Nej, väldigt många kläcker ur sig den kända kommentaren: "om jag hade en sån så skulle jag köra ihjäl mig"...man får bra lust att dra en hammare i ansiktet på såna personer.
Hur kommer det sig att väldigt många äldre orsakar olyckor men att det ändå är de unga som får ta smällen?
Den kommentaren har man hört många gånger, dock vet jag inte riktigt vad det har med saken att göra?
När det gäller att de unga som får ta smällen för att de äldre skadar (om det är det du menar med orsakar olyckor) sig så vet jag inte du har rätt/fel. Orkar inte ta reda på någon statistik heller för det. Dock är det så att en svårt skadad 20-åring kostar mycket mer än lika svårt skadad 45-åring, givet att de blir lika gamla. Det finns en viss logik i premiesättningen.
Det är inte "gratis" för mig heller att försäkra en RR-hoj. Därför kör jag en hoj med något mindre pulver. Jag håller med dig till fullo när det gälle utseende etc. Den nya1000 RR är den snyggaste hoj jag sett!
Tyvärr är det, utifrån mitt perspektiv, inte värt att betala den premie som en vettig försäkring betingar. Så därför får det vara....
Last edited: