Snart arbetslös :(

Therudeboy

Guest
känns som en tung dag idag ,skulle köpt en SuperMotard på fredag,men nu fick jag reda på att jag bara har ett jobb att gå till denna månaden ut :gråta




Någon som har ett glidar jobb att erbjuda. :crash
 

Therudeboy

Guest
Silwer skrev:
glidarjobb?
vad gör man på et sånt, inet ett skit eller?



Surfar sporthoj och gör minsta möjliga,det är vad jag kallar glidar jobb.


Ska iofs försöka fixa ett jobb som fritids ledare. :)
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Är nästan i samma sits. Varit arbetslös i 4 månader. Har pluggat kommunikation/information i tre år.
Sökt 40-50 jobb utan napp. :( Söker allt från bubbelbadkarsmontör till parkeringsvakt (jodå, du läste rätt :rolleyes: ). Är egentligen utbildad informatör, men utan erfarenhet; Inget jobb...

Är sååååååååå jävla uttråkad!!!! (men Peter e glad över att han har en hemmafru som fixar allt:crash )
 

Therudeboy

Guest
har varit arbetslös ett hakvår sist :( det suger att inte ha jobb,det som suger mest är att det nog inte blir någon mc för min del nu i vinter om man inte hittar ett nytt jobb snabbt.
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
exiteme skrev:
Är nästan i samma sits. Varit arbetslös i 4 månader. Har pluggat kommunikation/information i tre år.
Sökt 40-50 jobb utan napp.

Ta inte åt dig nu men... Om du sökt 40-50 jobb utan att få napp måste du va bra kass. Sökte max 12 jobb i april-maj och fick 4 svar. Då kom jag direkt från gymnasiet utan någon som helst arbetserfarenhet och endast gymnasieutbildning (teknisk/datainrikning).
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Hagster skrev:
Ta inte åt dig nu men... Om du sökt 40-50 jobb utan att få napp måste du va bra kass. Sökte max 12 jobb i april-maj och fick 4 svar. Då kom jag direkt från gymnasiet utan någon som helst arbetserfarenhet och endast gymnasieutbildning (teknisk/datainrikning).

Kass? *S* Nope, men Informatör står under "svala" yrken. Sökte jobb på ett ställe. Fick som svar : "Tack, vi ska gå igenom de 360 ansökningarna vi fick, sedan hör vi av oss" :skrämd Pratade precis med Parkering Malmö. De hade fått 300 ansökningar på senaste tjänsten som lapplisa...
Det är hopplöst med jobb i Malmö. Du har tur som har en utbildning som ligger i tiden...
 

Seventy7

www.mc-lös.nu
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
"SÅLD"
Ja, själv ska man bli arbetslös till nyår!
Skall dock bli skönt att få kunna utbilda sig på nytt.

:hej
 

Therudeboy

Guest
Lion skrev:
Ja, själv ska man bli arbetslös till nyår!
Skall dock bli skönt att få kunna utbilda sig på nytt.

:hej



Meningen var att jag med skulle utbilda mig :) men pga att jag inte är 20 så får jag inte plugga komvux :( så jag funderar på att stämpla och softa fram till augusti 2004 sen plugga.men man blir knappast rik på stämpla :(
 

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
jag e arbetslös o njuter i fulla drag... fast iofs ska ja hoppa på en maskinförarutbildning nu...för man måste ju jobba för att ha råd o leva som man gör :squid :öl :rock :crash
 

Mjölnaren

står på tå
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Vällingby
Hoj
Ktm Superduke 990
Jag har planer på att byta jobb...jag har det så lugnt att jag bli uttråkad.....måste nog ladda ner en film och kolla på nu =D
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Ni har valt fel yrken helt enkelt. Jag gick från skola till jobb till lumpen till ett annat jobb utan att behöva skriva en enda ansökan. Det var bara att ringa och säga: - Jag har hört att ni behöver folk stämmer det?? Svaret var: - Kan du börja på mån??
Och inte behöver man oroa sig för att bli utan jobb heller för det finns nästan hur många som helst. ;)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Hemligheten är att ha en massa bokstäver på körkortet.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Du vet att du kan söka jobb i ett annat EU land och få A-kassa därifrån bara du har en fast adress? Åk ner till Spanien, plocka lite apelsiner eller nåt så kommer du tillbaka i vår.

Jag blir också arbetslös efter den här veckan, jag sörjer INTE.
 

Therudeboy

Guest
Rigge skrev:
Du vet att du kan söka jobb i ett annat EU land och få A-kassa därifrån bara du har en fast adress? Åk ner till Spanien, plocka lite apelsiner eller nåt så kommer du tillbaka i vår.

Jag blir också arbetslös efter den här veckan, jag sörjer INTE.



Kanske hade varit något :)



Mår bara så jävla dåligt av skiten,man planerar en massa och allt går åt skogen :(
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top