Kurt-Olsson
Gudomlig sporthojare
Well… har bike kört hojen? Nån som har tidningen? Was hat es gesagt?
Tack fader, jag kollade på sajten men hittade ej. Hade för mig att artikeln skulle komma den 7:e. Danke.Låt pappa googla åt dig , https://www.bike.se/nyheter/bike-kor-stark-varg/ där står det att reportaget kommer den 16/6.
Och jag trodde det var den 6'e, så jag kollade igårTack fader, jag kollade på sajten men hittade ej. Hade för mig att artikeln skulle komma den 7:e. Danke.
Första publiceringen från provkörningarna i Barcelona tror jag. Föga förvånande besvarar dom inte den enda frågan man faktiskt undrar om.
När man löser Dirtrider blir man ordentligt förvånad över och lösa att denna 80 hästars maskin har lägre toppeffekt och övervarv än somliga 450 på marknaden.
Stark Varg Electric Motocrosser First Ride Review
How does the highly anticipated Stark Varg electric motocross bike ride? Former AMA pro racer Blake Wharton shares his thoughts.www.dirtrider.com
Alta axar ifrån 450 i uppförsbackar men verkar bara orka med ca 20-25 minuter i skapligt tempo. Så vargen borde ju slå Alta som skit.
Första publiceringen från provkörningarna i Barcelona tror jag. Föga förvånande besvarar dom inte den enda frågan man faktiskt undrar om.
När man löser Dirtrider blir man ordentligt förvånad över och lösa att denna 80 hästars maskin har lägre toppeffekt och övervarv än somliga 450 på marknaden.
Stark Varg Electric Motocrosser First Ride Review
How does the highly anticipated Stark Varg electric motocross bike ride? Former AMA pro racer Blake Wharton shares his thoughts.www.dirtrider.com
det var ju en väldigt selektiv tolkning av den recensionen med tanke på att de också skriver att
”Everyone loves a 450, with its instant torque, long gears, and better durability than harder-working 250s. But ride a 450 and a Varg back to back and the 450 will begin to feel a bit uncivilized, even piggish.
After riding the Varg, the micro-movements taking place in the 450cc engine become instantly obvious, and all of them seem to be fighting for directional control. The Varg, on the other hand, dedicates itself solely to forward momentum. And in terms of pure power, 450cc bikes that once set the bar as kings of supercross and motocross felt like 350s struggling at high elevation.”
Men det är sant att elfordon generellt har mer tryck i botten och jämförelsevis mindre på topp, men det betyder ju inte att take awayn från denna artikeln är att vargen är slöare än 450, för det låter snarare som precis tvärtom.
En liten aning får man ju: "Battery life: In terms of duration, the bike had more than enough “gas in the tank” for me to handle at my current fitness level."Första publiceringen från provkörningarna i Barcelona tror jag. Föga förvånande besvarar dom inte den enda frågan man faktiskt undrar om.
En liten aning får man ju: "Battery life: In terms of duration, the bike had more than enough “gas in the tank” for me to handle at my current fitness level."
Var är dessa 80hk? De borde kännas rent brutalt när de dessutom levereras med ett konstant vridmoment.
Elhojen behöver alltså kanske ytterligare mer vridmoment/effekt på motorn alternativ två växlar, att inte upplevas slöare än en 450 trots avsevärt mer effekt.
Sen kan man ju förstås resonera som så att det räcker som det är.
Jag tror du har satt tummen på problemet, frågan är om en tvåväxlad elcross tilltalar någon?
Att landsvägshojar (och bilar) med elmotor borde ha två växlar har jag sagt länge.
Tesla hade ju tänkt ha det, dom tidiga modellerna har ju ett växelhus för att rymma en tvåväxlad låda, men det togs bort i sista stund.
Ja, en elmotor kan dra från stillastående, men det går väldigt tungt och alltså drar det mycket ström och blir varmt, ja en elmotor kan rätt utväxlad dra en bil/ motorcykel från 0-150 (vissa lite mer)
Men en stadsväxel och en landsvägsväxel skulle göra att elmotorn inte behöver segdra så förbannat i starten och tokvarva vid motorvägskörning
På en landsvägs MC eller bil skulle man kunna ha automatväxel, men det vete fan hur man skulle lösa det bäst på en cross/enduro.
Hursomhelst är jag glad att Vargen är ute ur lyan nu, även om den inte höll vad den lovade.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |