Ricken
Gudomlig sporthojare
Starken (och föraren) kom på 10e plats av 22 startande. Nu hann jag inte prata närmare med Jocke men som jag förstod det körde han mest på full effekt. Han körde lite begränsat i kvalet och "fuskade" med warm-up i heat tre och höll igen lite för att inte hamna i limp-home mode.
Då är det 2*20 min träning, 25 min tidskval samt tre heat (ca. 15 min per heat) på en dag. mellan heaten är det bara 30 min så inte mycket laddning där. Banan (GTR Motorpark) är den snabbaste för året och troligen den med mest fullgas. Han hade inget direkt övertag på raksträckorna från vad som gick att se, utan det var rätt jämn racing. Sett till trimningsgraden i Elit tror jag den hade blivit avhängd av vissa där.
Man kan nog sammanfatta det med att än så är inte elhojar överlägsna i Motard och att batteriet nästan klarar en hel dags träning och tävling med små hinder. Ett rätt OK facit.
Edit:
Resultat finns på: https://www.svemo.se/vara-sportgrenar/start-supermoto/resultat-supermoto
Helgens tävling är dock inte publicerad än, troligen för att vi hade för kul i lördags kväll
Han hade gjort av med 50% kräm på tidskvalet. På 10 varv.
Stödladdning hela dan mellan passen och han rullade in i tältet med 17% kvar efter sista heatet.
I efterhand så verkar han inte ha haft tillgång till full effekt. Nånting i mjukvaran som buggar eventuellt. Han håller på och kollar.
Jocke är en bättre förare än vad det där resultatet visade. Men han körde väl en tävling ifjol och det här var hans första i år. Och han körde på mx fjädring med mx styrkrona.
Jag tror nog faktiskt att Tuvängen är tuffare effektmässigt. Den banan är mer bromsa ner fart, gasa upp, bromsa ner. Och då är inte ens grusdelen medräknad.
Vi pratade lite om det. Det blir intressant och se vart begränsningarna ligger. Men det är positivt att han lyckades fullfölja hela tävlingsdagen.
Jag trodde faktiskt inte att det skulle gå
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk