Tänkte göra något liknande.
Får inte plats med så många paneler på taket men har en lite gräsplätt som inte gör någon glad.
Kanske i vår...
Vad är det för mått i meter höjd längd.En sektion uppsatt blir en till nästa helg
Vad är det för mått i meter höjd läng
En panel är ca 209*104 cmVad är det för mått i meter höjd längd.
mvh
Jag har en hybridinverter och den ger ju bara vad jag förbrukar jämfört med de som säljer som ger max hela tiden .Men jag såg att de gav ca 3700 watt i Tisdags när vi hadde mycket igång och det får man väl vara nöjd med .De är ju på max 5400 watt uppdelat på två ställningar olika riktningarTack! Hur mycket ger det typ.
Såklart mer sommar än vinter
Mvh
Billig ström in i batteriet från nätet på natten och ut från batteriet i morgon kl 07 tjänar en spänn kwa på detta sättet varje dag. Tesla gör ju samma på sina batteri lagrings backup system på ladd stationerna.
Mja men med 6000 garanterade 0-100%Fast det äter ju laddcykler på ditt batteri, och batteriet är inte gratis...
Skulle det vara lönsamt skulle komersiella aktörer bygga egna batterilager, vilket dom inte gör, om dom inte tvingas till det
Mja men med 6000 garanterade 0-100%
Och det dubbla antalet 20-80% så sliter det nog inte speciellt o vad skall jag med lagret till om jag nu inte skall utnyttja funktionerna på det, i mitt fall är ju skelefte kraft skyldig mej 6000 spänn sedan förra kvartalet..
Tänk att du är smartare än kraftbolagen, som inte har några egna batterilager....
Deras ekonomer och ingeniörer har räknat framlänges och baklänges och lyckas inte få lönsamhet i det
Twostroke har rätt oberoende är huvudsakliga anledningen till batterier o med en batteri garanti på 10+5 år så finns ingen anledning att inte använda sig av systemet, tanka batterierna denna helgen för 8 öre kwa o köra ut dessa på mondag morgon o få 2 spänn kwa+ solenergi tillägget+ skatte avdraget+ elcertifikat.Det kanske är skillnad på om det är lönsamt på heltid respektive att det råkar vara lönsamt enstaka dagar för moddlaren.
Moddlarens syfte är väl om jag fattat rätt inte att nödvändigtvis vara lönsamt utan att vara oberoende.
Jag tänker att dom räknat med osäkerheten på elmarknaden för hur vet dom med säkert att den här typen av köp och sälj är lönsam om 5 eller 10 år.Tänk att du är smartare än kraftbolagen, som inte har några egna batterilager....
Deras ekonomer och ingeniörer har räknat framlänges och baklänges och lyckas inte få lönsamhet i det
I elbolages kalkyler ingår en investeringskostnad för batterier som man kan exkludera i det nu aktuella fallet.Tänk att du är smartare än kraftbolagen, som inte har några egna batterilager....
I elbolages kalkyler ingår en investeringskostnad för batterier som man kan exkludera i det nu aktuella fallet.
Ditt exempel är ovanligt dåligt, tänker inte ens bemöta.Har han stulit sina batterier?
Att han redan hade dom gör ju inte att dom var gratis.
Om jag köper gråsten för 100000 för att lägga runt min gård, för att sedan sälja gråsten för 10000 när vägverket behöver laga vägen gör ju inte att jag har tjänat 10000, det gör att jag kan dra av 10000 från min tidigare skitdåliga investering och det blev en något mindre dålig investering.
Skulle det vara lönsamt att bränna ut sina batterier och inverters på att ladda på natten och sälja på dagen så skulle kraftbolagen göra det redan.
Moddlaren angav 6000 garanterade 0-100 laddcykler och det dubbla 20-80%.Har han stulit sina batterier?
Att han redan hade dom gör ju inte att dom var gratis.
Om jag köper gråsten för 100000 för att lägga runt min gård, för att sedan sälja gråsten för 10000 när vägverket behöver laga vägen gör ju inte att jag har tjänat 10000, det gör att jag kan dra av 10000 från min tidigare skitdåliga investering och det blev en något mindre dålig investering.
Skulle det vara lönsamt att bränna ut sina batterier och inverters på att ladda på natten och sälja på dagen så skulle kraftbolagen göra det redan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|