Socialdemokratiska samhällen är trevligare

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Göran persson myglar väldigt mycket visst.
Hans regering totalförstörde en hel bransh dessutom. Förr var taxi ett bättre betalt yrke än nu.
Nu är de så pass illa att bolagen inte klarar av det längre.
Ett lyckat drag från den tiden verkligen :)

Vad gjorde han för att sabba?

tkdrille

Guest
Nu förstår jag inte alls, en avreglerad/privatiserad marknad är ju manna för folket.

Den är ju självreglerande och anpassar sig själv till ett konkurrenskraftigare och och för oss kunder billigare alternativ:fakta

Ja de var ju det tyvärr som hände med fria händer. Och de kan väl folk som nyttjar skånetrafiken vara superlyckliga för :)
De drog första strået och de gick käpprätt direkt.

Men om någon myglar på arbetsplatsen så kan man knappast skylla de på någon regering. De är mest puckon som är anställda och vet hur man myglar.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Nu förstår jag inte alls, en avreglerad/privatiserad marknad är ju manna för folket.

Den är ju självreglerande och anpassar sig själv till ett konkurrenskraftigare och och för oss kunder billigare alternativ:fakta
Är nog bra bara de kontorolleras.Finns de fina vårdbolagen som behandlar äldre värre än misskötta kor

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Den är ju självreglerande och anpassar sig själv till ett konkurrenskraftigare och och för oss kunder bättre, billigare och effektivare alternativ:fakta

Ändå ska kommun och inte minst landsting in med sin inkompetens och till föra osund konkurrens stödd av vissen svågerpolitik. Över 20 år sen jag körde och de har fortfarande inte lärt sig. Socionomer utan körkort skola icke befatta sig med logistik.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Ändå ska kommun och inte minst landsting in med sin inkompetens och till föra osund konkurrens stödd av vissen svågerpolitik. Över 20 år sen jag körde och de har fortfarande inte lärt sig. Socionomer utan körkort skola icke befatta sig med logistik.

Har du stöd för svågerpolitik eller är det bara ett kraftord för att förklara problematiken med osund avregleringen?

tkdrille

Guest
Men, är det inte det svenska folket vill, eller vad missar jag?

Jo klart. Men därav följde ju urusla löner och urusla arbetsförhållanden. Vilket verkade vara godkänt.
De var bara ett exempel på att de påbörjades då.
Men sen finns de inrättningar som har blivit bättre. Men de är svåra att finna för svenskar är ju inte så arbetsamma tyvärr. Speciellt inte inom vården som jag har uppmärksammat.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jo klart. Men därav följde ju urusla löner och urusla arbetsförhållanden. Vilket verkade vara godkänt.
Men sen finns de inrättningar som har blivit bättre. Men de är svåra att finna för svenskar är ju inte så arbetsamma tyvärr. Speciellt inte inom vården som jag har uppmärksammat.

Det är sällan jag ser en taxichaufför stressa och springa benen av sig faktiskt, myglande latmaskar.

tkdrille

Guest
Det är sällan jag ser en taxichaufför stressa och springa benen av sig faktiskt, myglande latmaskar.

Jag håller med dig. De har fel politisk åsikt.
Hos mig är de skillnad, här jobbar man undan så tanterna blir glada och glömmer bort att kundtjänsten är i senegal.
Också ett misslyckande i de hela stora =)

Sen händer de minst en gång i veckan att jag får klä på ytterkläder på patienter inne i avdelningarna medans sköterskor dricker kaffe. Mygel mygel.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu hänger jag inte med, skyller på ölen eller dig, välj själv.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09

Vad jag ofta läst och hört, det är att svensk vårdpersonal är eftertraktad i både Danmark och Norge. Svenskar över lag har nog ett ganska gott rykte vad gäller arbetsmoral i andra länder.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Finns lata utlänningar och lata svenskar det är en sjukdom som finns över hela världen

tkdrille

Guest
Vad jag ofta läst och hört, det är att svensk vårdpersonal är eftertraktad i både Danmark och Norge. Svenskar över lag har nog ett ganska gott rykte vad gäller arbetsmoral i andra länder.

Ja i andra länder där man kan arbeta och tjäna pengar. I Sverige får man inte tjäna pengar riktigt. Som tur gäller ju inte myglandet större sjukhus. Utan de hamnar väldigt ofta på vårdhem och olika boenden av olika slag.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Finns lata utlänningar och lata svenskar det är en sjukdom som finns över hela världen

Så är det såklart, men generaliserar man så har vi ett gott rykte. För övrigt är lathet inte alltid dåligt. Många lata människor har uppfunnit många saker som resulterat i att de kan få ett ännu enklare liv.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja i andra länder där man kan arbeta och tjäna pengar. I Sverige får man inte tjäna pengar riktigt. Som tur gäller ju inte myglandet större sjukhus. Utan de hamnar väldigt ofta på vårdhem och olika boenden av olika slag.

Klart man får tjäna pengar i Sverige. Jag gör det i alla fall. Gör inte du?

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
Så är det såklart, men generaliserar man så har vi ett gott rykte. För övrigt är lathet inte alltid dåligt. Många lata människor har uppfunnit många saker som resulterat i att de kan få ett ännu enklare liv.
Jo borde skriva myglare.Lata kan ju som du säger utveckla bättre arbetsrutiner

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...