Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060823

Status
Ej öppen för fler svar.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Charlyze skrev:
2407662
--- Donken i fjärran
--- Muttad kaka ska smaka
--- Själen är fartblind
Alltså, jag har fan aldrig förstått meningen med de dära "dikterna".. rimmar inte ens. Det enda jag vet är att det har med en massa stavelser o göra, vem bryr sig när det inte rimmar? Ja, det är haiku o ingen dikt kanske, men för mig går det fet-bort!!
Och nej, menar givetvis itne att klaga på dig och dina haiku's, men du kanske kan förklara för mig hur jag ska börja tycka om dem :)

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
scud skrev:
2407670 Alltså, jag har fan aldrig förstått meningen med de dära "dikterna".. rimmar inte ens. Det enda jag vet är att det har med en massa stavelser o göra, vem bryr sig när det inte rimmar? Ja, det är haiku o ingen dikt kanske, men för mig går det fet-bort!!
Och nej, menar givetvis itne att klaga på dig och dina haiku's, men du kanske kan förklara för mig hur jag ska börja tycka om dem :)
Men "muttad kaka ska smaka" rimmar väl? :va

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Bananhjärna skrev:
2407675 Men "muttad kaka ska smaka" rimmar väl? :va
Ja, det gör det iofs.. jag tänkte mer på rimm mellan raderna.. Och även om muttad kaka är tilldragande så gör det inte att jag börjar digga haikus!

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
scud skrev:
2407676 Ja, det gör det iofs.. jag tänkte mer på rimm mellan raderna.. Och även om muttad kaka är tilldragande så gör det inte att jag börjar digga haikus!
Då gäller det att haka upp sig på den muttade kakan alltså....

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Bananhjärna skrev:
2407679 Då gäller det att haka upp sig på den muttade kakan alltså....
Ja, fast det funkar inte i alla haikus. Sen känns det lite fel, ungefär som att börja gilla KapenBromsbelägg bara för att man tycker om grillat? (långsökt?)

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Nursey skrev:
2407581 Ni behöver utan tvekan en Nursey för att upprätthålla vårdstandarden :brynad
"nurses do it with patience" ;) (hoppas ni är duktiga på engelska..annars faller det citatet platt)
Det just det där som kallas för Natural healing :tomten

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
scud skrev:
2407670 Alltså, jag har fan aldrig förstått meningen med de dära "dikterna".. rimmar inte ens. Det enda jag vet är att det har med en massa stavelser o göra, vem bryr sig när det inte rimmar? Ja, det är haiku o ingen dikt kanske, men för mig går det fet-bort!!

Förutom stavelserna skall sista raden bjuda på en överaskning. :)

Jag ser svanarnas halsar bölja
när de rör sig förbi mig
på isen.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
tuppjuck skrev:
2407703 Förutom stavelserna skall sista raden bjuda på en överaskning. :)

Jag ser svanarnas halsar bölja
när de rör sig förbi mig
på isen.
OJ, vilken översakning.. Fan bättre än Kinderägg.. :näsblod

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Nursey skrev:
2407706 han skulle ta fram pincetten o plocka ut "bamsefar":D

Du bidrar med muttad bulle för att locka den i fällan? :brynad

scud skrev:
2407709 OJ, vilken översakning.. Fan bättre än Kinderägg.. :näsblod

Nä, ingen choklad i en haiku. :(

Chokoholic som man är så är det till att gå foort förbi godishyllorna i butiken. :mad:

Mäh... måste jobba ju :(
*mässar* jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH, jag är inte beroende av SH.

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Lord Adrian skrev:
2407503 Jag blev nästan besviken när det inte fanns några mystiska avtryck från Spökollarn på mina fönster.....Känner mig förbigången, Blåskägget älskar mig inte längre.:(

Du behöver inte oroa dig!
Jag hörde på polisradion i går om en man i trångsund som stod och skrek ut genom ett fönster..
Något om att hans hustru misshandlade honom.. :D

Så han har nog bara fått lite förhinder..:D

Lord Adrian skrev:
2407503 Känner mig förbigången, Blåskägget älskar mig inte längre.:(

Hittade det här på Vårdguidens frågespalt!!

Håller jag på att bli psykiskt sjuk?

Jag har hamnat i en sluten livssituation: samtidigt som jag måste prestera mycket i mitt arbete så sitter jag framför datorn och skriver en massa oförskämdheter.
Sedan jag köpte min nya MC. Så har de vänner jag hade försvunnit. då började jag dra mig undan alla, och min familj har inte kunnat eller orkat stödja mig.

Jag går på antidepressiva medel, men brottas med en massa negativa tankar som varje dag snurrar runt i huvudet på mig, likt tvångstankar. Jag måste olla, Jag måste olla.

Jag har också förlorat tron på andra människor och upplever stundtals en enorm ilska och ett enormt hat mot alla som har fått mig att må så dåligt, för ingen uppskattar en seriös ollning.
Ibland till den grad att jag skulle vilja olla på allt dom äger, och då blir jag rädd för mig själv.

Kan jag vara på väg in i någon form av psykos som följd av mitt isolerade tillstånd?

Önskar svar
/Kapten Blåskägg

Last edited:

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Snail_shell skrev:
2407720 Du behöver inte oroa dig!
Jag hörde på polisradion i går om en man i trångsund som stod och skrek ut genom ett fönster..

Jag har hamnat i en sluten livssituation: samtidigt som jag måste prestera mycket i mitt arbete så sitter jag framför datorn och skriver en massa oförskämdheter.
Sedan jag köpte min nya MC. Så har de vänner jag hade försvunnit. då började jag dra mig undan alla, och min familj har inte kunnat eller orkat stödja mig.

Jag går på antidepressiva medel, men brottas med en massa negativa tankar som varje dag snurrar runt i huvudet på mig, likt tvångstankar. Jag måste olla, Jag måste olla.

Jag har också förlorat tron på andra människor och upplever stundtals en enorm ilska och ett enormt hat mot alla som har fått mig att må så dåligt, för ingen uppskattar en seriös ollning.
Ibland till den grad att jag skulle vilja olla på allt dom äger, och då blir jag rädd för mig själv.

Kan jag vara på väg in i någon form av psykos som följd av mitt isolerade tillstånd?

Önskar svar
/Kapten Blåskägg

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

:corn

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
d1ce skrev:
2407619 Vi bööörnar h*lvete utanför, nakna!! :tomten

-@

Haha, det tar fan inte ens emot at tänka tanken...

Får göra en insamling, kan fanken inte pröjjsa en massa damunderkläder själv, då är man ju ruinerad! Eller så lånad man av mormor :hihi

-@

Hahahaha :rofl Vad f*n har hänt med dig då? :rofl
Nog för att kapten snackade om någon bäversfari :)va ), men du behöver inte dela med dig till hela svenska (hmm..sh-) folket :D

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
£m£li£ skrev:
2407750 Hahahaha :rofl Vad f*n har hänt med dig då? :rofl
Nog för att kapten snackade om någon bäversfari :)va ), men du behöver inte dela med dig till hela svenska (hmm..sh-) folket :D

Vad fan är bäversafari??
JAg var tvungen att ta reda på det..
Kom fram till att det är något jag vill prova på.. :D

Följ med en erfaren guide på en lärorik och stämningsfull kvällstur. Turen börjar med att guiden ger grundläggande säkerhetsinstruktioner och information om bävern och dess liv.

Väl i närheten smyger vi tyst och stilla fram letar efter bäverspår, har vi tur får vi se livs levande bävrar. När vi blir hungriga tänder vi en brasa, kokar kaffe över elden och grillar korv.

Låter lite som en utvecklad modell av Onsdagskörningen.. :D

userland skrev:
2407757 Snail_shell nu med både punchline och hela förnedrings uppsatser. :)

Jag har kanske för lite att göra på jobbet!!! :va

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Snail_shell skrev:
2407766 Vad fan är bäversafari??
JAg var tvungen att ta reda på det..
Kom fram till att det är något jag vill prova på.. :D

Följ med en erfaren guide på en lärorik och stämningsfull kvällstur. Turen börjar med att guiden ger grundläggande säkerhetsinstruktioner och information om bävern och dess liv.

Väl i närheten smyger vi tyst och stilla fram letar efter bäverspår, har vi tur får vi se livs levande bävrar. När vi blir hungriga tänder vi en brasa, kokar kaffe över elden och grillar korv.

Låter lite som en utvecklad modell av Onsdagskörningen.. :D

Hahaha, fråga kapten grillskägg om han vill följa med :nicka Ni får det säkert jättemysigt där vid grillen :hihi

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Kapten Blåskägg skrev:
2407690 Nu börjar vi snacka :fakta

Kapten Bromsbeläggs skinkor glöder
håller fast i hojen
£m£li£ trycker på

Snail_shell skrev:
2407720 Du behöver inte oroa dig!

Önskar svar
/Kapten Blåskägg

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl
Jag döööööööööör!!! *kippar efter andan*

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...