Stark Varg

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Så för oss som inte orkar titta över en timme är de ständiga frågorna, har han fått någon hoj? Finns det någon test av körtid?
Hans ska komma innan maj är slut har dom lovat. Tror att dom sagt att den ska stå i hans garage innan maj är slut.

Han fick se montagelinan och säger i filmen "where the assemble will take place". Dvs montage är inte påbörjat än.
Om det beror på att det är planerat så eller om det är för att dom är sena fortfarande vet vi inte. Men det finns ju en risk för ännu fler förseningar. Tyvärr.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kolla vid 28 minuter och typ tre minuter framå. Där tar han upp körtiden.

Det fanns uppdelat i rubriker när man scrollade framåt i filmen. :)

Ja, fast det var ju också väldigt mycket ett ickesvar.
Han talar inte om i vilket effektläge han körde, men det var definitivt inte med full effekt, det provade han bara några starter i slutet.
Det var ingen exakt tidsangivelse på hur länge han hade kört, utan mycket "maybe this plus maybe that" (man tycker att någon borde ha en manick med stor display och tidtagar funktion) så möjlighet att avrunda uppåt fanns det ju.

Sen visste han inte själv hur mycket batteri han hade kvar, utan gick på ett uttalande från dom som satte den på laddning, och man kan ju tänka sig att dom också avrundar för att få fina siffror. (för han fick inte visa/se appen)

Att HAN ska ha en hoj stående i garaget ett visst datum säger ju fortfarande ingenting om när en serietillverkning kommer igång, men fabriken var lika tom som för tre månader sedan. (dom tillverkade ett batteri då också, det kanske var samma batteri till och med)
Inget material på hyllorna, inga pallar med battericeller, inga plast-set, inga ramar...

Så slutsatsen är att den går att köra en halvtimme, troligen i lägsta effektläget, utan att batteriet bryter, det fanns någon gnutta kvar i det också men hur mycket det vet vi inte och att en nyladdad hoj pallar att göra tre starter i fulleffektsläge.

Nu är den ju säkert lite bättre än så, men rent krasst är det vad filmen bevisar, dvs egentligen inte så mycket alls.

Om man hade velat bekräfta något hade man producerat en oklippt film, med klocka i bild, på riktiga varv där han Tortellini eller vad han heter köttar så mycket han förmår, i högsta effektläget tills batteriet är tomt på riktigt (i något tidigare klipp sa dom att dom hade satt batteri cutout till 20% kvar, vilket innebär att man kan utnyttja 80% av 6kw dvs 4.8kw)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja, fast det var ju också väldigt mycket ett ickesvar.
Han talar inte om i vilket effektläge han körde, men det var definitivt inte med full effekt, det provade han bara några starter i slutet.
Det var ingen exakt tidsangivelse på hur länge han hade kört, utan mycket "maybe this plus maybe that" (man tycker att någon borde ha en manick med stor display och tidtagar funktion) så möjlighet att avrunda uppåt fanns det ju.

Sen visste han inte själv hur mycket batteri han hade kvar, utan gick på ett uttalande från dom som satte den på laddning, och man kan ju tänka sig att dom också avrundar för att få fina siffror. (för han fick inte visa/se appen)

Att HAN ska ha en hoj stående i garaget ett visst datum säger ju fortfarande ingenting om när en serietillverkning kommer igång, men fabriken var lika tom som för tre månader sedan. (dom tillverkade ett batteri då också, det kanske var samma batteri till och med)
Inget material på hyllorna, inga pallar med battericeller, inga plast-set, inga ramar...

Så slutsatsen är att den går att köra en halvtimme, troligen i lägsta effektläget, utan att batteriet bryter, det fanns någon gnutta kvar i det också men hur mycket det vet vi inte och att en nyladdad hoj pallar att göra tre starter i fulleffektsläge.

Nu är den ju säkert lite bättre än så, men rent krasst är det vad filmen bevisar, dvs egentligen inte så mycket alls.

Om man hade velat bekräfta något hade man producerat en oklippt film, med klocka i bild, på riktiga varv där han Tortellini eller vad han heter köttar så mycket han förmår, i högsta effektläget tills batteriet är tomt på riktigt (i något tidigare klipp sa dom att dom hade satt batteri cutout till 20% kvar, vilket innebär att man kan utnyttja 80% av 6kw dvs 4.8kw)
Fast du förutsätter att det är Stark som gjort filmen. Det är det inte. Det är Haskell själv som filmat och klippt.
Han säger att batteriet är bättre än på hans Alta.
Han pratar om vad hans upplevelse som amatör förare. Vilket är vad den stora kundbasen består av.

Men det är väl som vanligt att du lyssnar ju inte på vad nån säger, så det spelar ju ingen roll.
Titta på filmen så som du vill och dra dina slutsatser du så blir det säkert bra.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fast du förutsätter att det är Stark som gjort filmen. Det är det inte. Det är Haskell själv som filmat och klippt.
Han säger att batteriet är bättre än på hans Alta.
Han pratar om vad hans upplevelse som amatör förare. Vilket är vad den stora kundbasen består av.

Men det är väl som vanligt att du lyssnar ju inte på vad nån säger, så det spelar ju ingen roll.
Titta på filmen så som du vill och dra dina slutsatser du så blir det säkert bra.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Jag lyssnar absolut på vad som sägs (och vad som INTE sägs)
Haskell tog inte tid (det gjorde förmdligen någon från STARK), Haskell kollade inte batterimätaren (det gjorde någon från STARK) och på klippen av körningen (som man får anta var utvalda bitar när han köttade som mest) ser det inte ut att gå tokfort.

Jag jämför inte mot hur den stora kundgruppen kommer att använda hojen, jag jämför den mot fabrikens utlovade siffror.
Det är dom som ska verifieras!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu har jag tittat lite där kring 28 minuter in i filmen.

Utöver vad som redan nämnts i tråden så noterar jag att Haskel påstår att han bett dom ställa in hojen så att den ger 65hk. Men tittar man på filmen så kan den där hojen omöjligt ge 65 hk, den verkar ha väldig bra drag precis när han vrider på gasen ut ur kurvorna, men efter 10-20 meter ser den inte ut att fortsätta leverera utan ser snarare ut att vara tröttare än en 125a.

Vidare så är det ju inte en tungkörd sandbana så 60 minuter på den banan motsvarar väl 30 minuter i Luleå. Nu återkommer jag medvetet till Luleås bana eftersom den troligen är den mest effektkrävande banan i Sverige med sin sand och flertalet stora backar.

Sen vet jag inte om vi ska vara helt säkra på att vi kan lita på Haskel heller, han kan ju ha blivit betald av Stark.

Jag vill se Herlings köra den runt Lommel på full effekt tills batteriet är tomt. Allra helst samtidigt som några snabba förare på 450 så man ser att det inte fuskas med effekten. Ingen i världen på någon som helst 450 ska ju rimligtvis ha en chans att hänga bakom Herling med 85hk i sanden.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag lyssnar absolut på vad som sägs (och vad som INTE sägs)
Haskell tog inte tid (det gjorde förmdligen någon från STARK), Haskell kollade inte batterimätaren (det gjorde någon från STARK) och på klippen av körningen (som man får anta var utvalda bitar när han köttade som mest) ser det inte ut att gå tokfort.

Jag jämför inte mot hur den stora kundgruppen kommer att använda hojen, jag jämför den mot fabrikens utlovade siffror.
Det är dom som ska verifieras!
Haskell fick se displayen. Han har fått se hela grejen men blivit ombedd att inte visa UI på film förmodligen så är det inte färdigt än.

Ett MXGP race är 30min plus två varv. Säg 35min då.
Jag ser inte att det ska vara ett problem.

6h enduro har dom inte sagt. 6h trail riding. Det kan ju alltså vara mysåka i skogen i 4-8km/h.
Det kan inte heller vara ett problem.

Jag förstår inte varför det ska vara så mycket negativitet mot det här. Låt dom ta sig till marknaden om dom nu kommer dit och gnälla sen om det nu inte skulle visa sig att dom levererar.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Haskell fick se displayen. Han har fått se hela grejen men blivit ombedd att inte visa UI på film förmodligen så är det inte färdigt än.
Han fick inte se den efter sin långa körning när dom talade om för honom hur mycket som var kvar.
Ett MXGP race är 30min plus två varv. Säg 35min då.
Jag ser inte att det ska vara ett problem.

Han körde alltså (kanske) det i något slags motionstempo, på den hårdaste banan i Spanien

6h enduro har dom inte sagt. 6h trail riding. Det kan ju alltså vara mysåka i skogen i 4-8km/h.
Det kan inte heller vara ett problem.

Är det många som kör sina crossar 4-8km/h i 6 timmar på fina skogsstigar?
Är det ett vanligt/troligt användningsområde?

Jag förstår inte varför det ska vara så mycket negativitet mot det här. Låt dom ta sig till marknaden om dom nu kommer dit och gnälla sen om det nu inte skulle visa sig att dom levererar.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

För att fabriken har lämnat uppgifter som dom säljer motorcykeln med, uppgifter som känns allt mindre trovärdiga.
Fast fabrikens utlovade leveransdatum har ju stämt på pricken dom senaste åren, eller hur?
Då är det nog troligt att dom är lika modesta när dom utlovar räckvidd och prestanda också.

"Det bidde en tummetott" .....kanske....
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Sen vet jag inte om vi ska vara helt säkra på att vi kan lita på Haskel heller, han kan ju ha blivit betald av Stark.
Detta. Många startups använder sig av influencers/youtubers för nya produkter. De är i de allra flesta fall betalda. Ibland ljuger de, ibland överdriver de produktens förträfflighet men ingen talar sanning. De får varan billigare/gratis och först av alla.

Vi kommer få vänta länga på produktionshojar och de kommer inte kunna köras i 5+30+15 minuter med 40% batteri kvar.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ett klockrent exempel är ju på Tuvängen i Södertälje där vi inte längre får köra på söndagar tack vare en ny granne. Men om vi kommer med elhojarna på en söndag så får vi ratta runt.
Win-win i min bok i alla fall.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Kollade me folk som ansvarar för körning av hoj på Tuvängen å de finns inge förbud mot körning på söndagar..
 

gurkburk

Medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Linköping
Hoj
MT-09 2024, KLX 250
Vargen levereras tydligen med större batteri än tidigare specat och leveranser har börjat enligt företaget själva. Hoppas dom inte går i putten nu
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Man har gått från 400 x 21700 Molicel P42A celler till 400 x 21700 Molicel P45B celler.
Batteriet har därmed gått upp från 6.0 kWh till 6,5 kWh och vikten från 110 kg till 118 kg.


Lite oroväckande så är alla snuttar från fabriken fortfarande gjorda i samma hörn av lokalen som tidigare och det är inte mycket produktionskapacitet som tillkommit under årets gång där. Det är en väldigt låg produktionskapacitet som syns.
Kanske en 20 hojar om dagen på platsen som synts och 100 hojar i veckan.
De har väl en 18 000 beställda hojar vad jag fattat det som. Det är 3 år som krävs för att tillverka dem.
Hoppas resten av lokalen är en riktig fabrik... Eller att de har underleverantörer som är redo att göra allt och hojarna bara monteras i Starks lokaler.

Edit: Rättade till cellbytet.
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lite oroväckande så är alla snuttar från fabriken fortfarande gjorda i samma hörn av lokalen som tidigare och det är inte mycket produktionskapacitet som tillkommit under årets gång där. Det är en väldigt låg produktionskapacitet som syns.

Ja, det är ju samma uppsättning kåpset, och ett par hojar i den här filmen.

Inga pallar/kartonger med delar och ingen löpande tillverkning.

Inte massvis med personer som står och skruvar.

Men dom graverade i alla fall ett ramnummer.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur går det? Nått nytt?

Näe, månaden är ju inte slut än, och då var det ju bara Haskell som skulle få sin (förmodligen den dom graverade ramnummer på i videon från den tomma fabrikslokalen)

Övriga har väl fortfarande inte hört något?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top