Stark Varg

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Som konsumentprodukt så finns det inte en chans i h-vete att de skulle tulla på säkerheten. Skulle en eller flera vargar börja brinna så är det är ju bara att stänga dörrarna och slänga bort nyckeln...

Är inte kickbike konsumentprodukter? Hoverboards? Elcyklar? Har dom samma säkerhet som elbilar?

Har Anton Wass tjänat sin första förmögenhet på att erbjuda konsumenterna högsta kvalitet? Och säkerhet?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Är inte kickbike konsumentprodukter? Hoverboards? Elcyklar? Har dom samma säkerhet som elbilar?

Har Anton Wass tjänat sin första förmögenhet på att erbjuda konsumenterna högsta kvalitet? Och säkerhet?


Nu jämför du äpplen och gummiankor. Skulle en Varg brinna så skulle de ha "vissa" PR-mässiga nackdelar så de har nog skyddat elektroniken bra, precis som Mercedes och Volvo. Sen kan man aldrig utesluta att grejer börjar brinna vilket även gäller bilar, oavsett el eller ICE.

Jämförelsen i första skedet var ju gentemot MotoE, inte kinesiska leksaker där kvalitetskontrollen varken görs eller har någon betydelse. Om något kinaskräp börjar brinna så säljer de samma produkt från ett annat märke veckan därpå, det skulle ju vara svårt för både Stark och Tesla...

Min E-Mtb har övervakning på flera plan just för säkerheten vid laddning, men då kostar den också lite mer än en kinesisk hoverboard...
 
  • Gilla
Reaktioner: JPT

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu jämför du äpplen och gummiankor. Skulle en Varg brinna så skulle de ha "vissa" PR-mässiga nackdelar så de har nog skyddat elektroniken bra, precis som Mercedes och Volvo. Sen kan man aldrig utesluta att grejer börjar brinna vilket även gäller bilar, oavsett el eller ICE.

Jämförelsen i första skedet var ju gentemot MotoE, inte kinesiska leksaker där kvalitetskontrollen varken görs eller har någon betydelse. Om något kinaskräp börjar brinna så säljer de samma produkt från ett annat märke veckan därpå, det skulle ju vara svårt för både Stark och Tesla...

Min E-Mtb har övervakning på flera plan just för säkerheten vid laddning, men då kostar den också lite mer än en kinesisk hoverboard...


Frågan jag ställde tidigare var inte binär även om du och Ething verkar ha tolkat den så.

Wass har ju tjänat ihop alla sina pengar på att sälja kinesiskt skräp så jag är inte så övertygad om att han övergett den strategin nu.
Kunderna har ju inte övergett 24mx, xlmoto eller sledstore när de sålt låg kvalitet.

Nå det visar sig nog ganska snart vilken kvalitetsnivå vargen håller.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Frågan jag ställde tidigare var inte binär även om du och Ething verkar ha tolkat den så.

Wass har ju tjänat ihop alla sina pengar på att sälja kinesiskt skräp så jag är inte så övertygad om att han övergett den strategin nu.
Kunderna har ju inte övergett 24mx, xlmoto eller sledstore när de sålt låg kvalitet.

Nå det visar sig nog ganska snart vilken kvalitetsnivå vargen håller.
Han kanske har lärt sig nånting? :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det argumentet talar väl inte direkt för dina förväntningar på kvaliteten?
Hans tidigare kunder kan väl bara ha lärt honom att dagens samhälle är ett slit och släng-samhälle som accepterar skräp?
Jag är optimist och du är pessimist, jag tror fortfarande på människor... :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag är optimist och du är pessimist, jag tror fortfarande på människor... :D

Jag vill nog kalla mig för konservativ och försiktig. Samtidigt tror jag att de flesta i min omgivning hellre skulle beskriva mig som en vildhjärna än försiktig.

Beträffande sista delen av meningen så är vi nog överens även om beskrivningen av mig bara var underförstådd.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det ligger nog snarare i hela uttrycket "former pro riders"...

Har man en gång varit "pro rider" så har man redan vunnit sina pokaler och medaljer i lite mer ärofyllda sammanhang. Således ingen anledning att bevisa sig mot motionärer på den lokala crossbanan...Dessutom tar karriären för 98% av alla "pro riders" slut genom skada, något som säkerligen får effekt på farten både fysiskt och mentalt och även smärtan vid och efter ansträngning. Varför dräpa sig i en tafflig reklamvideo om en elhoj och sedan ha ont i veckor, typ...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Alla före dettingar jag sett brukar vara ganska snabba även många år efter avslutad karriär.

Håller med dig. Sen kanske många inte orkar alltför långa pass pga konditionen men farten/spårval/kurvtagning brukar finnas kvar.
Dom kommer ofta fram när det är klubbmästerskap och stubbrace nu på hösten
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Stark Varg som kör i Open supermoto idag.
17099d3a819f711fba1c9fc811c563fc.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Starken (och föraren) kom på 10e plats av 22 startande. Nu hann jag inte prata närmare med Jocke men som jag förstod det körde han mest på full effekt. Han körde lite begränsat i kvalet och "fuskade" med warm-up i heat tre och höll igen lite för att inte hamna i limp-home mode.

Då är det 2*20 min träning, 25 min tidskval samt tre heat (ca. 15 min per heat) på en dag. mellan heaten är det bara 30 min så inte mycket laddning där. Banan (GTR Motorpark) är den snabbaste för året och troligen den med mest fullgas. Han hade inget direkt övertag på raksträckorna från vad som gick att se, utan det var rätt jämn racing. Sett till trimningsgraden i Elit tror jag den hade blivit avhängd av vissa där.

Man kan nog sammanfatta det med att än så är inte elhojar överlägsna i Motard och att batteriet nästan klarar en hel dags träning och tävling med små hinder. Ett rätt OK facit.

Edit:
Resultat finns på: https://www.svemo.se/vara-sportgrenar/start-supermoto/resultat-supermoto
Helgens tävling är dock inte publicerad än, troligen för att vi hade för kul i lördags kväll :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top