Sporthoj Piteå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Kom igen nu och boka v.34 körningen på kemora! (finns en kemora tråd under norrlandsdelen)
Grymt kul bana :tummenupp

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Skulle iofs vara kul ,, men jag har dottern då ,, jag skulle verkligen behöva några svängar till på bana.

Varför ska johanH sälja hojen? köpa nytt? tanten på smällen?

Fenris

Back on a bike!
Gick med
21 Mar 2005
Hoj
Ducati 916
Liten snabb fråga... tänkte höra vilka de e som kör i pite nu för tiden om de e någon man känner igen från förr...

Har tyvärr pärlan då verkstaden ännu så har inte kunnat göra vägarna (o)säkra ännu men inte långt borta nu :tummenupp

Mvh/
Niklas

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Hoj
2010 Zx-6r
Skulle iofs vara kul ,, men jag har dottern då ,, jag skulle verkligen behöva några svängar till på bana.

Varför ska johanH sälja hojen? köpa nytt? tanten på smällen?

ska börja plugga så det blir troligtvis ngt som inte är lika dyrt att försäkra, och som man inte kör lika fort med, så det blir nog ngn naken hoj istället eller så är jag utan hoj då jag pluggar, men det pallar jag nog inte. jag får se, är inte i stort behov av pengar ännu så jag har inte bråttom att bli av med den.

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
Hoj olycka.

Var det någon härifrån som krockade utanför öjebyn vid 13.00 idag fredag. (fredag den 13onde)
kom just efter det hade hänt.

Tydligen gick det ganska bra trots allt..

Tjing

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
ska börja plugga så det blir troligtvis ngt som inte är lika dyrt att försäkra, och som man inte kör lika fort med, så det blir nog ngn naken hoj istället eller så är jag utan hoj då jag pluggar, men det pallar jag nog inte. jag får se, är inte i stort behov av pengar ännu så jag har inte bråttom att bli av med den.

Finns det nån hoj som du kan tänka dig att ha då?

Var det någon härifrån som krockade utanför öjebyn vid 13.00 idag fredag. (fredag den 13onde)
kom just efter det hade hänt.

Tydligen gick det ganska bra trots allt..

Tjing

Jo det gick nog rätt så bra, enligt tidningen så var det en kille i 30årsåldern, jag tänkte direkt på johanH när jag såg bilden på hojen , men han är inte i 30årsåldern.

Tur att det gick ganska bra med föraren i alla fall ,

Last edited:

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Är det någon här som är sugen på att köra lite hoj iafton?

Tänkte möjligen dra med ett gäng och dra upp mot Piteå för lite körning.
Jag kom på det nu och det vart väl lite kort varsel men jag hoppas att det kommer nå folk.

Jag tänkte vi skulle samlas kl 16:00 på X:et här i skeå och sen bege sig mot Pite..

Ni får gärna ringa eller sms:a om ni är intresserade att köra och kanske ev. möta upp oss.

0702052253
/Peter

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Hornet 900 -02
Vart bara jag och BadGirl som nappade på erbjudandet.. dock så vart det inge Pite.. men det vart ett skrov på X:et och sen en glass med kaffe i Bergsbyn...

Trevlig sväng, jag ska dock se till att skriva in i forumet lite tidigare.. blev som kort om tid... och lite folk..

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Vart bara jag och BadGirl som nappade på erbjudandet.. dock så vart det inge Pite.. men det vart ett skrov på X:et och sen en glass med kaffe i Bergsbyn...

Trevlig sväng, jag ska dock se till att skriva in i forumet lite tidigare.. blev som kort om tid... och lite folk..

Jo det var lite kort varsel ,, skriv lite tidigare nästa gång, gärna några dagar ;) för det verkar inte vara så aktivt i denna tråd längre.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
3058698 Nä.. dom flesta verkar vara på semester.. och det är ju helt naturligt..
Semester is the shit!
Min första semester någonsin, sitter just nu i våran huvudstad.
Har varit och kört 2 dagar på mittsverigebanan och nu jefflar börjar man få upp tempot, man kör nästan lika fort som stockholmarna gör i stan :gnissla. Bil och släp i stadstrafiken här är inte allt för kul...

På fredag bär det av mot linköping för att köra på sviestad lördag.
Sedan blir det tillbaka norrut till nynäshamn och över till gotland, där blir det tre dagars bankörning mån-tis-ons. Sedan kommer vi köra bil hela torsdagen för att hinna hem till Piteå Dansar och Ler!

Nu ska vi lägga på köttet på grillen och badtunnan är snart i rätt temperatur. Ölen har vi precis öppnat, så hoppas ni har det lika bra i piteå!

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Hoj
2010 Zx-6r
Låter underbart! tänk om man hade haft pengar och tid att följa med, lycka till och håll er på hjulen. vi ses på dansar och ler!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då har man internet igen.
Sitter nu i depån på sviestad, riktigt fint med trådlöst internet här.:tummenupp

SMC kursen var rätt seg till en början, jag och johan ville öka tempot betydligt fortare än de andra deltagarna och ändå körde vi i snabb grupp.
Det löste sig dock när en av instruktörerna kom ut på sin racehoj och körde med oss, då vart det riktigt kul!

Sviestad är fruktansvärt smal i jämförelse med mittsverigebanan, men jag tycker att det är en roligare sträckning på banan. I överlag så tror jag de banorna är rätt lika. Nu ska vi bara vänta ut tiden för 04.00 måndag morgon går färjan från nynäshamn till gotland för tre härliga dagar på gotland ring! Återkommer senare om / vid eventuell tillgång till internet.

Ha det bra alla!

// Tommy och Johan

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Då har man internet igen.
Sitter nu i depån på sviestad, riktigt fint med trådlöst internet här.:tummenupp

SMC kursen var rätt seg till en början, jag och johan ville öka tempot betydligt fortare än de andra deltagarna och ändå körde vi i snabb grupp.
Det löste sig dock när en av instruktörerna kom ut på sin racehoj och körde med oss, då vart det riktigt kul!

Sviestad är fruktansvärt smal i jämförelse med mittsverigebanan, men jag tycker att det är en roligare sträckning på banan. I överlag så tror jag de banorna är rätt lika. Nu ska vi bara vänta ut tiden för 04.00 måndag morgon går färjan från nynäshamn till gotland för tre härliga dagar på gotland ring! Återkommer senare om / vid eventuell tillgång till internet.

Ha det bra alla!

// Tommy och Johan

Rackarns vilken turne...nu blev jag lite avis

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Då har man internet igen, sitter just nu i depån på gotland ring och det har spöregnat ute. Det regnade som fan nu på morgonen, och problemet är att det ligger ett kalkbrott i närheten så regn + kalkdamm på banan = HALT SOM FAN.

Nu har det slutat regnat och vi har skickat ut 3 porschar som torkar upp banan :D

Gotland ring som bana är sjukt kul, det finns alla typer av kurvor: snabba höger/vänster, tight vänster/höger, doserad shikaner och allt. Mkt rolig bana!

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Ojojoj, det låter som att fler har insett att man ska ut och se sig om på hoj, men bil och släp?! Det är ju fusk :tungan :arsele Nej, skoja bara, alla behöver inte vara lika tokiga som jag och köra 714 mil för 13 varv på Ringen, det gröna helvetet. Fan, vilken skojig bana!! Men det gäller att se upp då Carrera GTn smiter förbi en halvmeter ifrån mitt i en kurva :)
Vädret var inte det bästa från början men tor-fre var det torrt och fint. Nackdelen med helger och fint väder är att det kommer mååååånga snabba bilar som man måste se upp för och samtidigt många långsamma bilar som man måste köra om. Sånt påverkar ju varvtider... :)
MotoGPt på SachsenRing var ju en upplevelse. 101000 besökare race-dagen, över 70000 på kvalet och 35 grader varmt... Vad säger man? Sen lever ju cyklarna om lite grann också :yoparty
Det blev även F1-träning på SPA eftersom det var ca 10 mil från Nürburgring. Jag träffade ett gäng galna LondonBikers (TLB) som skulle dit så jag hakade på. De drog även iväg till Hockenheim och körde några varv där vilket jag ångrar att jag inte följde med på men jag hade så många varv kvar på Ringen så jag hade nog inte hunnit.
Jag slänger väl upp några bilder när jag skalat ner dem lite.

Hejs!

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ser ut som att det torkar upp mot eftermiddagen, någon som är sugen på att köra en sväng?

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
3083241 Kanske de. beror på vilken tid och vart?
De skulle köra en sväng i skellefteå, de brukar sammlas runt 18.00 tiden.
Annars kan man alltid fara en kortare sväng bara runt stan, tid spelar ingen roll för mig då man har semester :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln