Sport Produktion tråden!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Verkar inte som att alla som ska va med är med på anmälningslistan.
Bl.a annat Alicia står inte med där.

Nej det är konstigt. Jag betalade den 28 september. Före Swedie och han står med. Hmm. Tar med kopia på betalningen för säkerhets skull.
Hoppas att det dyker upp lite fler. Men jag kör gärna dubbla pass, känns lite mer värt när man kör över 50 mil.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag är inte med på listan för jag hade glömt att man var tvungen att betala för att få vara med :) Nu är det iaf gjort!

carpet

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Aprilia RS250, Aprilia RS125, Yamaha YZ250
Illa att jag inte kunde va me, har börjat plugga på SLU i uppsala o således var det omöjligt att kunna genomföra knutstorp... och LMS KM... men men, jag hejjar på er alla härifrån uppsala istället.

Lycka till allihop/ Carl-Johan #4 SP

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Illa att jag inte kunde va me, har börjat plugga på SLU i uppsala o således var det omöjligt att kunna genomföra knutstorp... och LMS KM... men men, jag hejjar på er alla härifrån uppsala istället.
Lycka till allihop/ Carl-Johan #4 SP

Ja, bröderna smurf ni är ju saknade! Trist, det är inte hälsosamt o plugga när man missar ett kul rejs sådär. Tror vi var 8 eller 9 på kvalet imorse.
Imorrn kanske vi blir 10 i alla fall :)

Tack tack, hoppas att vädret blir bättre imorrn!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
10 stycken förare totalt under helgen. Vad ska man säga?
Jag hoppas på att Svemo ändrar sig till nästa år angående A-förarna.
Vill gärna att klassen blir öppen för både A och B-förare. Gärna att man ändrar däcksreglementet till att tillåta slicks också.

Vilka förare som har kört klassen i år är intresserade av att öppna upp klassen igen för att få fulla startfält?
Sätter vi igång och lobbar redan nu så kanske vi kan påverka Svemo.

Tackar Hampus på den andra zxr 400:an för ett bra race. Lite sur för att jag krokna så att du kunde komma om ;)

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Vilka förare som har kört klassen i år är intresserade av att öppna upp klassen igen för att få fulla startfält?
Sätter vi igång och lobbar redan nu så kanske vi kan påverka Svemo.

I'm in... A & B förere... och slicks. :tummenupp

Det är ju inte kul om vi bara är 8-10 stykken...

(PS: Alicia... näste gång får du titta bättre i starten... det är # 73, inte 173 :D )

RR_06

Nu får jag nog f-n ta o lära mig svänga?
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -06 + Banhojkawa
...
Tackar Hampus på den andra zxr 400:an för ett bra race. Lite sur för att jag krokna så att du kunde komma om ;)

Kul fight mellan er två idag...:tummenupp

Ps.
Lägg ett PM om hur du vill ha bilderna på Swedie, ftp el-post...
Ds

Bifogat

• Knudan_SP_Alicia_155_s141.jpg
    Knudan_SP_Alicia_155_s141.jpg
    116.2 KB · Visningar: 58
  • SP_Knudan_Zenit_078_s141.jpg
    SP_Knudan_Zenit_078_s141.jpg
    102.9 KB · Visningar: 45
  • Knudan_SP-ZoA_097_s141.jpg
    Knudan_SP-ZoA_097_s141.jpg
    135.2 KB · Visningar: 58
  • Knudan_SP_Glad_Zenit_182_s141.jpg
    Knudan_SP_Glad_Zenit_182_s141.jpg
    140.1 KB · Visningar: 40

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Fan Alicia!!! Du ser så jävla räser ut med huvet under kåpglaset så det är inte sant!

Nåja... Jag räckte inte till idag, snabbast på alla träningar hjälper inte när Erik vinner racet:huvet .

Kul var dock att jag kom tvåa i REC!!!!

Dubbel tvåa he he...:yoparty

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Fan Alicia!!! Du ser så jävla räser ut med huvet under kåpglaset så det är inte sant!

Nåja... Jag räckte inte till idag, snabbast på alla träningar hjälper inte när Erik vinner racet:huvet .

Kul var dock att jag kom tvåa i REC!!!!

Dubbel tvåa he he...:yoparty

Haha ja det måste ju åtminstone se snabbt ut :gnissla

Grattis till dubbel andra plats :yoparty

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Skickade iväg ett mail till Lodnert angående att tillåta A-förare till nästa år.

Svemo vill att det ska vara en instegsklass och tycker att fartskillnaderna kan bli farliga om man tillåter A-förare. Även att det ska finnas en klass som det inte går särskilt fort i. Utan en lite säkrare klass. Men A-förarna kanske också vill ha en klass som det inte går fort i. Man vill fortsätta köra men för skojs skull.
Att fartskillnaderna blir för stora om vi tillåter A-förare känns inte som ett bra argument då toppen i SP i år presterar A-förartider. Lika med väldigt stora fartskillnader.

Vill vi påverka svemo inför nästa år ska vi skicka en skrivelse till dom.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vad har ändrats de senaste 10 åren?

Den frågan ställde jag mig och tog fram stora spaden och grävde fram resultaten från 1997 och jämförde med dagens resultat och tider....
Förutom att jag blev översköljd av nostalgi (en viss herr nordgren kvalade sist i aprilia cup på 1.12) så kan man ju undra vad som hänt med dagens rookisar. De snabbaste är i princip lika snabba som 1997 men efter tredje plats går det snabbt utför.

I dagsläget är där ju rent absurda hastighetskillnader så tacka fan för att SVEMO är tveksamma till att utöka delen snabba A-förare.
1997 var sämsta träningstid 1.12 och snabbast 1.07, då är det inga problem att trängas 30 man på banan. När man däremot i dagsläget blandar personer som åker 1.08 med de som åker 1.28 är det upplagt för problem även om där bara är 10 på banan.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Vad har ändrats de senaste 10 åren?

Den frågan ställde jag mig och tog fram stora spaden och grävde fram resultaten från 1997 och jämförde med dagens resultat och tider....
Förutom att jag blev översköljd av nostalgi (en viss herr nordgren kvalade sist i aprilia cup på 1.12) så kan man ju undra vad som hänt med dagens rookisar. De snabbaste är i princip lika snabba som 1997 men efter tredje plats går det snabbt utför.

I dagsläget är där ju rent absurda hastighetskillnader så tacka fan för att SVEMO är tveksamma till att utöka delen snabba A-förare.
1997 var sämsta träningstid 1.12 och snabbast 1.07, då är det inga problem att trängas 30 man på banan. När man däremot i dagsläget blandar personer som åker 1.08 med de som åker 1.28 är det upplagt för problem även om där bara är 10 på banan.

Jo allt du säger stämmer självklart.
Men det är inte roligt att tävla i en klass som det knappt finns 10 stycken aktiva förare i. Oavsett hastighetsskillnader.
I en del av årets race så är enda gången man har sett en annan förare på banan är om man blir varvad eller om man själv varvar någon.

Vet inte hur man ska lösa det på bästa sätt?

sandstream

Guest
Om inte klassen ska dö ut måste nog Svemo tillåta A-förare till nästa år eller är det många nya förmågor på ingång?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Om inte klassen ska dö ut måste nog Svemo tillåta A-förare till nästa år eller är det många nya förmågor på ingång?

Knappast även om där nog kommer några till med tanke på att en del Rs250 har bytt ägare men så värst många nya lär inte börja i klassen utan det är gatsoffa 0,6/1.0 som gäller.

För er som inte tror att sp250 är en bra plantskola, kolla i resultaten från 97 och du finner många av dagens toppnamn.

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Det riktigt roliga i kråksången är att serien ger uppklassningspoäng!!!

Kul att bli A-förare när man kör 10sek saktare än täten bara för att det är för få förare i klassen.:tummenupp

Hur som helst kommer nog varken jag eller Erik Koss att köra nästa år.

Det är synd på en så rar liten hoj som Aprilian ändå är.:rolleyes:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Vet inte hur man ska lösa det på bästa sätt?

Även om jag inte själv kör klassen måste jag ändå få förespråka att man åter släpper in A-förare och istället börjar hålla hårdare på någon form av 108/110/115% regel.
Det är trist när folk blir utkvalade men dagens format där klassen innehåller några snabbare förare och en del rena nybörjare verkar inte fungera och ingen är ju förtjänt av att klassen läggs ned då ingen arrangör vill ha 10 startande.

Om jag sen tvärt får byta ämne så vore det trevligt om SP förarna kunde enas och skriva ihop ett förslag till SVEMO om ett förtydligande av reglerna kring "mc av supermoto typ".
Personligen föredrar jag den äldre varianten där regeln föreskriver "endast mc som saluförs xxxxxxxxxx och är upptagen på en lista" sen kan alla importörer få sin mc upptagen på listan om de uppfyller det övriga tekniska reglementet. Då slipper vi märkliga regeltolkningar, konstiga dispenser och tjafs i efterhand när säsongen har startat.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hoppas på att vi kan komma överrens om en skrivelse till Svemo.
Som innehåller ämnet A-förare, vilka hojar som ska vara tillåtna och gärna användning av slicks.

Det är inte gatklass utan en raceklass.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...