Stark Varg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kostar det något att helt enkelt avboka sin beställning?
Förlorar man handpenning?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Utan att ha läst dessa kontrakt så är väl det själva grejen med handpenning... man förlorar den.

Jo, men det gäller väl vid utlovat leveransdatum, det är ju ett kontrakt mellan två parter som ska uppfyllas
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kostade det någonting alls från början att boka en hoj? Anledningen till att den här bokningen säljs för 10k beror väl på att priset på hojen ökat 10k?

Ahh, jag har för mig att jag har läst om en handpennig och bara förutsatt att det har varit så dom har dragin in pengarna till att göra YouTube videos och köpa hårfett.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Har för mig att jag hört av en i min enduro klubb som bokat sig för en att han betalt 1000kr i handpenning.
Sist jag frågade hur det gick så sa han "kanske förlora 1000kr vi får se"
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Handpeningen va/är 1.000 kr.. Priset 10.000 kr att sälja sin handpening som kostade 1.000 kr ... Över priset är nog satt att någon vill köpa sig för tur då..
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det kostar inte en spänn att riva ett kontrakt om det står ett bestämt lev datum, har dom inte levererat som utlovat så är det inte köparens bekymmer utan bara att bejära avbokning av fordonet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Det kostar inte en spänn att riva ett kontrakt om det står ett bestämt lev datum, har dom inte levererat som utlovat så är det inte köparens bekymmer utan bara att bejära avbokning av fordonet.

Det beror väl iofs på vad som står i kontraktet men i princip har du ju rätt. Det är väl närmast så att kunden skulle kunna stämma leverantören för kontraktsbrott, om inga klausuler i kontraktet säger annat.

Fast det är väl svårt lugga en flintskallig...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det beror väl iofs på vad som står i kontraktet men i princip har du ju rätt. Det är väl närmast så att kunden skulle kunna stämma leverantören för kontraktsbrott, om inga klausuler i kontraktet säger annat.

Fast det är väl svårt lugga en flintskallig...

Ja företaget ser allt mera flintskalligt ut, kotlettfrillan till trots..
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det kostar inte en spänn att riva ett kontrakt om det står ett bestämt lev datum, har dom inte levererat som utlovat så är det inte köparens bekymmer utan bara att bejära avbokning av fordonet.
I detta fall kostar det iaf tusen spänn. Som du betalde i handpenning. Precis som med Tesla trucken, fast inte samma summa då..
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
I detta fall kostar det iaf tusen spänn. Som du betalde i handpenning. Precis som med Tesla trucken, fast inte samma summa då..

Vad var handpenningen på clusterfucken?
Den måste man väl få handpenningen tillbaka på, eftersom den inte ens tillverkas än och än mindre kommer att bli godkänd i europa
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vad var handpenningen på clusterfucken?
Den måste man väl få handpenningen tillbaka på, eftersom den inte ens tillverkas än och än mindre kommer att bli godkänd i europa
Tror det var tusen euro för att kunna skryta om att man förbeställt en Tesla Truck. Säkert värt det för många. Inga återbetalningar där inte.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top