Jag väntar fortfarande på att få sen den här berömda filmen.
Tar tid att klippa in en flygande styrvikt i närbild (så att det ser äkta ut)...så det dröjer nog några dagar till
Jag väntar fortfarande på att få sen den här berömda filmen.
Ehh, odiagnostiserad...???
Du kan betrakta mig som vederbörligen importerad! Får jag ta på dig, du som är så duktig? Och en kopia på deklarationen, tack... annars har det liksom inte hänt!
Tillåt mig att betvivla att "SMC" har rekommenderat honom att göra någonting överhuvudtaget. Möjligen hänvisat honom till en "avtalspartner". Sannolikt är det väl i stället så att den jurist han varit i kontakt med, och som tillhandahåller enligt "avtal" 15-minuters gratis konsultation som i akt och mening att generera intäkter rått honom att gå vidare...
Visst går det. Rätt tecknade olycksfallsförsäkringar täcker personskador...resten har varit och borde även fortsättningsvis vara: Var och en står för sin hoj och sina kostnader. Skit händer! Uppenbar, påtaglig vårdslöshet är något helt annat...analogt med t.ex ishockeyns "slagsmål" visavi regelrätta överfall...inte samma sak.
SMC har inte gjort något fel...för det är högst sannolikt inte de som tillhandahållit någon juridisk rådgivning! Man har som SMC-medlem, om jag inte kommer ihåg fel, via åtminstone 1 juristfirma en hel kvarts gratis rådgivning. Den har förmodligen getts av .... se en bit längre upp....
Däremot, att påpeka att det rådande rättsläget är...oklart är bra!
Varför skall man sätta en bandag i ett fack?Det där är rätt tänkt Maverick, kör bandagar utan trafiksäkerhetsinslag som raceträning för det är ju vad det är
Det förutsätter ju förstås att alla är medvetna om vad som gäller och att man uppfyller kraven för att banlicens osv skall gälla.
Det förutsätter ju också att det är bara hojar preparerade för bankörning på banan dvs ingen glykol, najade bromsar och oljepluggar som minimikrav.
Lite krav måste man också ställa på förarna tex genomgången licenskurs.
Ööh, nej?
Varför skall man sätta en bandag i ett fack?
Jag kan med säkerhet säga att olika deltagare ser på bandagen helt olika. En förare med licens som skall tävla i SM helgerna efter ser det nog som träning inför tävling medan nybörjaren som blivit nyfiken på hur det är att köra bana efter steg 1 hos SMC nog ser det som en fortbildning i trafiksäkerhet.
Det jag tycker är mycket viktigare är att alla inser att detta är en lek vi leker och att i den får man själv ta ansvar för sitt försäkringsskydd och stå för sina kostnader.
Vi som arrangerar skall se till att denna lek sker på ett superorganiserat sätt och med högsta möjliga säkerhetstänk. I övrigt är det Ansvar, Hänsyn och Omdöme som gäller.
Oneline-question-wonder strikes again...
Ööh, varför?
Du menar att du kör in i en sten som väger några få gram och den spräcker en vindruta på en bil, därtill en sten som färdas längs med bilens sträcka.
Därför.
Varför folk väljer att ta licens är ju olika från deltagare till deltagare, jag kan inte redogöra för en sådan sak.
Jag tog min för att kunna flasha den i baren...
Väldigt många stenar studsar på rutan, men när kaosteorin slår till, så spricker den.
Beroende på bilens hastighet är det inte säkert att stenen färdas längs med färdriktningen som jag tidigare skrev, däremot så bromsar bilens färdriktning stenen. Jämför att du kastar en sten bakåt, kontra färdriktningen i exempelvis ett tåg.
En tennisspelare kan smasha en boll i över 200 knyck rakt ner i backen men det innebär inte att den far i 200 knyck mot motpelaren. Ett däck kan "plocka upp" en sten i en grym hastighet, men skickar inte den bakåt i samma hastighet. En bil som plockar upp en sten från vägbanan kan lobba över 2-3 bilar och träffa en fjärde.
Så... Kom nu med en av dina besserwisser-retoriska-oneliners, sen har vi båda en God Jul efter det.
Jag ville egentligen inte ge mig in i denna tråd. För på ett innerligt sorgligt vis känns det som om hela världens djävlighet håller på att ta sig in en av de sista skyddade oaserna av medmänsklighet.
Jag reagerade väl mest på din inledning (som fick en trevligt tummenupp, tack för den!) "Det där är rätt tänkt Maverick, kör bandagar utan trafiksäkerhetsinslag som raceträning för det är ju vad det är"Menar du att jag satte era bandagar i ett fack? Det var inte meningen att sätta er i ett fack där ni inte vill vara men jag tyckte du gjorde det själv iom att du skrev att ni inte brydde er om huruvida folk hade giltig trafikförsäkring eller inte utan bara delade upp i fartgrupper. Det får mig att tro att ni accepterar villkoren enligt "Lagen om motortävlingsförsäkring" dvs samma villkor som tävling och träning.
Var det fel uppfattat?
Oj, oj, oj, oj, oj!!!Jag ville egentligen inte ge mig in i denna tråd. För på ett innerligt sorgligt vis känns det som om hela världens djävlighet håller på att ta sig in en av de sista skyddade oaserna av medmänsklighet.
*Det bästa jag läst i år*
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |