Alltså jag gillar trams - men jösses vilken usel video det där var, och då har jag inte ens sett hela!Jag svarar med denna video....
Alltså jag gillar trams - men jösses vilken usel video det där var, och då har jag inte ens sett hela!Jag svarar med denna video....
Näe, men dom ska inte tillverka elflygplan.Har Heart aerospace gått i konkurs?
Vart finns denna info? Waporware företag nr 1.Näe, men dom ska inte tillverka elflygplan.
Vart finns denna info? Waporware företag nr 1.
Nåja, går ju att flyga 20(?) mil enligt spec. Så typ 7-8 i verkligheten. Perfekt för alla som flyger mellan Arlanda och Bromma, typ förra regeringen.Jag har fått informationen bland annat från deras egna sida och Youtube.
Dom ska tillverka flygplan, med elmotorer på vingarna, men dom ska drivas av en ombord-generator som går på JetA1/Diesel
Tydligen hade dom (också) räknat med att batteriutvecklingen skulle ge dom den räckvidd dom behövde, innan planet skulle flyga, men batteriutvecklingen hade stannat av.
Då är ju planet helt eldrivet.Jag har fått informationen bland annat från deras egna sida och Youtube.
Dom ska tillverka flygplan, med elmotorer på vingarna, men dom ska drivas av en ombord-generator som går på JetA1/Diesel
Tydligen hade dom (också) räknat med att batteriutvecklingen skulle ge dom den räckvidd dom behövde, innan planet skulle flyga, men batteriutvecklingen hade stannat av.
Ett plan fullt med Diesel och generatorer som driver elmotorer på vingarna, är det eldrivet?Då är ju planet helt eldrivet.
Att det är ett tämligen meningslöst sätt att driva ett flygplan ändrar ju inte fakta.
Ett plan fullt med Diesel och generatorer som driver elmotorer på vingarna, är det eldrivet?
Kanske, kanske inte.
Fy fan, Heart Aero, mitt favo Bedrägeribolag blir bara bättre och bättre. Anders står på presentationer och snackar om ”new modes of transportation” likt Elon Musk och att det är ett ”heeeeeeelt nytt sätt att flyga”.
För att sedan missa alla typer av deadlines som finns och ändra produkten från batteri/eldriven till Diesel Flexifuel 12V propeller med en range på 2mil.
Hur fan orkar dessa människor med sig själva, de måste helt enkelt tro 100% på den bullshit de sprider.
Vad har det med Stark Varg att göra...... Oooohhh... ?Jamen så går det ju till i alla "startups" nuförtiden, men absolut speciellt inom den gröna industrin/elfordon.
Lova runt men hålla tunnt, huvudsaken är att man showar i media.
Kan du tänka dig en skintorr företagsledare på 70 talet i grå kostym stå och lova saker och sedan inte hålla det?
Näe, för på den tiden skämdes man över sånt.
Information skulle vara korrekt, kunde man inte lämmna korrekt information så höll man tyst.
Hade man lämnat felaktig information så skämdes man, eventuellt var man slut inom den branchen efter det.
Nu ska man ha visioner "medans vi utvecklar den här bilen/motorcykeln/flygplanet kommer batterierna att bli kanske 50% bättre och elmotorerna 20% effektivare så vi utlovar prestanda och räckvidd efter det"
Sen kommer det: "Det blidde inget elflygplan, det blidde ett dieselflygplan..."
Ibland blidde det inte ens en tummetott....
Men pengarna är borta, alla har trendiga golfkläder med företagslogga på, dom uppdekalade leasingbilarna lämnas igen och sex månader senare står dom och lovar något annat orealistiskt i ett nytt startup....
Men dom får INTE ifrågasättas, för dom är "Visionärer"
Detta är den ny typen av socialism. Få politikernas planer att se genomförbara ut. Och du belönas med miljoner i subventionerade skattemedel. Försäljning av ormolja.Ett plan fullt med Diesel och generatorer som driver elmotorer på vingarna, är det eldrivet?
Kanske, kanske inte.
Fy fan, Heart Aero, mitt favo Bedrägeribolag blir bara bättre och bättre. Anders står på presentationer och snackar om ”new modes of transportation” likt Elon Musk och att det är ett ”heeeeeeelt nytt sätt att flyga”.
För att sedan missa alla typer av deadlines som finns och ändra produkten från batteri/eldriven till Diesel Flexifuel 12V propeller med en range på 2mil.
Hur fan orkar dessa människor med sig själva, de måste helt enkelt tro 100% på den bullshit de sprider.
Värst av allt är när de skickar news feed typ ”Singapore Airlines beställer 500 flygplan”. Jo jo, betala vid leverans - produkter som inte finns.
Jag ska lägga en beställning idag. Jag ska ha 800 ES-30. Jag betalar när de finns i verkligheten samt gör 40mil på eldrift. Det var vad företaget utlovade när dessa avtal och försäljningar gjordes tidigare.
Beställningarna är alltså idag för en produkt som inte finns eller ens kommer att skapas på det sätt som då specades.
hahaha ja fy fan vilken otur med lågkonjuktur nu och företag är inte lägre sugna på att elda pengar på sånt som inte finns. Typiskt!!!
Då är ju planet helt eldrivet.
Att det är ett tämligen meningslöst sätt att driva ett flygplan ändrar ju inte fakta.
Kunde inte sagt det bättre själv. Spot ON!Jamen så går det ju till i alla "startups" nuförtiden, men absolut speciellt inom den gröna industrin/elfordon.
Lova runt men hålla tunnt, huvudsaken är att man showar i media.
Kan du tänka dig en skintorr företagsledare på 70 talet i grå kostym stå och lova saker och sedan inte hålla det?
Näe, för på den tiden skämdes man över sånt.
Information skulle vara korrekt, kunde man inte lämmna korrekt information så höll man tyst.
Hade man lämnat felaktig information så skämdes man, eventuellt var man slut inom den branchen efter det.
Nu ska man ha visioner "medans vi utvecklar den här bilen/motorcykeln/flygplanet kommer batterierna att bli kanske 50% bättre och elmotorerna 20% effektivare så vi utlovar prestanda och räckvidd efter det"
Sen kommer det: "Det blidde inget elflygplan, det blidde ett dieselflygplan..."
Ibland blidde det inte ens en tummetott....
Men pengarna är borta, alla har trendiga golfkläder med företagslogga på, dom uppdekalade leasingbilarna lämnas igen och sex månader senare står dom och lovar något annat orealistiskt i ett nytt startup....
Men dom får INTE ifrågasättas, för dom är "Visionärer"
Två företag som lovar för mycket och levererar för lite.Vad har det med Stark Varg att göra...... Oooohhh... ?
95 mph blir väl runt 152 km/h eller nått sånt.Den är alltså växlad för över 150 km/h!? Känns lite onödigt på en crosshoj, lägre utväxling skulle ju ge mer vridmoment på bakhjulet utan att det är något problem för hastigheten på raksträckorna. Jag antar att det finns någon anledning till det valet av utväxling men för mig känns den alltså intuitivt fel för crossåkning.
När jag ser videon inser jag att jag skulle vilja se vridmomentet på bakhjulet från 0 till 100 km/h med en lägre utväxling som ger en maxhastighet kring 100.
Och den kurvan skulle jag vilja se jämförd med motsvarande för en 450 cross där där hela växellådan utnyttjas från ettan till femman.
95 mph blir väl runt 152 km/h eller nått sånt.
Perfekt för långsam enduro ute i skogen med andra ord ?
Knixlig skogsbana & 150 km/h ?Fast som endurohoj är den ju inte klar, utan lyse och registrering. Sen är det väl få om ens någon endurobana som har raksträckor där man kommer upp i några 150 km/h.
Knappast utan att slå på stora trumman. Du lär höra när det levereras.Jaha, vad tycker alla andra om sina Starka Vargar?
Jag börjar bli lite less på Haskells intetsägande videos, visst måste dom ha levererat ut ett hundratal vid det här laget?
Inte?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |