Stark Varg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vart finns denna info? Waporware företag nr 1.

Jag har fått informationen bland annat från deras egna sida och Youtube.

Dom ska tillverka flygplan, med elmotorer på vingarna, men dom ska drivas av en ombord-generator som går på JetA1/Diesel

Tydligen hade dom (också) räknat med att batteriutvecklingen skulle ge dom den räckvidd dom behövde, innan planet skulle flyga, men batteriutvecklingen hade stannat av.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag har fått informationen bland annat från deras egna sida och Youtube.

Dom ska tillverka flygplan, med elmotorer på vingarna, men dom ska drivas av en ombord-generator som går på JetA1/Diesel

Tydligen hade dom (också) räknat med att batteriutvecklingen skulle ge dom den räckvidd dom behövde, innan planet skulle flyga, men batteriutvecklingen hade stannat av.
Nåja, går ju att flyga 20(?) mil enligt spec. Så typ 7-8 i verkligheten. Perfekt för alla som flyger mellan Arlanda och Bromma, typ förra regeringen.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har fått informationen bland annat från deras egna sida och Youtube.

Dom ska tillverka flygplan, med elmotorer på vingarna, men dom ska drivas av en ombord-generator som går på JetA1/Diesel

Tydligen hade dom (också) räknat med att batteriutvecklingen skulle ge dom den räckvidd dom behövde, innan planet skulle flyga, men batteriutvecklingen hade stannat av.
Då är ju planet helt eldrivet.
Att det är ett tämligen meningslöst sätt att driva ett flygplan ändrar ju inte fakta.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Då är ju planet helt eldrivet.
Att det är ett tämligen meningslöst sätt att driva ett flygplan ändrar ju inte fakta.
Ett plan fullt med Diesel och generatorer som driver elmotorer på vingarna, är det eldrivet?
Kanske, kanske inte. :)

Fy fan, Heart Aero, mitt favo Bedrägeribolag blir bara bättre och bättre. Anders står på presentationer och snackar om ”new modes of transportation” likt Elon Musk och att det är ett ”heeeeeeelt nytt sätt att flyga”.

För att sedan missa alla typer av deadlines som finns och ändra produkten från batteri/eldriven till Diesel Flexifuel 12V propeller med en range på 2mil.

Hur fan orkar dessa människor med sig själva, de måste helt enkelt tro 100% på den bullshit de sprider.

Värst av allt är när de skickar news feed typ ”Singapore Airlines beställer 500 flygplan”. Jo jo, betala vid leverans - produkter som inte finns.

Jag ska lägga en beställning idag. Jag ska ha 800 ES-30. Jag betalar när de finns i verkligheten samt gör 40mil på eldrift. Det var vad företaget utlovade när dessa avtal och försäljningar gjordes tidigare.

Beställningarna är alltså idag för en produkt som inte finns eller ens kommer att skapas på det sätt som då specades.

hahaha ja fy fan vilken otur med lågkonjuktur nu och företag är inte lägre sugna på att elda pengar på sånt som inte finns. Typiskt!!!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ett plan fullt med Diesel och generatorer som driver elmotorer på vingarna, är det eldrivet?
Kanske, kanske inte. :)

Fy fan, Heart Aero, mitt favo Bedrägeribolag blir bara bättre och bättre. Anders står på presentationer och snackar om ”new modes of transportation” likt Elon Musk och att det är ett ”heeeeeeelt nytt sätt att flyga”.

För att sedan missa alla typer av deadlines som finns och ändra produkten från batteri/eldriven till Diesel Flexifuel 12V propeller med en range på 2mil.

Hur fan orkar dessa människor med sig själva, de måste helt enkelt tro 100% på den bullshit de sprider.

Jamen så går det ju till i alla "startups" nuförtiden, men absolut speciellt inom den gröna industrin/elfordon.
Lova runt men hålla tunnt, huvudsaken är att man showar i media.

Kan du tänka dig en skintorr företagsledare på 70 talet i grå kostym stå och lova saker och sedan inte hålla det?
Näe, för på den tiden skämdes man över sånt.
Information skulle vara korrekt, kunde man inte lämmna korrekt information så höll man tyst.
Hade man lämnat felaktig information så skämdes man, eventuellt var man slut inom den branchen efter det.

Nu ska man ha visioner "medans vi utvecklar den här bilen/motorcykeln/flygplanet kommer batterierna att bli kanske 50% bättre och elmotorerna 20% effektivare så vi utlovar prestanda och räckvidd efter det"

Sen kommer det: "Det blidde inget elflygplan, det blidde ett dieselflygplan..."

Ibland blidde det inte ens en tummetott....
Men pengarna är borta, alla har trendiga golfkläder med företagslogga på, dom uppdekalade leasingbilarna lämnas igen och sex månader senare står dom och lovar något annat orealistiskt i ett nytt startup....
Men dom får INTE ifrågasättas, för dom är "Visionärer"
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jamen så går det ju till i alla "startups" nuförtiden, men absolut speciellt inom den gröna industrin/elfordon.
Lova runt men hålla tunnt, huvudsaken är att man showar i media.

Kan du tänka dig en skintorr företagsledare på 70 talet i grå kostym stå och lova saker och sedan inte hålla det?
Näe, för på den tiden skämdes man över sånt.
Information skulle vara korrekt, kunde man inte lämmna korrekt information så höll man tyst.
Hade man lämnat felaktig information så skämdes man, eventuellt var man slut inom den branchen efter det.

Nu ska man ha visioner "medans vi utvecklar den här bilen/motorcykeln/flygplanet kommer batterierna att bli kanske 50% bättre och elmotorerna 20% effektivare så vi utlovar prestanda och räckvidd efter det"

Sen kommer det: "Det blidde inget elflygplan, det blidde ett dieselflygplan..."

Ibland blidde det inte ens en tummetott....
Men pengarna är borta, alla har trendiga golfkläder med företagslogga på, dom uppdekalade leasingbilarna lämnas igen och sex månader senare står dom och lovar något annat orealistiskt i ett nytt startup....
Men dom får INTE ifrågasättas, för dom är "Visionärer"
Vad har det med Stark Varg att göra...... Oooohhh... ?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Ett plan fullt med Diesel och generatorer som driver elmotorer på vingarna, är det eldrivet?
Kanske, kanske inte. :)

Fy fan, Heart Aero, mitt favo Bedrägeribolag blir bara bättre och bättre. Anders står på presentationer och snackar om ”new modes of transportation” likt Elon Musk och att det är ett ”heeeeeeelt nytt sätt att flyga”.

För att sedan missa alla typer av deadlines som finns och ändra produkten från batteri/eldriven till Diesel Flexifuel 12V propeller med en range på 2mil.

Hur fan orkar dessa människor med sig själva, de måste helt enkelt tro 100% på den bullshit de sprider.

Värst av allt är när de skickar news feed typ ”Singapore Airlines beställer 500 flygplan”. Jo jo, betala vid leverans - produkter som inte finns.

Jag ska lägga en beställning idag. Jag ska ha 800 ES-30. Jag betalar när de finns i verkligheten samt gör 40mil på eldrift. Det var vad företaget utlovade när dessa avtal och försäljningar gjordes tidigare.

Beställningarna är alltså idag för en produkt som inte finns eller ens kommer att skapas på det sätt som då specades.

hahaha ja fy fan vilken otur med lågkonjuktur nu och företag är inte lägre sugna på att elda pengar på sånt som inte finns. Typiskt!!!
Detta är den ny typen av socialism. Få politikernas planer att se genomförbara ut. Och du belönas med miljoner i subventionerade skattemedel. Försäljning av ormolja.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Då är ju planet helt eldrivet.
Att det är ett tämligen meningslöst sätt att driva ett flygplan ändrar ju inte fakta.

Planet vore även helt eldrivet om man tog av vingarna, ställde det på skenor av metall och körde på skenorna dit man skulle, men då skulle det inte vara ett plan utan ett dieselelektriskt tåg.....
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jamen så går det ju till i alla "startups" nuförtiden, men absolut speciellt inom den gröna industrin/elfordon.
Lova runt men hålla tunnt, huvudsaken är att man showar i media.

Kan du tänka dig en skintorr företagsledare på 70 talet i grå kostym stå och lova saker och sedan inte hålla det?
Näe, för på den tiden skämdes man över sånt.
Information skulle vara korrekt, kunde man inte lämmna korrekt information så höll man tyst.
Hade man lämnat felaktig information så skämdes man, eventuellt var man slut inom den branchen efter det.

Nu ska man ha visioner "medans vi utvecklar den här bilen/motorcykeln/flygplanet kommer batterierna att bli kanske 50% bättre och elmotorerna 20% effektivare så vi utlovar prestanda och räckvidd efter det"

Sen kommer det: "Det blidde inget elflygplan, det blidde ett dieselflygplan..."

Ibland blidde det inte ens en tummetott....
Men pengarna är borta, alla har trendiga golfkläder med företagslogga på, dom uppdekalade leasingbilarna lämnas igen och sex månader senare står dom och lovar något annat orealistiskt i ett nytt startup....
Men dom får INTE ifrågasättas, för dom är "Visionärer"
Kunde inte sagt det bättre själv. Spot ON!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Den är alltså växlad för över 150 km/h!? Känns lite onödigt på en crosshoj, lägre utväxling skulle ju ge mer vridmoment på bakhjulet utan att det är något problem för hastigheten på raksträckorna. Jag antar att det finns någon anledning till det valet av utväxling men för mig känns den alltså intuitivt fel för crossåkning.

När jag ser videon inser jag att jag skulle vilja se vridmomentet på bakhjulet från 0 till 100 km/h med en lägre utväxling som ger en maxhastighet kring 100.

Och den kurvan skulle jag vilja se jämförd med motsvarande för en 450 cross där där hela växellådan utnyttjas från ettan till femman.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den är alltså växlad för över 150 km/h!? Känns lite onödigt på en crosshoj, lägre utväxling skulle ju ge mer vridmoment på bakhjulet utan att det är något problem för hastigheten på raksträckorna. Jag antar att det finns någon anledning till det valet av utväxling men för mig känns den alltså intuitivt fel för crossåkning.

När jag ser videon inser jag att jag skulle vilja se vridmomentet på bakhjulet från 0 till 100 km/h med en lägre utväxling som ger en maxhastighet kring 100.

Och den kurvan skulle jag vilja se jämförd med motsvarande för en 450 cross där där hela växellådan utnyttjas från ettan till femman.
95 mph blir väl runt 152 km/h eller nått sånt.
Perfekt för långsam enduro ute i skogen med andra ord ?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast som endurohoj är den ju inte klar, utan lyse och registrering. Sen är det väl få om ens någon endurobana som har raksträckor där man kommer upp i några 150 km/h.
Knixlig skogsbana & 150 km/h ?:crash

Kika på den här videon och sen ändrar ni hastighet till x2 gånger normal i inställningarna till videon. Det är så det kommer se ut i framtiden ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jaha, vad tycker alla andra om sina Starka Vargar?
Jag börjar bli lite less på Haskells intetsägande videos, visst måste dom ha levererat ut ett hundratal vid det här laget?

Inte?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top