Speed weekend Halmstad 11-12 juli

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
:rodnar Tackar, skoj att du gillar den :) Skulle kanske tvätta den innan rejshelgen då :rolleyes:

Nä, det är ju lite onödigt att hålla igen när man har ett helt flygfält till förfogande :)

hej hur ska vi känna igen varandra det blir ju lite pinsamt o gå runt o fråga vad alla heter och man kan ju inte sitta på sin hoj för den vet ju ni hur den ser ut
och alla kan ju inte ha en hatt på sig eller en röd ros i handen för det har man ju när man dejtar:confused:

peterpain
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Man har säkert gått förbi många nät-bekanta på tävlingar utan att veta om det, mig lär ni hitta ganska enkelt iom jetcirkusen vi drar med oss men jag lär nog inte känna igen en enda person från forumet.

Sporthojtröjan är ju en bra idé ifall man har en sån, jag ska packa ner min i alla fall.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
hej hur ska vi känna igen varandra det blir ju lite pinsamt o gå runt o fråga vad alla heter och man kan ju inte sitta på sin hoj för den vet ju ni hur den ser ut
och alla kan ju inte ha en hatt på sig eller en röd ros i handen för det har man ju när man dejtar:confused:

peterpain
:rofl:rofl:rofl

Man har säkert gått förbi många nät-bekanta på tävlingar utan att veta om det, mig lär ni hitta ganska enkelt iom jetcirkusen vi drar med oss men jag lär nog inte känna igen en enda person från forumet.

Sporthojtröjan är ju en bra idé ifall man har en sån, jag ska packa ner min i alla fall.

Det där har jag oxå tänkt på. Om man skulle ha nåt slags turbobikemeet när så många ändå verkar vara på plats samtidigt.

Men det behöver ju inte vara så avancerat

Man går fram till första bästa idiot i hatt o röd ros, och frågar:
Lycka mäts i....? svarar han då: Bar!! Då är det en fellow turbobiker!:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
:rofl:rofl:rofl



Det där har jag oxå tänkt på. Om man skulle ha nåt slags turbobikemeet när så många ändå verkar vara på plats samtidigt.

Men det behöver ju inte vara så avancerat

Man går fram till första bästa idiot i hatt o röd ros, och frågar:
Lycka mäts i....? svarar han då: Bar!! Då är det en fellow turbobiker!:D

Du e fan störd.......:D
Andersson är på utlandsresa denna helg så jag får fortsätta att jaga fler att åka med.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Du e fan störd.......:D
Andersson är på utlandsresa denna helg så jag får fortsätta att jaga fler att åka med.


Ja visst är jag? På det där mysiga långärmade knutbakom ryggen sättet..
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Ja visst är jag? På det där mysiga långärmade knutbakom ryggen sättet..


De är ett helt normaltbeteende.

Jag funderar faktiskt på att köpa ett ett större framdrev och åka ner mede gixxer turbon.

Finns det någon från mellansverige som det går att samordna en samåkning med eventuellt ?
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
De är ett helt normaltbeteende.

Jag funderar faktiskt på att köpa ett ett större framdrev och åka ner mede gixxer turbon.

Finns det någon från mellansverige som det går att samordna en samåkning med eventuellt ?
Tja ba Färnbo..

Jag och en polare ska ner till halmstad från skultuna,du får inte plats i bilen och jag vet inte om hojen får plats heller,jag kan kolla det.Om du själv fixar transport kan vi samåka i alla fall.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Tack, men jag tänkte mer på att dela transporten antingen svarar jag för transport fordon eller om någon annan har plats att erbjuda mig.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Fan !! det skit sig med att ha 17t fram på gsxr, det får inte plats om man inte moddar drev kåpan.
Så det blev att tänka om och montera 16t fram och 46t bak istället för 54t (bara för jag hade det liggande). Bör nog funka fint, bara synd att jag måste korta kedjan några länkar.

Har räknat på toppfarten med den utväxlingen 318km/t säger det programet men det kan ju inte stämma.
Jag har ju faktiskt bara drevat upp ett kugg fram och ner två kugg bak ? kan tänka mig 270-280km/t möjligen eller är jag helt ut och cyklar.

Med orginal drevningen 15-48 så mätte Bike upp 1990 256km/t i verklig fart men tyvärr vet jag ej om den varvade ut eller inte.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Börja med att testa omhur mycket den orkar varva med den utväxlingen du har nu.


Fan !! det skit sig med att ha 17t fram på gsxr, det får inte plats om man inte moddar drev kåpan.
Så det blev att tänka om och montera 16t fram och 46t bak istället för 54t (bara för jag hade det liggande). Bör nog funka fint, bara synd att jag måste korta kedjan några länkar.

Har räknat på toppfarten med den utväxlingen 318km/t säger det programet men det kan ju inte stämma.
Jag har ju faktiskt bara drevat upp ett kugg fram och ner två kugg bak ? kan tänka mig 270-280km/t möjligen eller är jag helt ut och cyklar.

Med orginal drevningen 15-48 så mätte Bike upp 1990 256km/t i verklig fart men tyvärr vet jag ej om den varvade ut eller inte.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Den varvar ur direkt med 15-54 ca250km/t , den är drevad för 402m
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
:rodnar Tackar, skoj att du gillar den :) Skulle kanske tvätta den innan rejshelgen då :rolleyes:

Nä, det är ju lite onödigt att hålla igen när man har ett helt flygfält till förfogande :)

Jag kommer och kikar på din hoj med. Är rätt nyfiken på hur du löst en del saker. Ska dock inte köra själv!
 

Mitja

rookie
Gick med
25 May 2009
Ort
hemma
Hoj
svart 1000 kubikare
Det stod att anmällan måste skickas senast 15juni.. då är det för sent.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
hej hur ska vi känna igen varandra det blir ju lite pinsamt o gå runt o fråga vad alla heter och man kan ju inte sitta på sin hoj för den vet ju ni hur den ser ut
och alla kan ju inte ha en hatt på sig eller en röd ros i handen för det har man ju när man dejtar:confused:

peterpain

Hehe, det där är humor :tummenupp Frugan gillade idén med rosen, men jag vetefan... :D Jag har tyvärr ingen sporthojströja, men det löser sig säkert. En sån där lapp som prao-elever har kanske man kan ha? :näsblod
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hehe, det där är humor :tummenupp Frugan gillade idén med rosen, men jag vetefan... :D Jag har tyvärr ingen sporthojströja, men det löser sig säkert. En sån där lapp som prao-elever har kanske man kan ha? :näsblod

Kommit hem nu farsan?! :tummenupp

Se min avatar, lahi ovan ser ut att vara min brorsa framförallt när han
har mössan på sig... :D
Skämt åsido, innan hade han dock världens fränaste mc-stövlar, men nu vetetusan hur man ska känna igen honom. Doften av härdplast?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top