Stark Varg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Dom har en fabrik i Spanien, det har varit känt länge, men den har sett väldigt tom ut på alla bilder och filmer som släppts därifrån.
Sedan tillverkningen och leveranserna kom igång har dom inte släppt några filmer från fabriken vad jag vet.

Så antingen har dom fyllt upp fabriken, eller så tillverkas dom i Kina, skeppas till Spanien för lite slutmontering som inte kräver en fullt utrustad fabrik och skeppar ut därifrån
Eller kanske snarare, monteras så mycket det går i Kina, för att kunna importera med lägsta möjliga moms, och så stor andel billig arbetskraft som möjligt.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har stora problem med chatter på min KTM Duke Supermono. Är det av samma anledning kanske?
Jag tror att den där lider av för lite vikt fram.
Sänka framänden och kanske en annan krona med lite mer försprång för att kompensera.
Eller bara sänka, tror det är 33-35 offset på den. Det finns marginal i den framänden.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Dom har en fabrik i Spanien, det har varit känt länge, men den har sett väldigt tom ut på alla bilder och filmer som släppts därifrån.
Sedan tillverkningen och leveranserna kom igång har dom inte släppt några filmer från fabriken vad jag vet.

Så antingen har dom fyllt upp fabriken, eller så tillverkas dom i Kina, skeppas till Spanien för lite slutmontering som inte kräver en fullt utrustad fabrik och skeppar ut därifrån
Jo, vi vet! Men du vet inte riktigt hur det går till nu.....!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har för mig att Olle Olsson la upp en video på Linked In för några dagar sedan. Videon visar i alla fall delar av en produktionslokal. Vete fan hur man länkar till Linked In appen, så ni som vill se den får väl bli kompis med Olle först.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
The electric bike test fallacy...

Oavsett om rubriken sattes av killen som skickade in frågan eller av MXA själva...så har den ju ett synnerligen intressant ordval. Deras svar på frågan deklarerar ju dessutom vad de tycker om Stark och andra elhojstillverkare, med önskvärd tydlighet...

MXA är förvisso en publikation som tjänat sina pengar på fet annonsering från redan etablerade MX-tillverkare, så man kan säkert anse att de är partiska och allt annat än "oberoende press". Samtidigt - om man vill lyckas med att sälja sin MX-produkt, då behöver man publikationer likt MXA på sin sida. Det är liksom ett känt faktum sedan gammalt. Din produkt får vara hur jävla bra den vill - om den inte hyllas av MXA så blir försäljningen minimal.

Detta vet marknadsorakel som Wass och Olsson mycket väl, så min egen slutsats är att de Stark Varg som nu skickas ut är långt ifrån redo att jämföras back-to-back mot de just nu bästa traditionella MX-hojarna.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Oavsett om rubriken sattes av killen som skickade in frågan eller av MXA själva...så har den ju ett synnerligen intressant ordval. Deras svar på frågan deklarerar ju dessutom vad de tycker om Stark och andra elhojstillverkare, med önskvärd tydlighet...

MXA är förvisso en publikation som tjänat sina pengar på fet annonsering från redan etablerade MX-tillverkare, så man kan säkert anse att de är partiska och allt annat än "oberoende press". Samtidigt - om man vill lyckas med att sälja sin MX-produkt, då behöver man publikationer likt MXA på sin sida. Det är liksom ett känt faktum sedan gammalt. Din produkt får vara hur jävla bra den vill - om den inte hyllas av MXA så blir försäljningen minimal.

Detta vet marknadsorakel som Wass och Olsson mycket väl, så min egen slutsats är att de Stark Varg som nu skickas ut är långt ifrån redo att jämföras back-to-back mot de just nu bästa traditionella MX-hojarna.

Ja, MXA är den enda crosstidningen som räknas när man vill ha recension av en crosshoj.

Ett crosstest i någon annan MC-tidning väger marginellt tyngre än om någon från Aftonbladets kulturredaktion skulle ha gjort en krovkörning.

Rent ekonomiskt kan man ju argumentera att Stark ändå säljer slut på alla hojar som produceras just nu men skulle den verkligen kunna leverera vad som lovats beträffande batterikapacitet så skulle den nog direkt hyllats av MXA och det i sin tur skulle göra att Stark lätt kunde höja priserna på hojarna och tjäna ännu mer pengar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ett crosstest i någon annan MC-tidning väger marginellt tyngre än om någon från Aftonbladets kulturredaktion skulle ha gjort en krovkörning.

Var det inte det som kallades "Aftonbladet Motor"?

Jag tycker att det ser ut som att Stark Varg är riktigt bra, men däremot tror jag inte att den uppfyller vad dom lovade.

Jag tror det hade varit bättre om dom hade lanserat den som en gat enduro/motard, och sedan när erfarenheterna kommit in satsat på en cross.
Då hade inte pressen varit lika hård på att vara bäst i klassen
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Var det inte det som kallades "Aftonbladet Motor"?

Jag tycker att det ser ut som att Stark Varg är riktigt bra, men däremot tror jag inte att den uppfyller vad dom lovade.

Jag tror det hade varit bättre om dom hade lanserat den som en gat enduro/motard, och sedan när erfarenheterna kommit in satsat på en cross.
Då hade inte pressen varit lika hård på att vara bäst i klassen
Det är nog "lättare" att få acceptans för kort range på en crossbana, samt att de (som marknadsföring) riktar in sig på att crossbanor har problem med bullerkrav (sant). Det är ju sällan mer än 1000 m att knuffa om den dör, mitt ute i skogen är lite jobbigare. De få jag känner som äger en tokhyllar cykeln, trots att den begränsar deras körtid.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är nog "lättare" att få acceptans för kort range på en crossbana, samt att de (som marknadsföring) riktar in sig på att crossbanor har problem med bullerkrav (sant). Det är ju sällan mer än 1000 m att knuffa om den dör, mitt ute i skogen är lite jobbigare. De få jag känner som äger en tokhyllar cykeln, trots att den begränsar deras körtid.

Jo, men även på en crossbana måste ju räckvidden vara tillräcklig, jag kan tänka mig att man inte blir populär som tillverkare om någon som kämpat sig till en ledning i en crosstävling på sista varvet hamnar i "limp home mode" för att batteriet går under 10% och hela fätet passerar
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jo, men även på en crossbana måste ju räckvidden vara tillräcklig, jag kan tänka mig att man inte blir populär som tillverkare om någon som kämpat sig till en ledning i en crosstävling på sista varvet hamnar i "limp home mode" för att batteriet går under 10% och hela fätet passerar
Det har ju hänt mer än en gång att folk har fått bryta för att dom har fått soppatorsk med vanliga hojar också. Men det är ju skillnad på att ha 4-literstank eller 8-literstank när det behövs 6 liter för ett race.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det har ju hänt mer än en gång att folk har fått bryta för att dom har fått soppatorsk med vanliga hojar också. Men det är ju skillnad på att ha 4-literstank eller 8-literstank när det behövs 6 liter för ett race.

Jasså? Jag har aldrig sett någon få soppatorsk på banan, så jag visste inte att det var så vanligt.

Jag trodde att dom flesta hade tillräckligt stor bensintank och tankade så att dom hade marginaler efter vilken bana dom körde på
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Det har ju hänt mer än en gång att folk har fått bryta för att dom har fått soppatorsk med vanliga hojar också. Men det är ju skillnad på att ha 4-literstank eller 8-literstank när det behövs 6 liter för ett race.
Fast då snackar vi nog 45minutersheat på sandbana med förgasarhoj back in the days.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
När jag åkte cross regelbundet så skulle jag inte ha accepterat en hoj som inte tillåter minst 60 minuter körtid på en sandbana.

Har man lastat hojen och kört iväg till en bana som ligger 2-10 mil bort då är det helt enkelt en besvikelse om man inte får ihop minst 60 minuter träningstid.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
När jag åkte cross regelbundet så skulle jag inte ha accepterat en hoj som inte tillåter minst 60 minuter körtid på en sandbana.

Har man lastat hojen och kört iväg till en bana som ligger 2-10 mil bort då är det helt enkelt en besvikelse om man inte får ihop minst 60 minuter träningstid.
När jag körde tidtagning en helt vanlig träningskväll för några år sedan körde den förare som körde mest hela 17 varv. Det blir 30 minuter snällt räknat. Det finns olika förare helt klart.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top