Sporthoj i Luleå

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Någon som ska ut på en sväng ikväll?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Daniel88 skrev:
Var det inte så att du körde volvo och satt och skrattade med munnen full av hamburgare när jag for förbi

Precis så var det :tummenupp

Jag tänkte mej ett nytt försök ikväll, det är ju iallafall 20 grader varmt :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jaha, 30 sekunder efter att jag skrev att jag skkulle ut så började det regna...vilket det inte gjort på hela dagen bara för att lägger golv...SKIT :huvet

Jaja, jag får väl lägga mer golv då...
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
Niklasinorr skrev:
Jaha, 30 sekunder efter att jag skrev att jag skkulle ut så började det regna...vilket det inte gjort på hela dagen bara för att lägger golv...SKIT :huvet

Jaja, jag får väl lägga mer golv då...
Äääähhhh....! Vilken osis! :(
Hmmm... Skulle man inte kunna ses på stan o sätta oss o svamla en stund i allafall? Finns goa mjukglassar hos järnvägsgrillen... :)
 
Last edited:

Nallen

Medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZR1000 -89
Ingen MC åkning ikväll pga det dåliga vädret får bli krogen ikväll istället (Brasseriet och Oliversin)! Men om det inte regnar imorgon kanske någon är på? I Torsdags blev det bara jag och Daniel88, tyvärr så immade mitt visir igen hela tiden :mad: så jag tordes inte köra så fort i kurvorna.. men till imorgon så ska jag behandla det med 10L Såpa så då släpper jag inte gasen i onödan :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Tokigakon skrev:
Ingen MC åkning ikväll pga det dåliga vädret får bli krogen ikväll istället (Brasseriet och Oliversin)! Men om det inte regnar imorgon kanske någon är på? I Torsdags blev det bara jag och Daniel88, tyvärr så immade mitt visir igen hela tiden :mad: så jag tordes inte köra så fort i kurvorna.. men till imorgon så ska jag behandla det med 10L Såpa så då släpper jag inte gasen i onödan :tummenupp

Jag är på på eftermiddagen någon gång, men läderveken ser ju inte sådär värst lovande ut...:3freak
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Niklasinorr skrev:
Det var faktiskt riktigt skönt att köra en sväng, jag behövde rast från golvläggandet hemma :gnissla

Jag var runt i ett par timmar men det var ganska trist, inte en käft ute men inte en droppe regn heller :tungan

Det enda som hände var miffot med CBR:en som körde i shorts och t-shirt och försökte köra på bakhjulet så fort han kom åt, inklusive vid busshållplatsen på smedjegatan, sånt skapar ju inte alls negativa reaktioner gentemot oss hojåkare :kocko


Jag håller med. De var så där lagomt varmt ute med.. Behövde ju inte svettas iaf!

:crash Å de där miffot! Har han den där aggressiva körstilen å den synen på bra mc-kläder. Ja då lär han ju bara klotta en gång, sen är det färdigt kört för han!:pangihuve :död Å de lär väll hända förr eller senare om man har den körstilen! Bara lite synd att dom förstör för oss lite mer seriösa mc-förare.. :angel

Så där nu har man barnen under helgen å veckan som kommer. Så då blir de inte så mycke mc, nån kort sväng då å då på dagarna när ungarna är ute med sina kompisar å leker hinner man iaf! :nicka
Å så har man lovat hjälpa en vän i kalix att bygga ut huset i veckan. Så då får man sitta bakom spakarna på grävmaskinen under sin semester. :dummer Men ett par dar måste man väll offra åt en kvinnlig vän, även om dom bor i kalix! :rofl
Nää! nu ska jag gemig.. :bladder Skål å en trevlig helg på er! :fyllisar
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Jag är i Umeå och det regnar här med om det är någon tröst :(

Hsh. så gick jag in och betalade medlemsavgiften i Luleå MS,
det är väl det första vi skulle göra om vi skulle ta tag i klubbidén
och också om vi ska börja jobba för banmöjligheter.

Är det nån flera som är medlem, 200 bagis för hela familjen är överkomligt.
http://www.luleamotorsallskap.org/lms.html
Klicka bannern längst ner för instruktioner hur man betalar.




 
Last edited:

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
gthyni skrev:
Jag är i Umeå och det regnar här med om det är någon tröst :(

Hsh. så gick jag in och betalade medlemsavgiften i Luleå MS,
det är väl det första vi skulle göra om vi skulle ta tag i klubbidén
och också om vi ska börja jobba för banmöjligheter.

Är det nån flera som är medlem, 200 bagis för hela familjen är överkomligt.
http://www.luleamotorsallskap.org/lms.html
Klicka bannern längst ner för instruktioner hur man betalar.





De där med klubbidé! De tycker jag låter som en bra idé! :lol Men är de inte bättre om man går med i bodens motorsällskap då?? Där ligger ju hedenbasen bara å skräpar! Borde ju vara lättare att få den ombyggd till en motorbana? Än att bygga en helt ny här i luleå!! :fattartil
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
robman skrev:
De där med klubbidé! De tycker jag låter som en bra idé! :lol Men är de inte bättre om man går med i bodens motorsällskap då?? Där ligger ju hedenbasen bara å skräpar! Borde ju vara lättare att få den ombyggd till en motorbana? Än att bygga en helt ny här i luleå!! :fattartil

http://www.nms-boden.com/

bodensarna (som tjuvläser här) gå med där
och vi i vår och sen gör man gemensam sak och jobbar tillsammas

man måste börja någonstans annars blir inget gjort!
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
gthyni skrev:
http://www.nms-boden.com/

bodensarna (som tjuvläser här) gå med där
och vi i vår och sen gör man gemensam sak och jobbar tillsammas

man måste börja någonstans annars blir inget gjort!

Ja de har du rätt i! Men de kvittar för mig iaf. Har varit med i LMS i många år redan. Har ju haft en enduro före aprilian, å då var man tvungen att vara med där föratt få den försäkrad.. Sen har jag varit stödmedlem i några år för den goda sakens skull! :öl Men visst fan skulle de vara roligt med en bana närmare än 55-60 mil bort.. De skulle komma folk från både norr, västerbotten å norra finland dit! Säkert från norra norge med? men vad vet jag!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Luleå MS

Jag var med i flera år när jag körde Motard men jag gick ur vi inte fick köra på Gocartbanan, trots en massa hållbara argument, men dom verkade inte intresserade av att utveckla klubben med fler medlemmar och flera sportgrenar, nja det fanns personer på lägre nivå som var intresserade men inte i styrelsen.
Det verkar finnas en allmän misstro mot banåkning och hojåkning i synnerhet... I Skellefteå så fick vi träna på nåder under två år men nu har Gocartpuckona där också hindrat det, och dessutom med rent påhittade argument utan verklighetsanknytning. Det verkar bara vara Kalix som har en motorklubb som verkligen stöder motorsport, det är väl enligt uppgift också så att Kalix är den enda motorklubben här uppe som växer och utvecklas.

Personligen ser jag ingen anledning till att gå med i Luleå MS, inte i nuläget iallafall. Om vi skall starta en sporthojsklubb så behövs det inte alls, om vi tänker oss en framtid med någon sorts bana här uppe så finns det bara ett sätt och det är att gå via kommunerna och via reklam- och företagsfinansiering, det måste finnas ett kommersiellt syfte med det hela.

Att få bygga en motorsportbana i dagens sverige som inte har anknytning till i första hand närlingslivet och någon sorts affärsidé är döfött enligt min mening. Kan man däremot få någon sorts anknytning till exempelvis biltestverksamheten så är det annan sak, men det har ju Luleå MS inget med att göra i vilket fall.
Gaff har ju drivit frågan under en längre tid och hans idé om att prata med exempelvis Hilding Holmqvist (som äger Piteå Havsbad, Laponia, Nordkalotten Hotell m fl) är ju en bra mycket troligare utväg, men det måste finnas en affärside som någon kan tjäna pengar på, då kan det byggas bana. Att tro att man på idealistiska grunder och en önskan om en motorbana i Norrbotten "-Öööh, vi har ju ingen lokal ju..." skall få till nånting tror jag är bortkastad tid.
Men om någon är villig att dra det tunga lasset så är jag gladeligen med och hjälper till, däremot så tror jag att mösstockarna i Luleå MS är fel väg...men jag kan ju ha fel så är det någon som kan bevisa motsatsen så får jag väl gå med i LMS igen :gnissla
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu åker jag ut en sväng iallafall, det blev ju ganska fint väder till slut :) Jag är på Max strax för sju om någon är intresserad...
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Nu åker jag ut en sväng iallafall, det blev ju ganska fint väder till slut :) Jag är på Max strax för sju om någon är intresserad...

Jag ska prova om trajjan startar idag hade jag tänkt. Måste ju se att den funkar innan jag drar iväg till Norge med den.
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Zvugge skrev:
Jag ska prova om trajjan startar idag hade jag tänkt. Måste ju se att den funkar innan jag drar iväg till Norge med den.

De borde den väll galant klara av? Fördet borde väll engelsmännen vara bäst i världen på? Att bygga saker som älskar regn!! :rofl
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
problemet är att engelsmännen gillar det så mycket så de bygger hus
som blir blöta på insidan när det regnar.
Men vem f-n vill köra i regn, anyway?
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
gthyni skrev:
problemet är att engelsmännen gillar det så mycket så de bygger hus
som blir blöta på insidan när det regnar.
Men vem f-n vill köra i regn, anyway?

Det är ju svalt och skönt samt att visiret tvättas rent från myggskit :hihi

Skämt å sido.

När jag körde sporthoj så hatade jag regnet men nu när jag är touring nisse så spelar inte regnet så stor roll. Var å körde igår fast det regnade.

Kanske för att Trajjan gillar regn.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Det är ju svalt och skönt samt att visiret tvättas rent från myggskit :hihi

Skämt å sido.

När jag körde sporthoj så hatade jag regnet men nu när jag är touring nisse så spelar inte regnet så stor roll. Var å körde igår fast det regnade.

Kanske för att Trajjan gillar regn.

När jag var på Kinnekulle så körde vi två dagar regn på bana, det var faktiskt riktigt skoj, framförallt så har jag upptäckt att det går alldeles utmärkt att köra ganska fort med bra fäste, trots att jag inte hade regndäck
:tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top