Sporthoj i Luleå

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Tokigakon skrev:
Man kanske skulle kika förbi ikväll och få några extra mil på mätaren..

Hur många brukar det bli på en Onsdag? och ungefär hur länge brukar ni vara ute och köra?
Svar1: Mellan 4-10 hojar. Svar2: ca.2-3tim
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Hoppas vädergudarna är oss nådiga ikväll :Bugar
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Vädergudarna verkar inte vara nådiga ikväll så jag stannar då hemma... :(
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Moddis skrev:
Vädergudarna verkar inte vara nådiga ikväll så jag stannar då hemma... :(

:fattartil Men om vi blir sådär lagom dag vild som man brukar bli när det är semester! Å glömmer att de är onsdag idag.. Och tror att de är onsdag imorrn istället, så är det kanske bättre väder? :va

För jag ville gärna ut å köra denna vecka, när jag hade tid å är barnfri! :gnissla Men nu blir de väll att vänta två veckor till nästa gång! :(
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
robman skrev:
:fattartil Men om vi blir sådär lagom dag vild som man brukar bli när det är semester! Å glömmer att de är onsdag idag.. Och tror att de är onsdag imorrn istället, så är det kanske bättre väder? :va

För jag ville gärna ut å köra denna vecka, när jag hade tid å är barnfri! :gnissla Men nu blir de väll att vänta två veckor till nästa gång! :(

Vad pratar du om, idag är det Tisdag!!! Det är imorgon som det är Onsdag!! :va :D
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
robman skrev:
:fattartil För jag ville gärna ut å köra denna vecka, när jag hade tid å är barnfri! :gnissla Men nu blir de väll att vänta två veckor till nästa gång! :(

Det är väl bara o hojta till härinne så ökar chansen att nån hakar på? :tummenupp
Vädret framöver ser enligt SVT ut såhär.... :confused:
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    59.6 KB · Visningar: 44
  • 2.jpg
    2.jpg
    56.5 KB · Visningar: 38

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Tokigakon skrev:
Vad pratar du om, idag är det Tisdag!!! Det är imorgon som det är Onsdag!! :va :D

:rofl Jag vetefan vad jag pratar om!! Säger ju att de är semester tid.. :confused: Så klart de är onsdag imorrn!! :rolleyes:

V-Moto skrev:
Det är väl bara o hojta till härinne så ökar chansen att nån hakar på?
Vädret framöver ser enligt SVT ut såhär....

Jo de har du ju rätt i! :huvet Å har man lite tur imorrn så kan man ju hamna i mellan dom två molnformationerna.. :va :D
 

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Nu är det ju så att regerigen bestämmt att det kommer att vara Onsdag antingen imorgon eller i övermorgon, detta beroende på vilken dag det är soligt och fint!!!! :squid
 
Last edited:

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Tokigakon skrev:
Nu är det ju så att regerigen bestämmt att det kommer att vara Onsdag antingen imorgon eller i övermorgon, detta beroende på vilken dag det är soligt och fint!!!! :squid

:rofl Är nog så att alla soliga dar är onsdagar!! :tummenupp
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
så enligt er är det alltså Onsdag idag då? :va
Det är iaf torsdag hos mej (hela dagen idag)


så om vädret är fint blir det körning ikväll?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Daniel88 skrev:
så enligt er är det alltså Onsdag idag då? :va
Det är iaf torsdag hos mej (hela dagen idag)


så om vädret är fint blir det körning ikväll?

Det regnar ju inte så jag tänkte nog lufta mej en sväng :)
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Jag är på imorgon "Fredag" om vädret är lite stabilare :yoparty :Bugar :banana om någon e sugen på en sväng!
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
:huvet Fan säger jag!! Var med bilen å handlade mat, när jag blev lite hungrig. Så jag svänger in på Max föratt trycka en burgare. Å vem ser jag inte där?? Jo där står Niklasinorr å häckar alldeles ensam, å kollar efter fel på hondan! :rofl Äää fan tänkte jag. For till affären å gjorde mina inköp.. På vägen hem blir jag omkörd av en, som måste ha fryst som en hund på sin cbr600 (körde i T-shirt) å efter kom Niklasinorr.. Ja då brast de för mig! Fort hem svidade om till skinställ snabbare än batman, ut på hojjen å in till stan. Tänkte dom skulle vara där omkring. Letade ca: 1½timme efter dom! Men inte såg man röken av dom inte.. Så då styrde jag tillbaka till Bergnäset å hemmet sur som ättika å dum tittar på teven... Blev ju lite som en dagbok de här! :rolleyes:

Ha de!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
robman skrev:
:huvet Fan säger jag!! Var med bilen å handlade mat, när jag blev lite hungrig. Så jag svänger in på Max föratt trycka en burgare. Å vem ser jag inte där?? Jo där står Niklasinorr å häckar alldeles ensam, å kollar efter fel på hondan! :rofl Äää fan tänkte jag. For till affären å gjorde mina inköp.. På vägen hem blir jag omkörd av en, som måste ha fryst som en hund på sin cbr600 (körde i T-shirt) å efter kom Niklasinorr.. Ja då brast de för mig! Fort hem svidade om till skinställ snabbare än batman, ut på hojjen å in till stan. Tänkte dom skulle vara där omkring. Letade ca: 1½timme efter dom! Men inte såg man röken av dom inte.. Så då styrde jag tillbaka till Bergnäset å hemmet sur som ättika å dum tittar på teven... Blev ju lite som en dagbok de här! :rolleyes:

Ha de!

Det var faktiskt riktigt skönt att köra en sväng, jag behövde rast från golvläggandet hemma :gnissla

Jag var runt i ett par timmar men det var ganska trist, inte en käft ute men inte en droppe regn heller :tungan

Det enda som hände var miffot med CBR:en som körde i shorts och t-shirt och försökte köra på bakhjulet så fort han kom åt, inklusive vid busshållplatsen på smedjegatan, sånt skapar ju inte alls negativa reaktioner gentemot oss hojåkare :kocko

Om någon överhuvudtaget bryr sej så bytte jag bromsbelägg precis innan jag for ut och det rapporterade felsökandet på Hondan var bara för att kolla att allt såg okej ut...som sagt, om någon bryr sej alltså:)
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
Niklasinorr skrev:
Det var faktiskt riktigt skönt att köra en sväng, jag behövde rast från golvläggandet hemma :gnissla

Jag var runt i ett par timmar men det var ganska trist, inte en käft ute men inte en droppe regn heller :tungan

Det enda som hände var miffot med CBR:en som körde i shorts och t-shirt och försökte köra på bakhjulet så fort han kom åt, inklusive vid busshållplatsen på smedjegatan, sånt skapar ju inte alls negativa reaktioner gentemot oss hojåkare :kocko

Om någon överhuvudtaget bryr sej så bytte jag bromsbelägg precis innan jag for ut och det rapporterade felsökandet på Hondan var bara för att kolla att allt såg okej ut...som sagt, om någon bryr sej alltså:)

Var på max mellan 18.50 -19.00 men såg ingen niklas...

körde en repa och kom tillbaka vid 19.10 och hittade tokigafåret (hette han så?) vid ok.
Vi tog en 1,5 timmars tur kallax-antnäs-klöverträsk-selet-avan-hem


edit: tokigakon var namnet
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Daniel88 skrev:
Var på max mellan 18.50 -19.00 men såg ingen niklas...

körde en repa och kom tillbaka vid 19.10 och hittade tokigafåret (hette han så?) vid ok.
Vi tog en 1,5 timmars tur kallax-antnäs-klöverträsk-selet-avan-hem


edit: tokigakon var namnet

Alltså, vi snackar om Max DriveIn, inte Max i Piteå där du jobbar, inte konstigt att du har dåligt lokalsinne som bara umgås med tokiga djur:D

18.43 till 18.55 stod jag där (jag har vittnen :tummenupp ) Jag var förresten hem en sväng till dej men såg då följdaktligen ingen hoj...
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
Niklasinorr skrev:
Alltså, vi snackar om Max DriveIn, inte Max i Piteå där du jobbar, inte konstigt att du har dåligt lokalsinne som bara umgås med tokiga djur:D

18.43 till 18.55 stod jag där (jag har vittnen :tummenupp ) Jag var förresten hem en sväng till dej men såg då följdaktligen ingen hoj...

Var det inte så att du körde volvo och satt och skrattade med munnen full av hamburgare när jag for förbi
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top