NejErhmm... första dödsolyckan skedde väl i Sverige?
Det är levererat en enda motorcykel, till Haskell i filmen ovan.
NejErhmm... första dödsolyckan skedde väl i Sverige?
Har det dött flera eller var det en annan hoj?
Har det dött flera eller var det en annan hoj?
Så han gick ut med 89% laddning (3.02 in i filmen), samt mapp nr3 vilket motsvara 60hk, alltså samma som en 450 ungefär. Han körde sedan ett lite långsammare utvarv, följt av två snabbare varv, i bra motionstempo skulle jag ändå säga utifrån min begränsade erfarenhet, på en lite trevligare underlag, ingen sandbana som t.ex Saxtorp. Och när han kör av banan har han 70% laddning kvar (9.44 in i filmen).Ute på bana
Så han gick ut med 89% laddning (3.02 in i filmen), samt mapp nr3 vilket motsvara 60hk, alltså samma som en 450 ungefär. Han körde sedan ett lite långsammare utvarv, följt av två snabbare varv, i bra motionstempo skulle jag ändå säga utifrån min begränsade erfarenhet, på en lite trevligare underlag, ingen sandbana som t.ex Saxtorp. Och när han kör av banan har han 70% laddning kvar (9.44 in i filmen).
20% på 3 varv, skulle bli 15 varv med 100%, på hårdbana. Fick du tiden för ett varv också?
2 minuter är väl ganska vanlig längd på en bana och i så fall betyder det 30 minuter på hårdbana.
För min del tycker jag Saxtorp är väldigt trevligt underlag.
31:xx och framåt nämner han förbrukningen
Han säger att han startade med 87% och efter 30 minuter på en hårdbana som han kallar för sandbana är batteriet nere på 10% och hojen gå ner i limpmode.
Jag upplever körningen som en typisk enduroförare, inte riktigt tempo utan mer mjuk lugnt körning som inte tar särskilt mycket energi vare sig för förare eller hoj.
Och där anser han sig ha bevisat att hojen klarar 30 minuter i rejstempo?
Nej, den klarar (100-10)/(87-10) x 30 minuter = 35 minuter i hans endurotempo.
En elitförare på Ripa har tömt det där batteriet på 15-20 minuter och på Luleås sandbana med många backar är det max 15 minuters körning för en elitförare. Det är min gissning.
Sa han inte i slutet när han snackade med sin kompis att han startade på 87%, avslutade med 10% och summerade det som att han bara hade kört slut på 75% Men eftersom effekten var kraftigt reducerad nu på slutet kallar jag hans 10% för 0, så han har på 30 min kört slut på 87% med reducerad effekt på slutet.
Ja, 10% är uppenbarligen lika med noll.
Och från 87 till 10 är det 77 procentenheter.
Med full laddning 100% till 10 är det 90 procentenheter.
Därav ser min kalkyl ut som den gör ovan.
Fast nu gick det väl inte att ladda mer än till 87% utan det skulle komma i en "software uppdate"
Jag svarar med denna video....Är det någon som har hört något från alla andra som har fått sina Vargar levererade?
Eller är det fortfarande bara utlevererat EN?
Jag svarar med denna video....
Jag fick föresten erbjudande att boka flygning med helelktriskt passagerarflygplan med SAS 2028 eller vad det var, men bilden föreställde det numera nerlagda Heart Aero...
Är det ingen som har talat om det för SAS?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |