Emmi skrev:
Blir däremot förbannad på Fredda66s personangrepp. Och det vill jag ha en förklaring på, för jag vill veta vad jag gjort för fel för att förtjäna hans inlägg.
Hur förklarar man något för någon som är skitsur? Hmmmm, jag vet inte. Säkert så har du redan skapat din uppfattning om både det ena och andra.
Men jag kan ju testa ändå.
Din reaktion var tråkig. Det var inte alls ett personligt angrepp på dig. Även om det lätt kan upplevas så. Fullt förståligt. Jag drog exemplet ända ut på gränsen.
Om du försöker se dig själv lite mer objektivt. Emmi är inte du, Emmi är någon.
Vad jag ville få fram är hur otroligt förutfattade meningar folk kan ha. Hur vi å ena sidan kan acceptera det ena men inte det andra. Är det någon man inte känner så tolereras det allra mesta. Spelar ingen roll det är ju bara "någon". Då kan hon/han gott vara dum i huvudet, kan säkert inte meka eftersom hon är i närheten av en hoj endast iklädd bikini etc etc (
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=621581#post621581). Jag la in lite exempel på förutfattade meningar och bilder på dig... i stort sett samma som du och många andra gör fast då åt någon/ra vi inte känner.
Om andra kan göra det, varför är det då såna ramaskri när jag gör det?
Även om jag drog linjen å det allra grövsta.
När vi i exemplet slänger in någon "vi" känner (Emmi) då får vi direkt två läger, det ena är dem som känner Emmi personligen och har skapat sig en uppfattning. Det är dem som går i taket och upplever allt som ett personangrepp. För dom vet ju kanske att du inte är så som jag beskriver med mina förutfattade meningar.
Det ser vi ju snabbt på McBs fyra minuter senare inlägg. Det är så djävla svårt att försöka se på det hela utan sina redan skapade åsikter om den personen.
De som fattar är dem som inte känner dig. Du är ju dock något av en kändis på sporthoj.com och syns både lite här och där. Folk vet lite vad du gör och vem du är vilket gör dig ändå mer perfekt som exempel. Alltid lite känsligt yrke att sälja sin kropp. Många har redan lite förutfattade meningar varav endel klappar händerna och hejar på för att dem kanske från förut har upplevt dig som lite överlägsen/finare (i den gruppen har du mig).
Men om man förstår att jag endast gör det som alla andra gör hela tiden (inklusive dig själv) det är först då det "roliga" går upp.
Du var helt enkelt det perfekta exemplet för denna diskussionsgrupp.
Hittar du någon mer passande så säg gärna till så editerar jag.
Trist att du upplevde det som ett personangrepp för det var det inte. Jag känner inte dig. Jag har mina egna uppfattningar och dem bygger jag mer på dina livsval än något annat.
Att du inte har självdistansen att se dig själv som ett exempel/objekt det var synd. Snyggast hade nog varit att bara ignorera den här tråden.
Men om du nu måste lära dig något så fundera lite mer på vad du skriver i framtiden.
Det gäller inte bara dig förövrigt.
Tål man inte samma sak själv, då skall man kanske inte dela ut det till andra heller...
Just såna här diskussioner hör verkligen inte hemma på ett sånt här forum. Men du bidrog med så mycket tändvätska att jag inte kunde låta bli.
Aja, vi träffas säkert någongång.
Då kanske jag förändrar mina förutfattade meningar.
Annchua har förövrigt ingenting med vad jag skriver att göra.
//Fredda