Snygg tjej på snygg hoj ;)

Status
Ej öppen för fler svar.

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
Masonit skrev:
Så för att tjejen är snygg å ställer upp på lite bilder så har hon dåligt självförtroende. :va

Läsförståelse? Jag skrev inte att det är så. Jag skrev att det KAN vara så, och i så fall var det ju lite onödigt av oss att spä på det dåliga självförtroendet. Det finns säkert massa fula tjejer som kan tänka sig att posera vid hojar också (jag menar inte dig, Anneli :D ). Saken är den, vilket vi debatterat åtskilliga gånger förut, att JAG (vi talar om mig nu och det var det jag skrev tidigare också) aldrig skulle vilja sälja mig själv genom sexanspelningar, hur snygg kropp jag än hade. Jag är intellektuell nerd. Har gått på högskolan och läst feministisk sociolingvistik. Sedan var det kört! :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vilken kul tråd det blev. Måste kommentera lite här också.

Att tjejer går in o kommenterar att tjejen "säkert inte ens kan köra hoj" är väl irrelevant? Man blundar om man inte vill se saker.

Här på forumet dyker det ständigt upp bilder på tjejers kroppsdelar, speciellt efter våra små pubkvällar. Och det är ständigt samma tjejers kroppsdelar som finns på bild, lustigt att kommentera denna tjej då.

Att tjejer som är halvnakna har dåligt självförtroende..mja?
Hur är det isåfall med alla paraplyflickor?

MikkE

Guest
ktmjacke skrev:
Alla tjejer e korta när dom e lydiga o står på knä inför sin härskare :whip
MUAHAHAHAHAHAHA!!!!! :lol :tummenupp

Anneli skrev:
De här va ju kul ju! Ska genast klä av mig o gå o klänga på min gixxer :tuttar . Nån som vill fota? :crash
som om du skulle komma i närheten av en kamera :hihi

inte ens JAG har kunnat ta ett kort.. sicken en då

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Emmi skrev:
Blir däremot förbannad på Fredda66s personangrepp. Och det vill jag ha en förklaring på, för jag vill veta vad jag gjort för fel för att förtjäna hans inlägg.

Hur förklarar man något för någon som är skitsur? Hmmmm, jag vet inte. Säkert så har du redan skapat din uppfattning om både det ena och andra.
Men jag kan ju testa ändå.

Din reaktion var tråkig. Det var inte alls ett personligt angrepp på dig. Även om det lätt kan upplevas så. Fullt förståligt. Jag drog exemplet ända ut på gränsen.
Om du försöker se dig själv lite mer objektivt. Emmi är inte du, Emmi är någon.
Vad jag ville få fram är hur otroligt förutfattade meningar folk kan ha. Hur vi å ena sidan kan acceptera det ena men inte det andra. Är det någon man inte känner så tolereras det allra mesta. Spelar ingen roll det är ju bara "någon". Då kan hon/han gott vara dum i huvudet, kan säkert inte meka eftersom hon är i närheten av en hoj endast iklädd bikini etc etc (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=621581#post621581). Jag la in lite exempel på förutfattade meningar och bilder på dig... i stort sett samma som du och många andra gör fast då åt någon/ra vi inte känner.
Om andra kan göra det, varför är det då såna ramaskri när jag gör det?
Även om jag drog linjen å det allra grövsta.

När vi i exemplet slänger in någon "vi" känner (Emmi) då får vi direkt två läger, det ena är dem som känner Emmi personligen och har skapat sig en uppfattning. Det är dem som går i taket och upplever allt som ett personangrepp. För dom vet ju kanske att du inte är så som jag beskriver med mina förutfattade meningar.
Det ser vi ju snabbt på McBs fyra minuter senare inlägg. Det är så djävla svårt att försöka se på det hela utan sina redan skapade åsikter om den personen.
De som fattar är dem som inte känner dig. Du är ju dock något av en kändis på sporthoj.com och syns både lite här och där. Folk vet lite vad du gör och vem du är vilket gör dig ändå mer perfekt som exempel. Alltid lite känsligt yrke att sälja sin kropp. Många har redan lite förutfattade meningar varav endel klappar händerna och hejar på för att dem kanske från förut har upplevt dig som lite överlägsen/finare (i den gruppen har du mig).
Men om man förstår att jag endast gör det som alla andra gör hela tiden (inklusive dig själv) det är först då det "roliga" går upp.

Du var helt enkelt det perfekta exemplet för denna diskussionsgrupp.
Hittar du någon mer passande så säg gärna till så editerar jag.

Trist att du upplevde det som ett personangrepp för det var det inte. Jag känner inte dig. Jag har mina egna uppfattningar och dem bygger jag mer på dina livsval än något annat.
Att du inte har självdistansen att se dig själv som ett exempel/objekt det var synd. Snyggast hade nog varit att bara ignorera den här tråden.
Men om du nu måste lära dig något så fundera lite mer på vad du skriver i framtiden.
Det gäller inte bara dig förövrigt.
Tål man inte samma sak själv, då skall man kanske inte dela ut det till andra heller...

Just såna här diskussioner hör verkligen inte hemma på ett sånt här forum. Men du bidrog med så mycket tändvätska att jag inte kunde låta bli.

Aja, vi träffas säkert någongång.
Då kanske jag förändrar mina förutfattade meningar.

Annchua har förövrigt ingenting med vad jag skriver att göra.

//Fredda

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
McB skrev:
Det DÄR måste klassas som årets hittils klantigaste ordval.
Bra att vi håller oss till ämnet.
Vad skulle du annars kalla det min vän?

Hon får inte jobbet för att hon ser fördjävlig ut skulle jag gissa.
Tar för givet att man fick visa upp betygen vid anställningsintervjun också...

//Fredda

Henken

Guest
Whoppidoooooo
Äntligen en tråd som inte ballar ut & börjar att handla om helt andra saker än det var tänkt från början.
Här, ta min fjäder...gör en höna av den.

Jag har förresten sökt till Lidköping...kanske kommer & lånar :gnissla

Edit: Det var visst LiNköping jag sökt till :huvet

Last edited:

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Emmi skrev:
Så, nu vill jag ha svar på en fråga från alla er som smutskastar mej, varför?vtwin. (Bland andra)
Jag har inte sagt nåt negativt i den här tråden om den här tjejen. Ge mej en förklaring tack. :confused:

Har jag sagt något negativt om dej? Förklara gärna det för mig.

HanneZ

Guest
Hade ja vart så där snygg hade ja velat bli plåtad ja me, men nu e ja inte de.

Antar att folk blir upprörda över svartsjuka!

SKAFFA LIV!

/ Hannes

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fredda66 skrev:
Jag la in lite exempel på förutfattade meningar och bilder på dig... i stort sett samma som du och många andra gör fast då åt någon/ra vi inte känner.

Du var helt enkelt det perfekta exemplet för denna diskussionsgrupp.

Hittar du någon mer passande så säg gärna till så editerar jag.

Att du inte har självdistansen att se dig själv som ett exempel/objekt det var synd. Snyggast hade nog varit att bara ignorera den här tråden.
Men om du nu måste lära dig något så fundera lite mer på vad du skriver i framtiden.
Det gäller inte bara dig förövrigt.
Tål man inte samma sak själv, då skall man kanske inte dela ut det till andra heller...

//Fredda

Måhända att jag var ett bra exempel, men jag hade inte gjort nåt för att förtjäna det.
JAG har inte skrivit negativa saker om tjejen, JAG har inte lagt ut massor av bilder på mej på sporthoj, JAG har självdistans nog att ta mej själv objektivt om det framläggs så, vilket jag inte tycker att det gjorde.

Den dagen jag påpekar att hon är löjlig som kråmar sej på en hoj och klankar ner på henne, den dagen kan du ta mej som exempel. Men jag tycker det är dålig stil att ta någon som exempel över huvud taget på det sättet.

Jag kanske uttrycker mej dåligt, men du ger dåliga exempel. Det var fler som missuppfattade ditt inlägg. Utrett.

vtwin, missuppfattade ditt inlägg, ber om ursäkt.

//Emmi

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Bikerbitch skrev:
Hur är det isåfall med alla paraplyflickor?

Utan att blanda i mina egna värderingar samt angripa dig specifikt BB, så undrar jag när folk i gemen ska begripa att paraplyflickor inte är något annat än vanliga modeller ute på ett "vanligt jobb"? Sluta diskutera paraplyflickor som en isolerad grupp och diskutera istället om det är rätt med nakna/lättklädda/trånande/whatever modeller överhuvudtaget.

IMHO skiljer inte parapyflickor sig på något vis från de modeller som gör reklam för maskara, HM:s, eller för den delens Guccis, underkläder, går på catwalk:en eller säljer extra lösnummer för Vogue/Elle/Café/[insert tidningsnamn här] genom att exponera sig på respektive tidnings omslag.

Som sagt, jag tänker inte uttrycka min personliga åsikt i denna fråga, dock irriterar jag mig på att folk gör skillnad på modellers olika jobb. I mitt tycke är det inte skillnad på att vara halvnaken på Elles framsida vs stå med ett paraflax intill Rossi.

Frågan är IMHO helt felställd. Ställ inte frågan om det är rätt med paraplyflickor, utan om det ska finnas modeller överhuvudtaget.

Så där, nu brinner det nog ett tag till... :rolleyes:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
McB skrev:
Det DÄR måste klassas som årets hittils klantigaste ordval.

Tycker jag inte alls. Håller med Fredda66 till fullo på denna punkt. En modell säljer i högsta grad sin kropp, om än inte på samma sätt som en prostituerad.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
abstruse skrev:
Tycker jag inte alls. Håller med Fredda66 till fullo på denna punkt. En modell säljer i högsta grad sin kropp, om än inte på samma sätt som en prostituerad.

Må så vara, men jag tycker ändå att ordvalet är lite taskigt, eller i alla fall lätt att missförstå.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
modeller o paraplyflickor o.dyl har väl ingen fundamental funktion för vår existens o överlevnad.Men som livshöjare o glädjeämne kan ju t.ex fotografering på en någorlunda seriös nivå vara en bra variant att åskådliggöra en kropp eller ett ansikte eller vad som helst.Vore ju konstigt om hela mänskligheten skulle tappa basen för vårt djuriska ursprung o helt plötsligt sluta att tycka om nakenhet.Själv brukar jag stå på krogen o tänka på all raggning som ett enda stort orrspel,då blir man lätt full i skratt när man ser hur påtagligt likt verklighetens orrspel det är.Själv är jag en vuxen pojke som ALDRIG kommer att tröttna på kvinnors underbara kroppar i ALLA dess former o figurer.Tycker det är tråkigt att alla tävlar om vem som e snyggast,alla får ju smaka dase innan det e klart ändå,gäller bara att hitta en nog full snubbe,word. jacke

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke