Katastrofalt dåligt med anmälningar........
Verkar inte som att alla som ska va med är med på anmälningslistan.
Bl.a annat Alicia står inte med där.
Katastrofalt dåligt med anmälningar........
Verkar inte som att alla som ska va med är med på anmälningslistan.
Bl.a annat Alicia står inte med där.
Illa att jag inte kunde va me, har börjat plugga på SLU i uppsala o således var det omöjligt att kunna genomföra knutstorp... och LMS KM... men men, jag hejjar på er alla härifrån uppsala istället.
Lycka till allihop/ Carl-Johan #4 SP
Vilka förare som har kört klassen i år är intresserade av att öppna upp klassen igen för att få fulla startfält?
Sätter vi igång och lobbar redan nu så kanske vi kan påverka Svemo.
...
Tackar Hampus på den andra zxr 400:an för ett bra race. Lite sur för att jag krokna så att du kunde komma om![]()
Fan Alicia!!! Du ser så jävla räser ut med huvet under kåpglaset så det är inte sant!
Nåja... Jag räckte inte till idag, snabbast på alla träningar hjälper inte när Erik vinner racet.
Kul var dock att jag kom tvåa i REC!!!!
Dubbel tvåa he he...![]()
Vad har ändrats de senaste 10 åren?
Den frågan ställde jag mig och tog fram stora spaden och grävde fram resultaten från 1997 och jämförde med dagens resultat och tider....
Förutom att jag blev översköljd av nostalgi (en viss herr nordgren kvalade sist i aprilia cup på 1.12) så kan man ju undra vad som hänt med dagens rookisar. De snabbaste är i princip lika snabba som 1997 men efter tredje plats går det snabbt utför.
I dagsläget är där ju rent absurda hastighetskillnader så tacka fan för att SVEMO är tveksamma till att utöka delen snabba A-förare.
1997 var sämsta träningstid 1.12 och snabbast 1.07, då är det inga problem att trängas 30 man på banan. När man däremot i dagsläget blandar personer som åker 1.08 med de som åker 1.28 är det upplagt för problem även om där bara är 10 på banan.
Om inte klassen ska dö ut måste nog Svemo tillåta A-förare till nästa år eller är det många nya förmågor på ingång?
Vet inte hur man ska lösa det på bästa sätt?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |