Du säger att den inte gör det, baserat på...ehh
Man kunde ju lika gärna säga att bensinfordonen är helt värdelösa. Långsamma, låter skitmycket, släpper ut det mesta av det miljöskadliga bränslet i värme, går sönder precis hela tiden, är servicekrävande osv osv. Och kontentan: de är långsammare och enda fördelen de har är att kunna köra "långt" på en viss vikt med bränsle. Snacka om tråkigt...
Ångmaskin är ju ännu bättre, den går ju väldigt långt på bara vatten och ved och det finns ju överallt i Sverige. Hurra.
Jag säger det baserat på att en förare försökte köra 35 minuter på en stenhård torr bana och det gick inte.
När ångmaskinen hade sin storhetstid var den bra, bättre än bensinmotorerna som var små lynnig jävlar vars enda fördel var att dom fick med sig bränsle för lång räckvidd
Bensinmotorerna utvecklades paralellt, och tog över NÄR DOM VAR DET BÄTTRE ALTERNATIVET.
Det kommer elfordon också att göra, när dom blir tillräckligt bra.
Man behövde inte artificiellt förbjuda bort ångmaskinerna, skatta ihjäl dom, införa ångmaskinsfria zoner, ge bidrag till köp av bensinmotorer osv...
Det skötte sig helt naturligt, och skiftet kom när tiden var mogen.
Som det ska vara.
När tekniken är mogen kommer folk att VILJA ha en elmotorcykel på crossbanan, för att dom är bättre, det finns ingen anledning att ändra reglerna för att dom ska bli bättre redan nu.