Sept 2022 hade jag från början.Är det någon som minns vad det första utlovade leveransdatumet var?
Sept 2022 hade jag från början.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Han fick sin inbjudan till Barcelona väldigt tidigt. En liten premium för att han var först. Så det är inte en efterkonstruktion för att skapa hype.Var du tidig beställare, och vad har du för datum nu?
Han som är kund nummer 1 är ju ganska ointressant (och förmodligen kanske dom första 10 med honom), det är ju uppenbart att han särbehandlas något enormt som bjuds på en veckas semester i Spanien för att fortsätta vara positiv på sociala media..
När får kund nummer 17 24 47 och 156 sina, dom som inte särbehandlas?
Nån är butt-hurt efter skolningen ?Det är lätt att missa den när det enbart handlar om sarkasm.
Det verkar ju tyvärr vara så att vissa sett som sin livsuppgift att sprida giftigheter mot andra på internet. Säger ganska mycket om den egna självkänslan men det är förstås var och ens ensak.
On topic så ansluter jag mig till Niklasinorrs mfl resonemang om att ljudnivåerna begränsat inte bara motorsportbanorna utan även själva framförandet av fordon på många håll, särskilt i Tyskland/Österrike.
Det är en stor anledning till att bejaka utvecklingen mot elhojar, även på crossbanorna. Att bara se problem med allting känns ju ganska 1999…
Ja. Helt klart är det så att på många håll så anses ljudnivåerna vara ett problem.Det är lätt att missa den när det enbart handlar om sarkasm.
Det verkar ju tyvärr vara så att vissa sett som sin livsuppgift att sprida giftigheter mot andra på internet. Säger ganska mycket om den egna självkänslan men det är förstås var och ens ensak.
On topic så ansluter jag mig till Niklasinorrs mfl resonemang om att ljudnivåerna begränsat inte bara motorsportbanorna utan även själva framförandet av fordon på många håll, särskilt i Tyskland/Österrike.
Det är en stor anledning till att bejaka utvecklingen mot elhojar, även på crossbanorna. Att bara se problem med allting känns ju ganska 1999…
Ja absolut är det så. Och att i Sverige 2023 utgå ifrån att förbränningsmotorn kommer att finnas kvar för evigt känns ju lite... verklighetsförnekande?Ja. Helt klart är det så att på många håll så anses ljudnivåerna vara ett problem.
Sen är det såklart också så att om kommunerna försöker miljöprofilera sig så är det ett enkelt mål att försöka få bort motorsport med fossildrivna fordon.
Det tillsammans leder tyvärr till att många banor har det svårt med överlevnaden eftersom kommuner emellanåt försöker få bort dom från området. Så har det ju exempelvis varit vid motorbanan i Stäket i Järfälla utanför Stockholm. Där ville kommunen stänga ner banan. Delvis för att den ligger precis vid ett naturreservat men gissningsvis spelar det in att det ligger villaområden inte alltför långt bort heller och man vill nog gärna försöka exploatera marken och sälja villatomter så långt det är möjligt.
Sen är det nog tyvärr så att det inte direkt blir bättre av att en massa fordonsentusiaster (både bil och MC) har inställningen att det ska låta så mycket som möjligt vilket nog tyvärr skapar en hel del negativ opinion.
Men om man kan få till bra klasser med elektriska bilar och MC så är det ju ett sätt för banorna att överleva och få vara kvar samtidigt som det ju faktiskt ger en viss möjlighet att fortsätta utöva motorsport för dom som vill det även om det då blir under andra former.
Jag misstänker att många medelålders crossmotionärer kommer vända runt och omfamna elhojarna med glädje och tacksamhet när dom ser att hojarna har sämre uthållighet än vad dom själva har...
Jag misstänker att många medelålders crossmotionärer kommer vända runt och omfamna elhojarna med glädje och tacksamhet när dom ser att hojarna har sämre uthållighet än vad dom själva har...
Några månader till alltså...Jag är 52 år, jag tror nog jag kommer kunna köra förbränningsmotor så långt in framtiden som jag är stark nog att rasta en crosshoj runt en bana.
Några månader till alltså...
Fan va gammal du är. Sjukt gammal. Verkligen.Jag är 52 år, jag tror nog jag kommer kunna köra förbränningsmotor så långt in framtiden som jag är stark nog att rasta en crosshoj runt en bana.
Så för oss som inte orkar titta över en timme är de ständiga frågorna, har han fått någon hoj? Finns det någon test av körtid?
Om det nu stämmer det föraren säger så tycker jag det låter bättre än vad jag trodde. Ett ärligt test kan dock inte göras förrens man sätter en van enduropilot som kör en träning på vanliga premisser. Då tror jag batteriet dräneras mycket snabbare och kommer antagligen bli sämre än en tank bensin.Kolla vid 28 minuter och typ tre minuter framå. Där tar han upp körtiden.
Det fanns uppdelat i rubriker när man scrollade framåt i filmen.
Jag tror att han kommer ha sin hoj innan maj är slut. Sen kan mycket väl alla andra hojar bli uppskjutna igen. Men jag tror att dom kommer se till så att han har en hoj. Även om det är en pre-production maskin.Om det nu stämmer det föraren säger så tycker jag det låter bättre än vad jag trodde. Ett ärligt test kan dock inte göras förrens man sätter en van enduropilot som kör en träning på vanliga premisser. Då tror jag batteriet dräneras mycket snabbare och kommer antagligen bli sämre än en tank bensin.
MEN. Det finns också ett segment som han påpekat som jag håller med om. Tex jag själv, att man skulle glida runt i skogen där en T7 är för stor och när man är ovan går det inte fort heller och batteriet räcker längre.
MEN nr 2. Varför skulle jag inte köpa den då?
1: För dyr för vad man får.
2: För lång tid mellan laddningarna. Så länge laddning tar längre tid än att fylla en tank kommer jag aldrig byta till el varken mc eller bil. Jag betalar tom en bra slant mer för att kunna köra igen efter 5min.
MEN nr 3
Blir intressant att se när/om de får ut lite vargar bland folket. Då kommer rätta siffrorna fram. Tror dock inte han får sin hoj förrens tidigast om 6 mån.
Jag får nog hålla med och dementera mitt statement. Han får nog samma hoj som han kör som du säger. Första productionbike om 6 mån dock.Jag tror att han kommer ha sin hoj innan maj är slut. Sen kan mycket väl alla andra hojar bli uppskjutna igen. Men jag tror att dom kommer se till så att han har en hoj. Även om det är en pre-production maskin.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|