Stark Varg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det någon som minns vad det första utlovade leveransdatumet var?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sept 2022 hade jag från början.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

Var du tidig beställare, och vad har du för datum nu?

Han som är kund nummer 1 är ju ganska ointressant (och förmodligen kanske dom första 10 med honom), det är ju uppenbart att han särbehandlas något enormt som bjuds på en veckas semester i Spanien för att fortsätta vara positiv på sociala media..

När får kund nummer 17 24 47 och 156 sina, dom som inte särbehandlas?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Var du tidig beställare, och vad har du för datum nu?

Han som är kund nummer 1 är ju ganska ointressant (och förmodligen kanske dom första 10 med honom), det är ju uppenbart att han särbehandlas något enormt som bjuds på en veckas semester i Spanien för att fortsätta vara positiv på sociala media..

När får kund nummer 17 24 47 och 156 sina, dom som inte särbehandlas?
Han fick sin inbjudan till Barcelona väldigt tidigt. En liten premium för att han var först. Så det är inte en efterkonstruktion för att skapa hype.

Jag la min order 46 min efter det officiella släppet. Så jag är nog hyffsat långt fram i kön ändå.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Det är lätt att missa den när det enbart handlar om sarkasm. :)

Det verkar ju tyvärr vara så att vissa sett som sin livsuppgift att sprida giftigheter mot andra på internet. Säger ganska mycket om den egna självkänslan men det är förstås var och ens ensak.

On topic så ansluter jag mig till Niklasinorrs mfl resonemang om att ljudnivåerna begränsat inte bara motorsportbanorna utan även själva framförandet av fordon på många håll, särskilt i Tyskland/Österrike.

Det är en stor anledning till att bejaka utvecklingen mot elhojar, även på crossbanorna. Att bara se problem med allting känns ju ganska 1999…
Nån är butt-hurt efter skolningen ?
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det är lätt att missa den när det enbart handlar om sarkasm. :)

Det verkar ju tyvärr vara så att vissa sett som sin livsuppgift att sprida giftigheter mot andra på internet. Säger ganska mycket om den egna självkänslan men det är förstås var och ens ensak.

On topic så ansluter jag mig till Niklasinorrs mfl resonemang om att ljudnivåerna begränsat inte bara motorsportbanorna utan även själva framförandet av fordon på många håll, särskilt i Tyskland/Österrike.

Det är en stor anledning till att bejaka utvecklingen mot elhojar, även på crossbanorna. Att bara se problem med allting känns ju ganska 1999…
Ja. Helt klart är det så att på många håll så anses ljudnivåerna vara ett problem.
Sen är det såklart också så att om kommunerna försöker miljöprofilera sig så är det ett enkelt mål att försöka få bort motorsport med fossildrivna fordon.
Det tillsammans leder tyvärr till att många banor har det svårt med överlevnaden eftersom kommuner emellanåt försöker få bort dom från området. Så har det ju exempelvis varit vid motorbanan i Stäket i Järfälla utanför Stockholm. Där ville kommunen stänga ner banan. Delvis för att den ligger precis vid ett naturreservat men gissningsvis spelar det in att det ligger villaområden inte alltför långt bort heller och man vill nog gärna försöka exploatera marken och sälja villatomter så långt det är möjligt.
Sen är det nog tyvärr så att det inte direkt blir bättre av att en massa fordonsentusiaster (både bil och MC) har inställningen att det ska låta så mycket som möjligt vilket nog tyvärr skapar en hel del negativ opinion.

Men om man kan få till bra klasser med elektriska bilar och MC så är det ju ett sätt för banorna att överleva och få vara kvar samtidigt som det ju faktiskt ger en viss möjlighet att fortsätta utöva motorsport för dom som vill det även om det då blir under andra former.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja. Helt klart är det så att på många håll så anses ljudnivåerna vara ett problem.
Sen är det såklart också så att om kommunerna försöker miljöprofilera sig så är det ett enkelt mål att försöka få bort motorsport med fossildrivna fordon.
Det tillsammans leder tyvärr till att många banor har det svårt med överlevnaden eftersom kommuner emellanåt försöker få bort dom från området. Så har det ju exempelvis varit vid motorbanan i Stäket i Järfälla utanför Stockholm. Där ville kommunen stänga ner banan. Delvis för att den ligger precis vid ett naturreservat men gissningsvis spelar det in att det ligger villaområden inte alltför långt bort heller och man vill nog gärna försöka exploatera marken och sälja villatomter så långt det är möjligt.
Sen är det nog tyvärr så att det inte direkt blir bättre av att en massa fordonsentusiaster (både bil och MC) har inställningen att det ska låta så mycket som möjligt vilket nog tyvärr skapar en hel del negativ opinion.

Men om man kan få till bra klasser med elektriska bilar och MC så är det ju ett sätt för banorna att överleva och få vara kvar samtidigt som det ju faktiskt ger en viss möjlighet att fortsätta utöva motorsport för dom som vill det även om det då blir under andra former.
Ja absolut är det så. Och att i Sverige 2023 utgå ifrån att förbränningsmotorn kommer att finnas kvar för evigt känns ju lite... verklighetsförnekande?

Ju snabbare omställningen sker, desto snabbare får vi mer konkurrenskraftiga produkter.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag misstänker att många medelålders crossmotionärer kommer vända runt och omfamna elhojarna med glädje och tacksamhet när dom ser att hojarna har sämre uthållighet än vad dom själva har...

Kan man köpa en med extralitet batteri?
Frågar åt en vän som stönar när han reser sig ur soffan och blir anfådd av att gå i trappor...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Så för oss som inte orkar titta över en timme är de ständiga frågorna, har han fått någon hoj? Finns det någon test av körtid?

Kolla vid 28 minuter och typ tre minuter framå. Där tar han upp körtiden.

Det fanns uppdelat i rubriker när man scrollade framåt i filmen. :)
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Kolla vid 28 minuter och typ tre minuter framå. Där tar han upp körtiden.

Det fanns uppdelat i rubriker när man scrollade framåt i filmen. :)
Om det nu stämmer det föraren säger så tycker jag det låter bättre än vad jag trodde. Ett ärligt test kan dock inte göras förrens man sätter en van enduropilot som kör en träning på vanliga premisser. Då tror jag batteriet dräneras mycket snabbare och kommer antagligen bli sämre än en tank bensin.

MEN. Det finns också ett segment som han påpekat som jag håller med om. Tex jag själv, att man skulle glida runt i skogen där en T7 är för stor och när man är ovan går det inte fort heller och batteriet räcker längre.

MEN nr 2. Varför skulle jag inte köpa den då?
1: För dyr för vad man får.
2: För lång tid mellan laddningarna. Så länge laddning tar längre tid än att fylla en tank kommer jag aldrig byta till el varken mc eller bil. Jag betalar tom en bra slant mer för att kunna köra igen efter 5min.

MEN nr 3

Blir intressant att se när/om de får ut lite vargar bland folket. Då kommer rätta siffrorna fram. Tror dock inte han får sin hoj förrens tidigast om 6 mån.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Om det nu stämmer det föraren säger så tycker jag det låter bättre än vad jag trodde. Ett ärligt test kan dock inte göras förrens man sätter en van enduropilot som kör en träning på vanliga premisser. Då tror jag batteriet dräneras mycket snabbare och kommer antagligen bli sämre än en tank bensin.

MEN. Det finns också ett segment som han påpekat som jag håller med om. Tex jag själv, att man skulle glida runt i skogen där en T7 är för stor och när man är ovan går det inte fort heller och batteriet räcker längre.

MEN nr 2. Varför skulle jag inte köpa den då?
1: För dyr för vad man får.
2: För lång tid mellan laddningarna. Så länge laddning tar längre tid än att fylla en tank kommer jag aldrig byta till el varken mc eller bil. Jag betalar tom en bra slant mer för att kunna köra igen efter 5min.

MEN nr 3

Blir intressant att se när/om de får ut lite vargar bland folket. Då kommer rätta siffrorna fram. Tror dock inte han får sin hoj förrens tidigast om 6 mån.
Jag tror att han kommer ha sin hoj innan maj är slut. Sen kan mycket väl alla andra hojar bli uppskjutna igen. Men jag tror att dom kommer se till så att han har en hoj. Även om det är en pre-production maskin.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Jag tror att han kommer ha sin hoj innan maj är slut. Sen kan mycket väl alla andra hojar bli uppskjutna igen. Men jag tror att dom kommer se till så att han har en hoj. Även om det är en pre-production maskin.
Jag får nog hålla med och dementera mitt statement. Han får nog samma hoj som han kör som du säger. Första productionbike om 6 mån dock.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top