igen efter en förbannat härlig långhelg med bara banköra, och väldigt lite sömn. :hihi
Tack alla vänliga människor som förbarmade sig över mig och hjälpte mig med både det ena och det andra när jag strulade med min R6.
Nästa gång kommer definitivt inte verktygslådan stå kvar i garaget. :hihi

Och jag var fan sämst av alla där på starter! :banana Vilket iofs kan vara bra, för då får jag träna mer på att köra om. :crash

PeteR1

Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag stämmer in:
Tack för en riktigt trevlig helg med många trevliga nya bekantskaper och några glada överraskningar i form av gamla bekantskaper! Jag lider med er som drabbades av tekniska problem, jag hoppas det löser sig smidigt.

...

Jag körde på verkstadens begagnade däck från -06. Det var ingen höjdare. Bakhjulssläpp första passet idag och allmän brist på förtroende för däcket hela helgen. Jag borde ha kommit och presenterat mig och köpt bakdäcket, då hade jag kunnat slappna av och kört fortare... Det positiva är dock att jag har lärt känna nya hojen i maklig takt (jag litar mycket mer på den än på bakdäcket) och att verkstaden får tillbaka sitt begagnade däck i ett skick som avviker väsentligt från hur det var i fredags.

Tack alla trevliga människor för en trevlig licenskurs!

Va riktigt kul att träffa många och dessutom köra Gelleråsen igen, även om jag absolut inte var nöjd med min egen körning. Men det va skönt att hojen fungerade efter all ombyggnad till en racehoj.

Nu hoppas jag att så många som möjligt siktar på 1 juni. :)

Dig missade jag också att hälsa på. Sorry...

Och Mozz... Denne gigant! Jag önskar att alla barn och ungdomar fick ha lärare som kunde trollbinda och förmedla information som han. Då hade utbildningsläget i det här landet sett annorlunda ut. Nu i efterhand så ångrar jag att jag inte köpte hans R6:a, men jag har i alla fall en t-shirt. Och en signerad t-shirt som skall gömmas undan.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...