Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mjoh, det är oftast där som det skiter sig för alla nya och magiska teknologier. Hur många revolutionerande batteriteknologier har vi inte hört om det senaste årtiondet, sedan när det ska ut från laboratoriet till fabriksgolvet blir det genast tyst.,Musk sa ju att plocka fram en produkt är det enkla. Det är produktionen som är svår..
Kan vara jobbigt att städa bort allt som skriker Kina innan videon filmas.Detta doftar humbug tyvärr. Om det nu skulla vara så att det faktiskt kommer att produceras starka varg-hojar så har de ett allvarligt problem med sin marknadsavdelning. Man kan för fan inte stå och säga att man har en egen fabrik på 20 000 kvadratmeter och sedan inte visa upp någonting som ens påminner om en produktionslina för motorcyklar och ett par gubbar i bakgrunden som står och låtsasjobbar? Att det är allvarliga problem med komponentleveranser vet jag som sysslar med elektroniktillverkning, så förseningar är oundvikligt. Men för att verka seriösa så kunde de väl ha visat lite av produktionslinan (som ju borde vara på plats eftersom det är komponenter man saknar och inte produktionsapparaten enigt videon).
I april 2021 hade inte bristen slagit fullt ut. Det värsta kom hösten 2021 och har ökat fram tills i somras ungefär. Jag tycker mig se en viss ljusning nu och att situationen iallafall inte blivit sämre det senaste halvåret."Carl-Mikael Zetterling är övertygad om att halvledartillverkningen kommer att komma ikapp så småningom, men det kommer att ta tid. Uppskattningsvis råder det idag ingen brist på 90 procent av halvledarna. Men den siffran kan snabbt ändras, på grund av hamstring."
April 2021 rådde det ingen brist på 90% av halvledarna, och situationen förväntades förbättras.
Dom halvledare det främst rådde brist på då var gamla beprövade halvledare som användes i litet antal i äldre produkter, utveklar man något nytt kanske man inte använder såna halvledare.
Men har man ingen motorcykelfabrik så är det svårt att tillverka motorcyklar, men det kanske var halvledarbristen som orsakade bristen på motorcykelfabriker?
Precis. Dom behöver inte så mycket komponenter.Nu tror jag inte att produktionstakten är så hög hos Stark att de behöver enorma mängder av varje komponent.
Egentligen är inte detta relaterat till tråden, men just det du skriver kommer att leda till problem om några år. Många produkter som tillverkats senaste året har komponenter som inte har exakt den specifikation som det var tänkt. Fordonsproducenter har ofta högt ställda krav på komponenter vad gäller mekanisk tålighet och hur de beter sig i olika temperaturer. Nu har det inte gått att få fram exakt det de vill ha så de har prutat på kraven. Det kan vara små saker som att kondensatorvärden ändras mer i värme eller att en tidskrets håller tiden sämre.Precis. Dom behöver inte så mycket komponenter.
Kollar just nu på ebay, finns hur mycket halvledare som helst. Är det nån specifik halvledare dom behöver till sin Varg, eller skulle det funka med generiska komponenter till åtminstonne några hojar? Det är ju inte så att dom tillverkar 1000 ex i veckan, ännu?
Där har vi trissorna som driver LCD, mm. Halvledare är ju vad egentligen all LS och CMOS också är baserat på. Inte bara FET och dioder. Intressant. Och det är bara för att kineserna är lite hostiga? Dvs pandemin?har en backlog på 8000 enheter...därför att det saknas några komponenter.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |