roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Går Du en korsning bort från Din bild finns både avsmalning och stolpe - det stämmer med vad jag hörde i morse av en man som bor i Hortlax.Om han nu är ambassadör för Varg kanske det fanns en sån hoj på hans firma. Det kan ju räcka för att det sen ska blivit en sanning att han kört just den.
Jag vill inte spekulera men med de ingredienser som presenterats på flashback så finns det ju nästan oändligt många kombinationer till vad som faktiskt hänt.
Enligt flashback skulle han ha kört in i en vägskylt här som anger avsmalnande väg.
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com
Men om han var på väg hem så betyder det att han skulle ha alltså ha kört in i en skylt på vänster sida om vägen?
Från andra hållet skulle det kunna kännas rimligt om han utan lyse kört på sidan av vägen som ett moppefucko men kl 3 på morgonen är det ljust i Piteå och Tim som bor i området och borde kunna gatan som sin egen ficka.
Nej, det enda jag kan urskilja är att det är en väldans massa konstiga rykten om den här olyckan vilka mer eller mindre samtliga känns svåra att placera in…
Det kanske syns via denna länk?
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.
maps.app.goo.gl
Tragiskt för grabben och familjen i alla fall.
Edit - jag passerade för en stund sedan och tog en bild. Skyltstolpen är bruten så att den ligger mot söder, föraren bör alltså ha kommit norrifrån och smällen skedde på förarens vänstra sida. Brottet nere vid foten ser färskt ut så det är knappast en plogskada. Vi vet alltså att på ”Din” plats finns en nedkörd skylt som träffats av ett fordon på väg söderut, om det är här som Tim omkom vet jag däremot inte säkert.
Dubbeledit - ryktet säger att det kan handla om en Surron. https://ridesurron.se/
Bifogat
Last edited: