Sporthojsåkare = tråkiga

Status
Ej öppen för fler svar.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
bech skrev:
Ålder: 21-28
Typ av namn/smeknamn: Stoffa, Bärra, Spiken, hulken, storkuken.
Kroppsbyggnad: Spännis, halvlång och vältränad.
Allmän look: Ofta kort hår, sällan långt.
Favvo kommentarer: "Dra upp på bakan" "jag körde i 230 kmh" "kärringen är sur igen"


Hoppas ni vart skit sura nu och bara längtar efter att få slå ihjäl mig.. ;)

Ålder 26. Så det stämmer.
Smeknamn??: Har inget kallas kort och gott för mitt riktiga namn.
Kroppsbyggnad: Småfet, 1,81cm lång och 95kg, varken spännis halvlång eller vältränad.
Allmän Look: Jepp kort hår. Har inte typ 90% av alla killar det?
Favvokommentarer: Lite osäker, men inte är det "Dra upp på bakan" "jag körde i 230 kmh" "kärringen är sur igen". Vet inte ha nog ingen sådär speciell kommentar.

Har jag slagithål på dina myter nu? Det flesta jag känner som åker hoj är långt ifrån spännisar. Känner till en kille som kanske passar in på din profil.

"Hoppas ni vart skit sura nu och bara längtar efter att få slå ihjäl mig.. ;)"
Nä är lite mer mogen än så. Men du verkar inte vara det och det här inlägget skapades nog bara för att försöka få det till en flamebite.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
bech skrev:
Jag har 2 yrken, jag kör budbil och jag extraknäcker som webbdesigner. Jag har en egen bil som jag köpte själv (en Nissan 200sx S13) och som jag betalar försäkring på samt allt annat som jag petat i bilen (trim, ljud m.m).

Jag har nog råd om jag säljer bilen min..

Ja, folk som kör 200sx brukar ju vara ljusår ifrån folk som kör sporthoj vad gäller personlig mognad och machobeteende. Hade du trimmat den också? Fet stereo? Haha... Snälla säg att du skojar.

Stämmer det att du även har ett plexiglasmoddat datorchassi med neon i? Isf, tillåt mig rofla. :hihi
 

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Ort
Sista sovjetstaten
Hoj
953cc japan
bech skrev:
De flesta som åker sporthoj är mogna-wannabe-snubbar som tror att dom vet exakt allt om exakt allt. Deras största hobby är att kränka folk, sätta dom på plats och visa vem som egentligen är bäst och kan allt.

Haha, du igen!
Kul att just DU nämner sporthojåkares favorit fraser. Om inte jag minns fel så snackade du ganska friskt om hur du drog snuten på din moppe, vad din 200sxturbosuperduper bil toppade osv är det inte farligt att kasta spjut i sitt eget hus??
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
Lilla vännen, det kan inte vara lätt...
Men går man ut & kallar ett grupp människor för fattiga & outbildade osv. så
ska man kanske inte förvänta sig stående ovationer...
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
bech skrev:
Jag har visserligen varit reggad här sedan 2003 men har inte börjat använda det förns nu.

Det tog mig ca 1½ dag att inse att folk som åker sporthoj lider av något kroniskt fel, japp ni hörde rätt så det är bara att suga åt er och ta illa upp!
Jävligt tragiskt om jag själv får tycka att det inte behövdes mer än 1½ dag för mig att inse det. Det tog mig ca 15 år innan jag fatta att abdulla och hans kusiner inte var shysta grabbar (med snällare ord).

Självklart så skall jag förklara varför jag tycker såhär, det vore väl jävligt pinsamt om jag kom med anklagelser utan grunder eller hur?


De flesta som åker sporthoj är mogna-wannabe-snubbar som tror att dom vet exakt allt om exakt allt. Deras största hobby är att kränka folk, sätta dom på plats och visa vem som egentligen är bäst och kan allt.

Okej, jag är inte specielt mogen men hur mogen är man om man köper något på 2 hjul för att enbart åka för skojjs skull? Ja menar köper man en R1 för att åka på semester? Är det skönt och åka längre sträckor på en sporthoj?
Detta kan väl ungefär jämnföras med när man var liten o cykla runt med sina kompisar i skogen och lekte.
Detta förklarar också varför alltid detta "jag är bättre än dig beteendet".

Sporthojsåkare vill gärna se sig själva som tuffa, speciella enskilda individer fast dom egentligen är precis likadana hela bunten.

Kännetäcken för just en sådan person:

Ålder: 21-28
Typ av namn/smeknamn: Stoffa, Bärra, Spiken, hulken, storkuken.
Kroppsbyggnad: Spännis, halvlång och vältränad.
Allmän look: Ofta kort hår, sällan långt.
Favvo kommentarer: "Dra upp på bakan" "jag körde i 230 kmh" "kärringen är sur igen"


Slutsats:
En sporthojsåkare gillar inte att hjälpa nybörjare trotts att den själv har varit det, verkar ha svårt att diskutera vettigt med personer som inte åker hoj alls. En allmänt tråkig attityd..



Hoppas ni vart skit sura nu och bara längtar efter att få slå ihjäl mig.. ;)


:D Hoppsan nu känner jag mig träffad :3freak Just sånn är jag, förlåt! :rolleyes:
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Du har alldeles rätt. Jag hatar skiten. Allt. Hojar, hojåkare, bakdäck, skinnställ...Allt.

Så fort jag stöter på något som har med hojar att göra så tar jag fram ett stort lerkrus som jag drar över skallen & så gallskriker jag. Då blir det genast bättre.

Jag har förresten ett krus till salu. Ett spanskt handgjort! 14000:- skattat, momsat och klart! Kan skicka det mot att du lägger en k700i i dellikvid. Frakten drar jag av mot semesterersättningen. :gnissla
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
bech skrev:
Haha denna tråd äger ju, se så många idioter som träder fram med kommentarer som typ "Vill du vara en av oss eller?" "Du är ju grym på köra moppe" "Jag har aldrig hört talas om storkuk som smeknamn, har ni GRABBAR?"..


Fortsätt ni bara.. Ska notera alla era nödvändiga kommentarer i min rosa dagbok! ;)

Så nu har du fått den reaktion du hoppades på, o nu räcker det. Regga dig på Lunar o snacka med dina "polare" istället!.

Du är bara pinsam o :kocko
 

bech

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen än =/
M:et skrev:
Till att börja med, vad sjutton gör du här när du verkar avsky sporthojsmäniskor? (för vi va väl lika allihopa)
.................. osv osv bla bla
gud föbjude, du har väl inte köpt bilen för att åka runt och ha skoj i :skrämd

Jobbigt med idioter som bara ska sprida flames.......


Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.

2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?
 

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1200S
bech skrev:
Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.

2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?

:lol :rofl :hihi
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
bech skrev:
Och till alla er andra som undra varför jag regga mig här osv.

1. Jag tycker det är jävligt kul att åka MC. Har själv haft lätt MC. Synd bara att människorna är så jävla tråkiga och inte tål kritik och lite skojj.

2. Nissan 200 går relativt bra om du har ca 280 hk i den med tanke på bakhjulsdriften och vikten + att man kan ha kul med en sådan JA och man kan samtidigt använda den till "nyttiga" saker..

Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?.. Sluta grina för fan, klarar ni inte av att se någon lyckas i livet eller vad är felet?



Säga vad man vill, du har juh humor iallafall! :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Trött på killen. Han försöker endast förklara för sig själv något som han inte själv förstår.

Sporthojare rockar.

Bannaknappen är skön.
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
bech skrev:
Som jag uppfattar det är du en tjej. Och vilken kille vill inte hjälpa en tjej?


Som jag uppfattar det så gnäller du mer än någon tjej så du kan nog få hjälp med det du vill också.

Fråga på bara, jag har inte sett någon trådskapare på sporthoj som inte fått hjälp. Svaret är kanske inte alltid det man vill höra men är man inte beredd på det så ska man inte fråga.

Mvh MycketVänligHojåkare Stephenj
 

wippe

ya man
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Växjö
Hoj
Z750 -09
Dra till zatzy om du ska skryta om din bil.

Vad var det för mening att lägga upp tråden egentligen, för att klanka ner på oss som kör sporthoj. Det hade du väl kunnat hålla för dig själv.

Men jag är ju trög som svarar på en sån dumjävels tråd :dummer
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
bech skrev:
Så varför skulle jag inte ha råd? Någon här som vet vad en IT konsult tjänar i timmen?..

Ha ha du kan få It konsulta hos mej för 5:-/h.
Är inte It konsult branchen halvdöd? Gissar att det inte är så många som kan fakturera mer än 700:-/h Sen ska skatt, moms, arbetsgivaravgifter mm bort. Men jag tror att det flesta It bolag max kan fakturera 400:- /h.
Att komma och skryta att man tjänar en massa pengar brukar betyda att man tjänar ganska lite och har viss komplex för det(kanske andra små saker med).
Sluta nu innan du får byta nick. Misstänker att du är en helt vanlig anställd på något "It" bolag. Tjänar kanske 250-300 000 per år och är nöjd med det. Sen att din chef kanske kan unna sig en liten Porsche eller fin kåk är en helt annan sak.

Och nej. Det är inte du som är den där chefen, en vettig chef beter sig inte på det sättet du precis uppvisat. Oftast inte heller dessa som tjänar kulor heller, därför att ingen som är dryg kommer någonstans i affärs världen.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top