Sport Produktion tråden!

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Namn: Lars Andersson
Licens: 740915
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
:tummenupp

Jag håller med men tycker att man bara ska använda sig av DOT märkta däck i en standardklass..

Fast det är ju motorcyklarna som ska vara standard. Slicks gör ju ingen skillnad. Tycker dock att det ska vara frivilligt att välja vilket man vill köra på.
Dessutom är det enkelt att få tag på begagnade framdäck i just slicks.
Det är ju ändå racing vi håller på med. Inget gatköra.

:tummenupp

Jag håller med men tycker att man bara ska använda sig av DOT märkta däck i en standardklass..

Fast det är ju motorcyklarna som ska vara standard. Slicks gör ju ingen skillnad. Tycker dock att det ska vara frivilligt att välja vilket man vill köra på.
Dessutom är det enkelt att få tag på begagnade framdäck i just slicks.

:)
 
Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Släng in kit pipor och jag är med på allt

Johan Tingström
690224
Fria däck (vet att jag sa DOT sist)
spec mc
A+B
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Med slicks tvingar man mer eller mindre folk att köpa en extra uppsättning fälgar samt regndäck.
Med dot-märkta däck är det halt men inte lika halt som med slicks.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Med slicks tvingar man mer eller mindre folk att köpa en extra uppsättning fälgar samt regndäck.
Med dot-märkta däck är det halt men inte lika halt som med slicks.

Varför måste man det?
Jag har regndäck men inga extra fälgar. Det är inte alla som har råd med det. Bara kränga och se glad ut. Inte jag, men Swedie :)

Bara för att man tillåter slicks är det ju fortfarande frivilligt att använda DOT också. Men jag tycker att man åtminstone ska ha möjligheten.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Namn: Jannica Sjöstedt
Licens: 850217
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Ja
Godkänd licens: A + B

Släng in ett par schysta paraplypojkar och jag är också med på (nästan) allt ;)
 

-Hjalmarsson-

Fortfarande Rookie
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
GSXR1100-86, GSX750R -87, VTR1000F, GSXR750/1100-88, CBR600 -87
Med slicks tvingar man mer eller mindre folk att köpa en extra uppsättning fälgar samt regndäck.
Med dot-märkta däck är det halt men inte lika halt som med slicks.

Regndäck är ett måste om man ska köra i blött. DOT- märkta är lika hala som slicks på regn.Slicks håller längre och köps billiga begagnade. Det vore vettigt om man även fick byta fjädrar och bakdämpare( får man kanske på mc äldre än tre år?), alla väger inte 60 kg.

Namn: Martin Hjalmarsson
Licens: 19690324
Däck: Fritt däcksval (DOT,Slicks,Regndäck)
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Regndäck är ett måste om man ska köra i blött. DOT- märkta är lika hala som slicks på regn.Slicks håller längre och köps billiga begagnade. Det vore vettigt om man även fick byta fjädrar och bakdämpare( får man kanske på mc äldre än tre år?), alla väger inte 60 kg.

Namn: Martin Hjalmarsson
Licens: 19690324
Däck: Fritt däcksval (DOT,Slicks,Regndäck)
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B

Du får byta bakdämpare efter tre år som sagt. Min hoj är 16 år gammal och har en bakdämpare som är skjuten. Nu handlar det bara om pengar till nästa år för att fixa en öhlinare. Har testat att byta ut till en anna orginal och det var samma skit där.
 

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Namn: Palle Hansen
Licens:
Däck: Fria däck, Regndäck
Specifiserade motorcyklar: Ja
Godkänd licens: A + B

Och, jag holder med Tingen... kit pipor, please
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Namn: Hampus Delén
Licens: 871005
Däck: DOT,Regndäck
Specifiserade motorcyklar: JA
Godkänd licens: A + B

inte säker på va jag tycker om slicks eller inte ännu. :va
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag förmodar att enbart de som har som avsikt att köra klassen lägger sin röst.

Namn: Magnus Karlberg
Licens: 791229
Godkänd licens: A + B
Att gällande däcksregler inkommer i reglementet


Tror det skulle vara ett bättre underlag för svemo att bara drifta en fråga i en skrivelse.
 
Last edited:

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Nu handlar det bara om pengar till nästa år för att fixa en öhlinare. Har testat att byta ut till en anna orginal och det var samma skit där.[/QUOTE]


Hold your horses.....du får väl byta till en nyare original men inte en öhlinare väl
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Nu handlar det bara om pengar till nästa år för att fixa en öhlinare. Har testat att byta ut till en anna orginal och det var samma skit där.

Hold your horses.....du får väl byta till en nyare original men inte en öhlinare väl

Har för mig att jag har sett 250 sp hojar med öhlinare. Om jag inte misstar mig så har Anna Carlsson öhlinare på sin. Therese kommer jag inte ihåg men kanske.

Jag förmodar att enbart de som har som avsikt att köra klassen lägger sin röst.

Namn: Magnus Karlberg
Licens: 791229
Godkänd licens: A + B
Att gällande däcksregler inkommer i reglementet


Tror det skulle vara ett bättre underlag för svemo att bara drifta en fråga i en skrivelse.

Hur svårt kan det vara för Svemo att ta upp tre frågor istället för en?
Visst, går ju alltid att skriva tre olika skrivelse men det verkar onödigt när alla gäller samma klass. Eller?
 
Last edited:

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Har för mig att jag har sett 250 sp hojar med öhlinare.

Det är på min hoj du sett det.

Den är dämparen vet jag inte om den är original eller ej men den satt på när jag köpte cykeln och den ser inte direkt ny ut.
Har för mig att om cykeln är mer än tre år så får man byta dämpare.

Edit: Sitter en öhlinare på Yellows RGV också.
Kan vara så att de är orginal på dom.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Det är på min hoj du sett det.

Den är dämparen vet jag inte om den är original eller ej men den satt på när jag köpte cykeln och den ser inte direkt ny ut.
Har för mig att om cykeln är mer än tre år så får man byta dämpare.

Edit: Sitter en öhlinare på Yellows RGV också.
Kan vara så att de är orginal på dom.

Precis, mer en tre år gammal. Jag hade för mig att man fick byta ut till en ickeorginal. Alla dämpare orignal som sitter på en 400:a är kassa.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det är på min hoj du sett det.

Den är dämparen vet jag inte om den är original eller ej men den satt på när jag köpte cykeln och den ser inte direkt ny ut.
Har för mig att om cykeln är mer än tre år så får man byta dämpare.

Den reglen om att få byta dämpare kom till en gång i tiden när man började köra med 250 Production reglementet. Många RGV kom ifrån den förra reglementet, som då tillät byte av fjädring och trimrör mm. Dom flesta som köpte dom gamla hojarna var B-förare och det var ofta som dom inte fick med någon orginaldämpare i köpet. Pga att orginaldämparna var så dyra så gjordes en tillfällig regel om att det var tillåtet på dom gamla hojarna för att göra det billigare för dessa B-förare att köra i klassen som hade köpt Superstreet-hojarna.

Meningen med 250 Prod var att det skulle vara std-hojar annars. För att sen ingen skulle ändra dämpare på dom nyare hojarna så la man till tillägg i reglerna om att länkaget med skulle vara ändrat, ramen ändrad osv osv för att få lov att byta. Men det var för att RGV 93:eek:r och bakåt skulle slippa köpa nya dyra orginaldämpare. Det var aldrig meningen från början att få ändra nåra dämpare..
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Dubbelkollade med Anna och hon har öhlins på sin SP-hoj. Skulle det inte vara tillåtet så skulle hon ju inte fått köra med den förra året. Eftersom hon gjorde det så måste det ju vara godkänt, tycker man?
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top