Stark Varg

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Mycket dudekunskap i tråden, påminner om alla prat om de brandfarliga elbilarna :lol Hoppas den blir bra när den väl kommer. Det här segmentet plus urban/pendling är där jag själv kan tänka mig elhoj i närtid. En SM variant av KTM E-XC eller Vargen hade varit :drool
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mycket dudekunskap i tråden, påminner om alla prat om de brandfarliga elbilarna :lol Hoppas den blir bra när den väl kommer. Det här segmentet plus urban/pendling är där jag själv kan tänka mig elhoj i närtid. En SM variant av KTM E-XC eller Vargen hade varit :drool
E-SM finns/fanns väl?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har nu kollat filmen på han som var inbjuden till fabriken, och kollar man noga är fabrikslokalen fortfarande tom, när han håller i stötdämparen ser man ju inte mycket av den, eftersom dom smart nog filmar snett uppåt, men när dom filmar skärmen på hon som fotar så är det en tom lokal.

Ja, den kanske kommer, men inte fan är det leveransstart nu om dom inte levererar ut prototyperna.
(sen dom har fixat det där lilla problemet dom upptäckte nu just innan leveransstart)

Ett företag som kommunicerade så mycket i början och nu inte släpper någon ny information alls känns lite skumt.
I början visade dom upp allt, dom gjorde en enkom video för att visa upp den vita plasten, nu kommunicerar dom inget alls.
Hade dom något att visa upp tycker man att dom skulle ha gjort det.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu har Haskell släppt sin video från fabriken, det är omklippt material från fabrikens film, plus någon enstaka ny scen.
Inget som pekar på att det pågår någon tillverkning i fabriken dock, även om han höll upp ett växelhus och ett drev den här gången.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu har Haskell släppt sin video från fabriken, det är omklippt material från fabrikens film, plus någon enstaka ny scen.
Inget som pekar på att det pågår någon tillverkning i fabriken dock, även om han höll upp ett växelhus och ett drev den här gången.
Nej
Det där är Stark Futures klipp som han lagt upp på sin kanal. Det är inte angett så men dom har lagt samma klipp på sina medier.
Haskell flyger hem idag och har inte börjat klippa sitt material än.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ett företag som kommunicerade så mycket i början och nu inte släpper någon ny information alls känns lite skumt.
I början visade dom upp allt, dom gjorde en enkom video för att visa upp den vita plasten, nu kommunicerar dom inget alls.
Hade dom något att visa upp tycker man att dom skulle ha gjort det.
Men hallå, dom står ju och skruvar hojar för fullt, då hinner man ju inte göra en massa filmer vettu :7peta
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Sjukt märkligt att folk ids lägga så mycket energi o tangentbordstryck för att skriva att ett företag är skit. Det kanske är en samling konsumentombudsmän som sitter o pumpar ut inlägg?! På ett mera seriöst plan, vem bryr sig? Hur kan man orka sitta dag efter dag, vecka efter vecka o skriva samma smörja om och om igen om ett bolag som uppenbarligen inte levererar någonting. :3freak
Du läser ju smörjan iaf. :)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Sjukt märkligt att folk ids lägga så mycket energi o tangentbordstryck för att skriva att ett företag är skit. Det kanske är en samling konsumentombudsmän som sitter o pumpar ut inlägg?! På ett mera seriöst plan, vem bryr sig? Hur kan man orka sitta dag efter dag, vecka efter vecka o skriva samma smörja om och om igen om ett bolag som uppenbarligen inte levererar någonting. :3freak
För att bedrägligt beteende är upprörande. Och bedrägligt beteende är något som blivit en affärsmetod i vår jävla samtid.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sjukt märkligt att folk ids lägga så mycket energi o tangentbordstryck för att skriva att ett företag är skit. Det kanske är en samling konsumentombudsmän som sitter o pumpar ut inlägg?! På ett mera seriöst plan, vem bryr sig? Hur kan man orka sitta dag efter dag, vecka efter vecka o skriva samma smörja om och om igen om ett bolag som uppenbarligen inte levererar någonting. :3freak
Låter som om du är delägare
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Sjukt märkligt att folk ids lägga så mycket energi o tangentbordstryck för att skriva att ett företag är skit. Det kanske är en samling konsumentombudsmän som sitter o pumpar ut inlägg?! På ett mera seriöst plan, vem bryr sig? Hur kan man orka sitta dag efter dag, vecka efter vecka o skriva samma smörja om och om igen om ett bolag som uppenbarligen inte levererar någonting. :3freak
Om någon hågad spekulant ramlar in och läser den här tråden så kanske denne får sig en tankeställare och håller på sina slantar en stund till för att se hur det utvecklar sig, och därmed är potentiellt sett en god gärning utförd, ponerat att den starka vargen inte lever upp till hypen, utan förpassas till att förbli en slingrig orm med kluven tunga.
 
Last edited:

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Om någon hågad spekulant ramlar in och läser den här tråden så kanske denne får sig en tankeställare och håller på sina slantar en stund till för att se hur det utvecklar sig, och därmed är potentiellt sett en god gärning utförd, ponerat att den starka vargen inte lever upp till hypen, utan förpassas till förbli en slingrig orm med kluven tunga.
Ren konsumentvägledning såklart, förstår att ni bara värnar om potentiella elhojköpare ;)

Jag skulle inte heller lägga handpenning även om det bara är 1000kr. Inte så orolig för att det är en scam, dom har ju minst 500M att bränna genom på att producera dom förbokade hojarna. Däremot känns det som det kan dröja jävligt länge innan man får någon hoj.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Ren konsumentvägledning såklart, förstår att ni bara värnar om potentiella elhojköpare ;)

Jag skulle inte heller lägga handpenning även om det bara är 1000kr. Inte så orolig för att det är en scam, dom har ju minst 500M att bränna genom på att producera dom förbokade hojarna. Däremot känns det som det kan dröja jävligt länge innan man får någon hoj.

Jag personligen ser väldigt gärna att detta blir en succé. Det vore skitkul med en svensk firma som gör en häftig el-cross. Men det är i dagsläget inte någonting som talar för att detta är något annat än ett sätt att håva in stålar med hjälp av hype och sedan försvinna med en stor del av kakan snabbare än backslicken hinner blänka till i det italienska solljuset. Jag önskar att jag har fel.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ren konsumentvägledning såklart, förstår att ni bara värnar om potentiella elhojköpare ;)

Jag skulle inte heller lägga handpenning även om det bara är 1000kr. Inte så orolig för att det är en scam, dom har ju minst 500M att bränna genom på att producera dom förbokade hojarna. Däremot känns det som det kan dröja jävligt länge innan man får någon hoj.

Jag tror att strategin är optimistiskt Fake it till you make it!

Fast jag är inte säkert på att dom kommer lyckas nå i mål med sin plan.
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Jag personligen ser väldigt gärna att detta blir en succé. Det vore skitkul med en svensk firma som gör en häftig el-cross. Men det är i dagsläget inte någonting som talar för att detta är något annat än ett sätt att håva in stålar med hjälp av hype och sedan försvinna med en stor del av kakan snabbare än backslicken hinner blänka till i det italienska solljuset. Jag önskar att jag har fel.
Det som talar mot är att Royal Enfield har köpt 10% för €50M och har en plats i styrelsen. Inte omöjligt att slussa iväg pengarna och gå under jord men svårare. Firman är spansk, inte svensk.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det som talar mot är att Royal Enfield har köpt 10% för €50M och har en plats i styrelsen. Inte omöjligt att slussa iväg pengarna och gå under jord men svårare. Firman är spansk, inte svensk.
Spanskt!? Med backslicksvensken som frontfigur och det svenska namnet så trodde jag det var ett svenskt företag. De kanske borde döpa om sig till Rigida Coyote...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lobo Fuerte, enligt google translate, men jag gillar Stel Coyote bättre :ROFLMAO:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top