Stannar ni eller gasar ni om polisen slår på blåljusen?

Markymark

Sporthojsnörd
Gick med
30 Jun 2011
Hoj
R1
Beror väl på hur mycket bensin jag har kvar och om jag känner till området jag befinner mig i.

Hade dom tagit mig på motorvägen långt hemifrån hade jag nog stannat..

Tar dom mig i närheten av mitt hem där det finns femhundra olika gångbanor o liknande där man lätt kan komma undan o smita ner i källaren osv så stannar jag nog inte.

För mig handlar det nog inte om att köra ifrån dem utan snarare att lura bort dem på ställen där dom ej kan följa efter.

Är det en mc polis så stannar jag oavsett.

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Om jag drar snuten så är det för att se om jag ens kan göra det. Kan väl inte vara så svårt att köra in i något samhälle dra någon cykelväg och sen tvärs över en skolgård typ?

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Beror väl på hur mycket bensin jag har kvar och om jag känner till området jag befinner mig i.

Tar dom mig i närheten av mitt hem där det finns femhundra olika gångbanor o liknande där man lätt kan komma undan o smita ner i källaren osv så stannar jag nog inte.

För mig handlar det nog inte om att köra ifrån dem utan snarare att lura bort dem på ställen där dom ej kan följa efter.

Håller med. Hade nog endast kört ifrån genom att göra cykelväg typ istället för att smita med ren hastighet på typ E6:an

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5

Just det där med att köra på gångbanor tycker jag är helt fel, hur oansvarigt det än är att bränna omkring i trafiken med snuten efter sig är det många resor värre att göra detsamma på gångbanor avsedda för oskyddade gångtrafikanter. :smasha

Sen vet jag ju inte, du kanske menade att bara slinka förbi en bom eller något i maklig hastighet, vad vet jag?

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
har sålt hayabusan och har en VFR800 nu och den gör väl inte mer en 240 så då gäller det att hitta en avfart om man väljer att dra,men som någon sa.......blir jag av med kortet så blir det tjänstledigt utan lön i några månader !!!
Vad gör ni på motorvägen?

Kört fel?

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
180:brynad så Foort kör ingen på transportsträckan, 110 är max och det håller vi strikt :gnissla

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Vem fan skaffar sporthoj för att köra rakt fram på motorväg...???

Regga er på ett Harley-forum eller liknande, där kan ni säkert träffa likasinnade som inte heller kan svänga...

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Personligen gasar jag på! Helst över min egen förmåga, sedan självklart drar jag omkull hojen och grinar ut i media med att "polisen har hetsat mig och därav har jag gått omkull".

Funkar 10 av 10 gånger på sporthoj.com, bara att gasa!

:crash:crash

mojja83

Guest
Vem fan skaffar sporthoj för att köra rakt fram på motorväg...???

Regga er på ett Harley-forum eller liknande, där kan ni säkert träffa likasinnade som inte heller kan svänga...

Vem har köpt r-hoj för att leka RR-stjärna på allmänna vägar som svänger?
Alla köper väl och använder sina hojar när och var dom vill.

Ibland ligger man på motorvägen och transporterar rumpan och ibland är man ute på underbara skogsvägare och njuter av kurvorna!

Last edited:

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
jag tycker jag hittat det mognaste sättet. skaffat mig en motard istället för sporthoj så nu kan man köra ifrån polisen på ett lugnt och sansat sätt i 20 km/h rakt ut i åkern och skulle man rammla måste ju jord vara mjukare än asfalt. jag känner helt enkelt att jag vuxit upp och blivit en mogen och ansvarsfull far

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Måste man verkligen köra fort alt. som en idiot för att "dra en snut":rolleyes:. Eller ja, om man nu verkligen vill köra på motorvägen så har ju hastigheten betydelse.

:tummenupp Precis! Det är bara amatörer och folk som tittat för mycket på GR som tror att man måste gasa som en idiot för att komma ifrån polisen. Kan man området så räcker det med en eu-moped och ett kyligt sinne för att komma undan polisen.

Jag stannar i princip alltid numera men vet jag att körkortet är i fara samt att jag hittar bra där jag befinner mig så villar jag sannolikt bort haffa snabbare än dom hinner vrida på startnyckeln.

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Har inget körkort men tjänar bra så jag stannar såklart

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Idag körde jag ifrån en Saab. Var visserligen inte en polisbil, men jag hade blivit omkörd av en moped tidigare och behövde stärka mitt självförtroende.

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
SJÄLVKLART stannar jag. Håller hastighetsbegränsningarna också för det mesta så jag har inte så himla mycket att oroa mig för.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO