Kul att man kan överraska nångång...Gustav O skrev:Nää så illa är det inte men lite oväntat
Just det, tänkte inte på det....Gustav O skrev:Vadårå? Det är ju sant.
RedBaron skrev:Omvändelsen är nära.
RedBaron skrev:Omvändelsen är nära.
Det gör du ofta, och ppositivt.Macke skrev:Kul att man kan överraska nångång...
Bättring!Macke skrev:Just det, tänkte inte på det....
Gustav O skrev:By the way so var det inget illa menat vare sig mot dig eller Sandstream.
Macke skrev:Äääääh, så illa är det väl inte. Har förresten aldrig påstått att 2-takt är dåligt, eller ute på nåt sätt. 2-taktsmotorn är ju en effektivare konstruktion, och har ju ett högre effekt/vikt förhållande än en 4-taktare, så enkelt är det.
Det är bara det eviga tjatet om 2-takt vs. 4-takt, och att bara 2-takt är "riktig racing" som jag formligen kräks på...
Jaha, nu pratar ni om mig igenGustav O skrev:By the way so var det inget illa menat vare sig mot dig eller Sandstream.
Svinball!Rolle Rotax skrev:Hur ball är inte Hondas 6 cylindriga 250 4takt? Med megafoner :kocko
Det finns nog en del som tycker tjatet om hur Skölden står i vägen för svensk RR, 1000cc i STCC som räddningen etc är ganska tjatigt.......sandstream skrev:Jaha, nu pratar ni om mig igen
Precis som Macke har jag inget emot 2T, bara de som lever på stenåldern och gång på gång ska tjata om sina förbannade 2T-are som är såååå bra och hur bra det hade varit i MotoGP om man fortsatt med 2T, dessa dödsmaskiner som ingen knappt vågade köra, dagens hojar som Gerry Nordström kan köra bla bla bla
sandstream skrev:Jaha, nu pratar ni om mig igen
Precis som Macke har jag inget emot 2T, bara de som lever på stenåldern och gång på gång ska tjata om sina förbannade 2T-are som är såååå bra och hur bra det hade varit i MotoGP om man fortsatt med 2T, dessa dödsmaskiner som ingen knappt vågade köra, dagens hojar som Gerry Nordström kan köra bla bla bla
Det var väl förra vintern vi diskuterade det och jag nämnde det som hastigast i dag i tråden om Skölden utan att få några vettiga svar men kallar du det för att tjata så...Gustav O skrev:Det finns nog en del som tycker tjatet om hur Skölden står i vägen för svensk RR, 1000cc i STCC som räddningen etc är ganska tjatigt.......
Trodde vi pratade MotoGPJörgen Player Special skrev:Wake up mister! När kom fyrtaktaren till? jo på 1800 talet
sandstream skrev:Det var väl förra vintern vi diskuterade det och jag nämnde det som hastigast i dag i tråden om Skölden utan att få några vettiga svar men kallar du det för att tjata så...
Trodde vi pratade MotoGP
sandstream skrev:Trodde vi pratade MotoGP
Rolle Rotax skrev:Om det är MotoGP vi pratar om, tidigare kallad 500 så började den med kantarellharvar för att i början på sjuttiotalet gå över till 2takt då de var mer dominanta!
Och sextiotalet eller artonhundratalet är väl samma sak...
När ämnet kommer upp så tjatar du ju om 1000cc. Men det är ju det forumet är till för - tjata för döva öron.sandstream skrev:Det var väl förra vintern vi diskuterade det och jag nämnde det som hastigast i dag i tråden om Skölden utan att få några vettiga svar men kallar du det för att tjata så...
Neutral skrev:Och hur körbar tror du fyrtaktaren blir med 2 bars laddtryck?
Ser inte riktigt relevansen i den sena timmen men du får gärna upplysa mig om det går. Själv tänkte jag t ex på hur extremt lågt geometriskt kompressionsförhållande man får ha för att kunna ladda 2 bar.Öling skrev:Hört talas om tockna där elektroniska insprutningssystem?
Supermoto menar du (ja jag vet vad supermono är)Rolle Rotax skrev:Just nu finns det mest 2takts räjsinghojar FÖRUTOM motoGP samt Supermono. Men dessa saker brukar ändra sig genom historiens vingslag.
Ska man vara petig är väl inte Supermotohojarna rena racemaskiner dvs det finns hojar med chassie/motor som inte gå ratt registrera utan de flesta kör med ombyggda gatlhomologiserade hojar?Olof Eriksson skrev:Supermoto menar du (ja jag vet vad supermono är)
Samt motocross då. Hur är det i speedway, visst är det fyrtakt där också? Man e ju tondöv.
Jaa du Macke, du kanske skulle köpa dig en riktig fyrtaktsräser, dvs en supermoto
På gatan japp, på racebanorna är det en annan historiaGustav O skrev:Ska man vara petig är väl inte Supermotohojarna rena racemaskiner dvs det finns hojar med chassie/motor som inte gå ratt registrera utan de flesta kör med ombyggda gatlhomologiserade hojar?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |