Du har sådan fantastisk förmåga att låta alla klä skott för allt som någon i respekive grupp gör oavsett diskussion..
Inte alls. Det är bara vad jag har sett och upplevt. Man får ju utgå från det, eller hur? Eller är det bättre att tro på vad några okända människor(kränkta) skriver på internet?
...i din värld är alla samma skrot och korn och alla negativa egenskaper tillskrivs samtliga som kan benämnas som "vårdpersonal". Det innebär att vårdpersonal, generellt sätt är ett foppatoflabärande, gulablendrökande, vänstrerpack som alltid gnäller på stress, spelar martyrer och pratar "konsekvens" trots att de inte springer eller jobbar särskillt hårt och som har mage att komma med allt detta gnällt trots att de jobbar med ett självvalt kall...
Absolut inte! Jag har största respekt för alla som lägger manken till på sitt jobb. Varesig det är en riskkapitalist eller en sopåkare. Nu tillskriver du mig åsikter som jag inte har. Jag har skrivit att många i vården är åt vänster, liksom tex posten och andra gamla statliga dinosaurieinstitutioner. Riktigt. Inte vänsterpack. Detta för att visa på att de ofta väldigt mycket bryr sig om sina rättigheter i form av raster, arbetstider etc. Men inte alltid har samma känsla för skyldigheter.
Jag har skrivit foppatofflor i en mening om hur de går och softar i dem, för att de HAR ju det på sig och jag förstår dem. Jag tror inte de har det när de går från jobbet. Men hade de haft det så får de väl ha det för min del. Gör ju bara att mina egna skor blir snyggare. Gula Blend och annat trams får du stå för.
Att jag på ett flertal ställen skriver att de har ett viktigt jobb och är glad att någon vill göra det har helt gått dig förbi tydligen. Jag har träffat många om passar superbra i sitt vårdjobb och andra stolpskott som inte hade klarat sig nånstans. Och jag tycker faktiskt man kan ha lite högre krav på de som ska bota skadade och sjuka. Att det är rätt person på rätt jobb. Ungefär om man ska ha högre moraliska krav på poliser.
Men det är inte deras jobb och lämplighet jag tar upp. Det jag ifrågasätter är hur mycket av köerna som hade kunnat åtgärdas med hjälp av lite rappare arbetsinsatser. Hur du kan få det till nåt annat är det bara du som vet. Din pubertala överreaktion på detta stödjer ju min tes att det är stort tabu att ställa krav på eller kritisera vårdpersonal.
Epilog:
Du är så bajsnödig och aggressiv ibland så man blir förstummad. Och för en som gärna anklagar andra för trångsynta åsikter är du förvånansvärt fördomsfull själv. Tagga ner lite och läs igenom vad jag egentligen har skrivit och se vad din hjärna har fabulerat ihop.
Herregud.