Stark Varg

Som konsumentprodukt så finns det inte en chans i h-vete att de skulle tulla på säkerheten. Skulle en eller flera vargar börja brinna så är det är ju bara att stänga dörrarna och slänga bort nyckeln...

Är inte kickbike konsumentprodukter? Hoverboards? Elcyklar? Har dom samma säkerhet som elbilar?

Har Anton Wass tjänat sin första förmögenhet på att erbjuda konsumenterna högsta kvalitet? Och säkerhet?
 
Är inte kickbike konsumentprodukter? Hoverboards? Elcyklar? Har dom samma säkerhet som elbilar?

Har Anton Wass tjänat sin första förmögenhet på att erbjuda konsumenterna högsta kvalitet? Och säkerhet?


Nu jämför du äpplen och gummiankor. Skulle en Varg brinna så skulle de ha "vissa" PR-mässiga nackdelar så de har nog skyddat elektroniken bra, precis som Mercedes och Volvo. Sen kan man aldrig utesluta att grejer börjar brinna vilket även gäller bilar, oavsett el eller ICE.

Jämförelsen i första skedet var ju gentemot MotoE, inte kinesiska leksaker där kvalitetskontrollen varken görs eller har någon betydelse. Om något kinaskräp börjar brinna så säljer de samma produkt från ett annat märke veckan därpå, det skulle ju vara svårt för både Stark och Tesla...

Min E-Mtb har övervakning på flera plan just för säkerheten vid laddning, men då kostar den också lite mer än en kinesisk hoverboard...
 
  • Gilla
Reaktioner: JPT
Nu jämför du äpplen och gummiankor. Skulle en Varg brinna så skulle de ha "vissa" PR-mässiga nackdelar så de har nog skyddat elektroniken bra, precis som Mercedes och Volvo. Sen kan man aldrig utesluta att grejer börjar brinna vilket även gäller bilar, oavsett el eller ICE.

Jämförelsen i första skedet var ju gentemot MotoE, inte kinesiska leksaker där kvalitetskontrollen varken görs eller har någon betydelse. Om något kinaskräp börjar brinna så säljer de samma produkt från ett annat märke veckan därpå, det skulle ju vara svårt för både Stark och Tesla...

Min E-Mtb har övervakning på flera plan just för säkerheten vid laddning, men då kostar den också lite mer än en kinesisk hoverboard...


Frågan jag ställde tidigare var inte binär även om du och Ething verkar ha tolkat den så.

Wass har ju tjänat ihop alla sina pengar på att sälja kinesiskt skräp så jag är inte så övertygad om att han övergett den strategin nu.
Kunderna har ju inte övergett 24mx, xlmoto eller sledstore när de sålt låg kvalitet.

Nå det visar sig nog ganska snart vilken kvalitetsnivå vargen håller.
 
Frågan jag ställde tidigare var inte binär även om du och Ething verkar ha tolkat den så.

Wass har ju tjänat ihop alla sina pengar på att sälja kinesiskt skräp så jag är inte så övertygad om att han övergett den strategin nu.
Kunderna har ju inte övergett 24mx, xlmoto eller sledstore när de sålt låg kvalitet.

Nå det visar sig nog ganska snart vilken kvalitetsnivå vargen håller.
Han kanske har lärt sig nånting? :D
 
Jag är optimist och du är pessimist, jag tror fortfarande på människor... :D

Jag vill nog kalla mig för konservativ och försiktig. Samtidigt tror jag att de flesta i min omgivning hellre skulle beskriva mig som en vildhjärna än försiktig.

Beträffande sista delen av meningen så är vi nog överens även om beskrivningen av mig bara var underförstådd.
 
Det ligger nog snarare i hela uttrycket "former pro riders"...

Har man en gång varit "pro rider" så har man redan vunnit sina pokaler och medaljer i lite mer ärofyllda sammanhang. Således ingen anledning att bevisa sig mot motionärer på den lokala crossbanan...Dessutom tar karriären för 98% av alla "pro riders" slut genom skada, något som säkerligen får effekt på farten både fysiskt och mentalt och även smärtan vid och efter ansträngning. Varför dräpa sig i en tafflig reklamvideo om en elhoj och sedan ha ont i veckor, typ...
 
Stark Varg som kör i Open supermoto idag.
17099d3a819f711fba1c9fc811c563fc.jpg


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 
Starken (och föraren) kom på 10e plats av 22 startande. Nu hann jag inte prata närmare med Jocke men som jag förstod det körde han mest på full effekt. Han körde lite begränsat i kvalet och "fuskade" med warm-up i heat tre och höll igen lite för att inte hamna i limp-home mode.

Då är det 2*20 min träning, 25 min tidskval samt tre heat (ca. 15 min per heat) på en dag. mellan heaten är det bara 30 min så inte mycket laddning där. Banan (GTR Motorpark) är den snabbaste för året och troligen den med mest fullgas. Han hade inget direkt övertag på raksträckorna från vad som gick att se, utan det var rätt jämn racing. Sett till trimningsgraden i Elit tror jag den hade blivit avhängd av vissa där.

Man kan nog sammanfatta det med att än så är inte elhojar överlägsna i Motard och att batteriet nästan klarar en hel dags träning och tävling med små hinder. Ett rätt OK facit.

Edit:
Resultat finns på: https://www.svemo.se/vara-sportgrenar/start-supermoto/resultat-supermoto
Helgens tävling är dock inte publicerad än, troligen för att vi hade för kul i lördags kväll :)
 
Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Omfattande körkortsförändringar på gång

EU förväntas inom kort fatt...

Custom Motor Show 2025

Vårens stora event, som kic...

Back
Top