Men neej, inte en till som anser att man är fullt "utvecklad" vid 25 års ålder? Vad var då Rossi vid 20, eller resten av MotoGP förarna...eller varför inte de som kör rally...eller de som spelar fotboll som är 16-18 och tjänar multum?! Snälla...bespara mig såna kommentarer, för det har faktiskt inte ett skit med saken att göra! Du anser med andra ord att en 30 åring har bättre reaktionstider än en 20 åring? Din såkallade "statistik"...jag vet inte hur mycket biologi/fysiologi du läst i dina dagar men kroppen börjar "brytas ned" vid 25 års åldern...! Säg istället att unga tar fler risker, för så är det!
Vad du betalar eller gör är inte min ensak, likaså är det inte din ensak vad jag gör och hur mycket jag betalar.
Äldre? Ska jag hinna fylla 40 tills jag kan köpa en sporthoj som jag ska ha "råd" med? Annars får jag väl helt enkelt skita i att köpa nån överhuvudtaget...det är upp till mig!
Undrar hur många här inne som inte har sina cyklar eller bilar försäkrade på sig men ändå tjatar om "skenförsäkringar"?! Jag skulle tro att det är en del...
Nu vet inte jag hur du läste det där inlägget men jag läste hans inlägg som du svarat på och jag såg inget annat än att han hävdade att omdöme och riskmedvetenhet inte var fullt utvecklat förrän vid 25. Personligen tror jag det är ännu senare.
För övrigt så är det skillnad på reaktionstider och reaktionstider. Mäter man reaktionstid när man bara ska trycka på en knapp fort när man hör ett pip eller ser en lampa så är det faktiskt inte någon skillnad mellan en 20 och en 25 åring. Går man upp i åldrarna så kan det tänkas att det blir en aning långsammare.
Dock har en sådan mätning inget alls att göra med framförande av motorcykel. Kortade reaktionstider i trafiksituationer kommer delvis också av erfarenhet. Och du får inte erfarenhet innan du har kört en del. Med andra ord ligger en 30 åring bättre till än en 20 åring. Dessutom är inte elektrikern riktigt färdig med 20 åriga hjärnor. Där saknas begränsningscentrum. (Jag vet för jag har själv varit 20)